MCLoViN-ULTRA Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei. Har en Saab 9-3 fra 2003 som har en gåen stereo/receiver. Virker som om muligens en sikring har gått, for samtidig som den sluttet å fungere så gikk lyden på blinklysene og ryggesensoren. Har sett litt på mulighetene for å bytte ut stereoen og har funnet ut at jeg trenger en adapter (https://stereovest.no/kram-iso2car-adapter-parrot-ckmki-saab-9-3-2003-2006-p-5477.html?osCsid=turuc9g1nsv9c99mkduhg47cp7). Var ute med den orginale receiveren og når jeg koblet fra den ville ikke tenningen starte. Mitt spørsmål lyder som følger; Vil det kreve omprogrammering (og eventuelt omlegging av disse pinsa) for å få i gang en aftermarket stereo samt tenninga? Takk Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Stereoen har ikke noe med tenningen å gjøre i den forstend, med mindre det er feil koblet. Jeg ville sett på det elektriske i bilen, for det er jo noe galt der når det er som du sier... Men det du sier om blinklysene og ryggelyset, får jeg ikke til å stemme, for lyden man hører når man blinker, den kommer fra blinklysrelèet, og hvis du ikke hører det lenger, så blinker vel heller ikke blinklysene? Og ryggelyset fungerer vel heller ikke nå? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 I noen biler er det egen høyttaler til lyder som blinklys etc. Hadde ikke forunra meg om noen spiller av disse lydene via original-anlegg. Min 2006 BMW har en helt egen liten høyttaler som spiller av varselslyder og blinklyslyden. Hvis varsellyden for setebeltene piper så får jeg ikke lyd når jeg blinker. 1 Lenke til kommentar
MCLoViN-ULTRA Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Er kun lyden til blinklysa og parkeringsassistenten som er gåen, ikke selve lysa. Synes det var snodig at tenninga ikke skulle funke uansett om receiveren er koblet fra, men det var det som skjedde... Har bestilt adapter nå, så satser på at det går uten omprogrammering eller omkobling av pinsa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå