Gå til innhold

Trådløst nettverkskort, koble til ekstra antenne

Anbefalte innlegg

Mottaket på det innebygde trådløse nettverkskortet i min xbox360 slim er rett og slett ikke godt nok. Jeg vil koble til en ekstern antenne.

Det er en sånn pitteliten antenneinngang på kortet, som er merket med com1. Jeg tror det er det det er. Mener jeg har sett disse på wifi minipcie-kort og denslags.

Og så har jeg løse antenner som er ment for wifi-rutere. Finnes det en fix ferdig overgang fra den pittelille til den store antennen? Se bilder på bildene som viser akkurat hvordan det ser ut.

Hvordan vil nettverkskortet forholde seg til den nye antennen? Vil den bruke den i tillegg til den innebygde?

RStYYzhO.jpeg - TUMvUVFQ.jpeg - a1B3YUla.jpeg

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm jeg ser at det finnes wifi-moduler med samme modellnummer, men som ser litt forskjellige ut. På den jeg har så ser kontakten ut som svart plast, og det er et hull i midten. Andre bilder jeg finner har en kontakt som ser ut som metall, med en pinn i midten. Det var i grunn sistnevnte jeg forventet å finne, men ikke fant. Se bildene. Noen som kan noe om dette?

emVZcnM5.jpeg - TGNjeVcz.jpeg

Lenke til kommentar

Den lille kontakten der finner du inni stort sett alle mobiltelefoner og, sålangt jeg har lest så er den for å måle/sjekke om noen dupedingser på modulen fungerer riktig.

Har xbox'en en ethernet tilkobling(netverkskabel)?

Isåfal kan du bruke en Asus Ea-n66. Har lest mye godt om den selv, for så å kjøpe en som jeg bruker på den stasjonære dataen.

https://prisguiden.no/produkt/asus-ea-n66-155654

Lenke til kommentar

Den porten på de siste bildene jeg la ut er identisk med antenneporten på små wifi-kort. Jeg har plugget masse antenner på sånne porter i laptopper og på mini pcie-kort. Så det er ikke noe å lure på. Litt snodig at porten er annerledes på noen kort, inkludert det jeg har. Mener du at antenneporten er byttet ut med en diagnoseport på noen av kortene?

Ta en titt her så kan du se en antenne bli koblet til dette kortet. Bildet er i mørkeste laget så jeg klarer ikke å se hvilken versjon av kortet som brukes i videoen. Det er også folk i kommentarene som sier de har koblet til antenne på denne måten og at det funker:

https://youtu.be/nMu2gPQfX-I?t=4m24s

Jeg har antenner og jeg har et kort som i utgangspunktet fungerer, så da har jeg lite lyst å bruke 7-800 kr på en ekstra dings som må kobles til strøm og allslags og tar opp plass og lager rot. Jeg har forresten brukt den du linker til tidligere, som aksesspunkt, og var langt fra imponert over stabiliteten på den.

Tilkoblingen heter for øvrig U.FL (fra wiki):

U.FL is a miniature RF connector for high-frequency signals up to 6 GHz manufactured by Hirose Electric Group and others. U.FL connectors are commonly used in applications where space is of critical concern, most often Mini PCI cards for laptop computers. U.FL connectors are commonly used inside laptops and embedded systems to connect the Wi-Fi antenna to a Mini PCI card. Another common use is connecting GPS antennas.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...