Benja Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei! Jeg er en gutt som lurer på hva gaming er? Lenke til kommentar
CyberNaGa Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Gaming er når en person setter seg inn for å underholde seg selv sammen med noen eller alene. Gaming har fire kategorier:-Små-gamer som spiller mobil spill og flash baserte spill og lignende. -Casual(Normal) Spiller gjerne på konsoll av og til og gjerne med venner. -True Gamer en gamer som viser interesse for flere typer spill, setter seg gjerne inn i tekniske ting og har gjerne en stasjoner PC dedikert for spill behovet. -Sports gamer, en gamer som er aktivt med i nettbaserte flerspiller spill enten LAN eller Eksternt, bruker mye eller hele livet på gaming, (litt som valig sport at det kan fort bli gode penger ut av det) En sports gamer streamer ofte også innholdet og har gaming som en fulltids jobb. Tror det sumerer det ganske godt opp åsså har du jo selvfølgelig alle gamere imellom disse hovedkategoriene.Gaming er KULTUR. Endret 19. mars 2015 av CyberNaGa Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvor er de der definisjonene hentet fra? 3 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Begrepet Gamer er veldig veldig bredt begrep Min definisjon av en Gamer er en som spiller profesjonelt i kamper for premier i div spill. Om du sitter og spiller hjemme i mange timer om dagen men aldri er med på konkurranser så er du ikke en gamer i mine øyne. Jeg for eks, Spiller alt for mye. Flere timer om dagen og noen ganger hele dagen men jeg har aldri vært interessert i og spille i konkurranser. Jeg har vært med i noen få og vunnet noen av dem men jeg syntes ikke det er så veldig morsomt og spille på et "Seriøst" nivå og spesielt ikke når ingen av vennene mine er på samme nivå som meg eller spiller de samme spillene som meg. Liker ikke alltid og spille med tilfeldige folk selv om vi bruker TeamSpeak eller skype. Om du streamer spill eller er en youtuber så er du ikke i mine øyne en gamer med mindre det du streamer er profesjonelle spill konkurranser. Jeg liker veldig godt og spille og gjør det alltid når jeg kan men i mine øyne er ikke jeg en gamer. Jeg har Inntrykk av at ungdommer kaller seg "Gamer" selvom de egentlig ikke spiller så mye, og noen kaller seg for "Pro-Gamere" bare fordi de streamer eller legger ut ting på youtube noe som i mine øyne bare er tull Endret 19. mars 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Om du streamer spill eller er en youtuber så er du ikke i mine øyne en gamer med mindre det du streamer er profesjonelle spill konkurranser Hva i all verden er det for noe vås? Folk streamer og lager youtube-kanaler for spill fordi de er interessert i spill. De er da i aller høyeste grad gamere. Og for den saks skyld sier du at du liker å spille, og at du spiller alt for mye. Likevel klarer du å sitte og si at du ikke mener du er en gamer? Hører du hva du selv sier? Du liker å spille. Du spiller mye. Du er og blir en gamer, enten du liker det eller ikke. Endret 20. mars 2015 av Schreiber 4 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 En gamer er kort og greit en person som spiller spill. Det har ingenting å si hvilke type spill eller hvilke maskin en bruker. Men en må ha det som en aktivitet en gjør med jevne mellomrom. 4 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Om du streamer spill eller er en youtuber så er du ikke i mine øyne en gamer med mindre det du streamer er profesjonelle spill konkurranser Hva i all verden er det for noe vås? Folk streamer og lager youtube-kanaler for spill fordi de er interessert i spill. De er da i aller høyeste grad gamere. Og for den saks skyld sier du at du liker å spille, og at du spiller alt for mye. Likevel klarer du å sitte og si at du ikke mener du er en gamer? Hører du hva du selv sier? Du liker å spille. Du spiller mye. Du er og blir en gamer, enten du liker det eller ikke. Jeg skjønner han jo litt da. Jeg kan gå på ski på siden av Petter Northug, men selv om jeg går på ski hvert ledige øyeblikk så snart snøen har kommet, og bruker alle sparepengene mine på skismøring. Om jeg jobber som bussjåfør så vil bare en av oss kunne kalle seg en skiløper. Eneste aberet mitt mot den definisjonen for gamere er at jeg innbiller meg ordet har vært i bruk mye lenger enn det har eksistert noen gaming sport. Altså om du gikk i butikken og ba om hjelp til å finne PC, så vil betjeningen siden tiden det fantes 3D-skjermkort kunne finne på å spørre: "Are you a gamer?" for å hjelpe med å finne riktig utstyr. Når det er sagt må jeg innrømme jeg synes det er noe litt rett og slett patetisk med profesjonell gaming. Det gir meg assosiasjoner til Zoolander: Derek Zoolander: Well, I guess it started during my first year of the second grade, when I was eating lunch and caught my reflection in a spoon, and I thought to myself, 'Hey, Derek, you're ridiculously good looking! And I thought maybe I could do that for a career. Matilda: Do what for a career? Derek Zoolander: Be professionally good looking. Det er noe skikkelig zoolandersk over å tenke; "Jøss, jeg er jo dritflink til å trykke på knapper. Kanskje jeg kan leve av det?" 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Begrepet Gamer er veldig veldig bredt begrep Min definisjon av en Gamer er en som spiller profesjonelt i kamper for premier i div spill. Om du sitter og spiller hjemme i mange timer om dagen men aldri er med på konkurranser så er du ikke en gamer i mine øyne. Jeg for eks, Spiller alt for mye. Flere timer om dagen og noen ganger hele dagen men jeg har aldri vært interessert i og spille i konkurranser. Jeg har vært med i noen få og vunnet noen av dem men jeg syntes ikke det er så veldig morsomt og spille på et "Seriøst" nivå og spesielt ikke når ingen av vennene mine er på samme nivå som meg eller spiller de samme spillene som meg. Liker ikke alltid og spille med tilfeldige folk selv om vi bruker TeamSpeak eller skype. Om du streamer spill eller er en youtuber så er du ikke i mine øyne en gamer med mindre det du streamer er profesjonelle spill konkurranser. Jeg liker veldig godt og spille og gjør det alltid når jeg kan men i mine øyne er ikke jeg en gamer. Jeg har Inntrykk av at ungdommer kaller seg "Gamer" selvom de egentlig ikke spiller så mye, og noen kaller seg for "Pro-Gamere" bare fordi de streamer eller legger ut ting på youtube noe som i mine øyne bare er tull Ganske trangsynt av deg, begrepet "Gamer" betyr per definisjon en som spiller spill i en eller annen form, uavhengig av nivå, enten det er flashspill eller proffnivå i CS/BF/LoL/Whatever, så lenge det er snakk om at vedkommende gjevnlig spiller, la oss si f.eks ett par ganger i uka eller noe sånt, og ikke bare en gang eller to i året. Ser på meg selv som en gamer, og jeg begynnte med det lenge før noen snakket om å leve av gaming, har vært en gamer siden 90-tallet, begynnte med SMS II, NES og Amiga 500. Endret 20. mars 2015 av Malmern 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Om du streamer spill eller er en youtuber så er du ikke i mine øyne en gamer med mindre det du streamer er profesjonelle spill konkurranser Hva i all verden er det for noe vås? Folk streamer og lager youtube-kanaler for spill fordi de er interessert i spill. De er da i aller høyeste grad gamere. Og for den saks skyld sier du at du liker å spille, og at du spiller alt for mye. Likevel klarer du å sitte og si at du ikke mener du er en gamer? Hører du hva du selv sier? Du liker å spille. Du spiller mye. Du er og blir en gamer, enten du liker det eller ikke. Jeg skjønner han jo litt da. Jeg kan gå på ski på siden av Petter Northug, men selv om jeg går på ski hvert ledige øyeblikk så snart snøen har kommet, og bruker alle sparepengene mine på skismøring. Om jeg jobber som bussjåfør så vil bare en av oss kunne kalle seg en skiløper. Eneste aberet mitt mot den definisjonen for gamere er at jeg innbiller meg ordet har vært i bruk mye lenger enn det har eksistert noen gaming sport. Altså om du gikk i butikken og ba om hjelp til å finne PC, så vil betjeningen siden tiden det fantes 3D-skjermkort kunne finne på å spørre: "Are you a gamer?" for å hjelpe med å finne riktig utstyr. Når det er sagt må jeg innrømme jeg synes det er noe litt rett og slett patetisk med profesjonell gaming. Det gir meg assosiasjoner til Zoolander: Derek Zoolander: Well, I guess it started during my first year of the second grade, when I was eating lunch and caught my reflection in a spoon, and I thought to myself, 'Hey, Derek, you're ridiculously good looking! And I thought maybe I could do that for a career. Matilda: Do what for a career? Derek Zoolander: Be professionally good looking. Det er noe skikkelig zoolandersk over å tenke; "Jøss, jeg er jo dritflink til å trykke på knapper. Kanskje jeg kan leve av det?" Så det å sparke fotball eller kjøre billøp er også da patetisk siden man bare er god til å sparke ball eller kjøre fort? Wtf, vel vel, det skal jo mer til enn å bare være god til å trykke på noen knapper for å faktisk kunne konkurrere mot de beste innen e-sport i alle slags spill. Og førøvrig, du er en skiløper om du går på ski selv om du ikke er god eller spesielt rask, men er man ikke rask så er man vel en ski gåer, hva enn man vil kalle det. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Vel, nå er det jo snart like mye skuespill i fotball som i wrestling. Så ja, det er absolutt noe ganske så patetisk over fotball også. Men der er det jo ikke bare spillerne som er skyldige. Hele sirkuset rundt det er jo til å få krampe av. Folk oppfører seg som om livet er over fordi 11 stk. for det meste importerte menn man har bestemt seg for å like fordi man som åtteåring kunne si "pul" uten å få kjeft hvis man bare sa "Liver" først ikke klarer å trille en ball over en strek ofte nok. Så for å støtte lagets neste investering på 200 millioner for en person som er enda flinkere til å reklamere for brylcreme og boxershorts, men som dessverre vrikker foten etter to kamper må man ut med 400Kr per lagskjorte som er produsert av barnearbeidere i Thailand for en femmer. Men man får ikke sett noen av kampene uten å betale tusenvis i billetter og TV-kanalpakker. Sånn sett skjønner jeg nesten hooligans, men de er jo samtidig det mest patetiske av det hele. I Formel 1 tar de i det minste hensyn til publikum ved å bruke hjelm, så vi slipper å se på den nye frisyren til 22 "menn" som tilbringer mer tid foran speilet enn på banen og prøver å bli den neste Beckham så de også kan få giftet seg med en strekfigur med silikon. Kort sagt; det var et litt dårlig eksempel du kom med der. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Ikke egentlig, noen er flinke til å sparke ball andre ikke, men mange er som du sier. Men hva slags eksempel skal jeg komme med da da, innser du ikke at ALLE sporter har slike typer som du netopp prøver å bruke som en eller anna slags teknikk for å drite meg ut? Så joda, bra forsøk, men nei, det fins forøvrig flere typer bilsport enn formel 1, litt som at det fins flere ballsporter enn fotball. Og igjen, du kommer deg ikke inn på noe topp lag i e-sport bare du er "flink til å trykke på knapper" og du får definitivt ikke betalt med mindre du legger ned ekstremt mye tid og krefter og ikke gjør noe anna enn å spille, hadde det vært så enkelt så hadde jo ca alle sammen vært på ett eller anna lag, men det er det heldigvis ikke. Ville jo strengt tatt være patetisk å være buss sjåfør eller bil mekaniker også, med tanke på at det er det du bruker mest tid på igjennom en uke om det er jobben din også det at du er flink til å vri på ett ratt å åpne en dør eller skru på en bil. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Nå var strengt tatt innleggene mine ment å leses litt "tounge in cheek" (i mangel av en god norsk oversettelse i farten). Jeg må kanskje bli litt flinkere med emoji'ene siden det ikke kommer tydelig nok frem i språket mitt. Skjønt det kan jo tenkes at du kanskje tok det ille opp og tar det personlig dersom du selv driver med "E-sport"? Om det er tilfelle så beklager jeg om jeg fornærmet deg, men kanskje du også trenger å ta deg selv litt mindre høytidelig? Jeg snakket ikke om deg spesifikt på noe tidspunkt, og det var aldri min intensjon å drite deg ut. Som du sier er det mange sporter og aktiviteter som er ganske tåpelige beskrevet i detalj. I mine øyne noen mer så enn andre. Jeg betviler ikke at det krever tusenvis av timer for å bli skikkelig god i E-sport. Jeg finner det bare likevel ikke imponerende at noen velger å gjøre det... Lenke til kommentar
1969 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 I mitt hode er en Gamer en som spiller spill. Så har man underklassene 'Profesjonell gamer', 'Casual Gamer' osv. Som er med på definere gameren videre. 1 Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Når man brenner for noe så er man en nerd. Vi har nerder i alle forskjellige kategorier. Fotball Ski Håndball. Alle disse er konkuranse preget, der man er avhengi av å konkurere med/mot et annet lag eller andre personer. Så når man brenner for å spille fotball så spiller du i konkuranser. Altså en fotball spiller. Man kan være fotballspiller/hånballspiller/skiløper på kvelden selv om man selger IT løsninger på dagen eller kjører buss. Men så har du disse: Øl brygging Spill Klatring. Disse er uavhengig av konkurranser. Du kan brenne for å brygge øl på kjøkkenet Du kan brenne for å spille og være overinteressert i klatring. Er du over interessert i å brygge øl, så er man en brygger Er man over interessert i fjellklatring, så er man en fjellklatrer. Er du over interessert i spill så er du en gamer. Alle dere som føler dere støtt av ordet nerd, beklager. Men det er ikke et negativt ladet ord om man ikke har blitt mobbet som det. Det betyr bare at du brenner for en ting, å det er en kjempe god egenskap. Jeg vil ikke si at en som spiller kun candy crush er en gamer. Denne personen er ikke over interessert i spill generelt. Men kun å komme seg til neste level. Unntaket er kunst. De har den regelen om at man ikke er en ekte kunstner før man har solgt et bilde. Edit: Fjernet litt mellomrom, innlegget ble for langt. Jeg vil også legge til: at for meg så er du en gamer om du brenner for spill. Hvis ikke så er du bare en som spiller spill, men da er du ikke her eller bruker flere timer forran skjermen hjemme fordi du elsker det. Endret 20. mars 2015 av Stampy Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg skjønner han jo litt da. Jeg kan gå på ski på siden av Petter Northug, men selv om jeg går på ski hvert ledige øyeblikk så snart snøen har kommet, og bruker alle sparepengene mine på skismøring. Om jeg jobber som bussjåfør så vil bare en av oss kunne kalle seg en skiløper. Igjen, dette er fullstendig tull. Du kan ikke kalle deg profesjonell skiløper og forvente å bli med i OL, men du er da i aller høyeste grad en skiløper. Du går på ski fordi du liker det. Du er en skiløper. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg skjønner han jo litt da. Jeg kan gå på ski på siden av Petter Northug, men selv om jeg går på ski hvert ledige øyeblikk så snart snøen har kommet, og bruker alle sparepengene mine på skismøring. Om jeg jobber som bussjåfør så vil bare en av oss kunne kalle seg en skiløper. Igjen, dette er fullstendig tull. Du kan ikke kalle deg profesjonell skiløper og forvente å bli med i OL, men du er da i aller høyeste grad en skiløper. Du går på ski fordi du liker det. Du er en skiløper. Det er klart det er fullstendig tull. Men det vil jo nødvendigvis alt bli om man går inn for å missforstå. Noe jeg prøvde å vise at det går an å la være å gjøre... Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 En gamer er kort og greit en person som spiller spill. Det har ingenting å si hvilke type spill eller hvilke maskin en bruker. Men en må ha det som en aktivitet en gjør med jevne mellomrom. Her er svaret. /tråd Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 En gamer er kort og greit en person som spiller spill. Det har ingenting å si hvilke type spill eller hvilke maskin en bruker. Men en må ha det som en aktivitet en gjør med jevne mellomrom. Her er svaret. /tråd Flott! Kan du ikke reise ned til midtøsten og løse den lille floken de har der også når du først er igang? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 En gamer er kort og greit en person som spiller spill. Det har ingenting å si hvilke type spill eller hvilke maskin en bruker. Men en må ha det som en aktivitet en gjør med jevne mellomrom. Her er svaret. /tråd Flott! Kan du ikke reise ned til midtøsten og løse den lille floken de har der også når du først er igang? Ok. Men noen må gi meg løsningen, slik at jeg kan sitere den for de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå