Gå til innhold

Lønnsomhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modellen er svørt lønnsom for en rekke økonomer som lever av å fortelle poltitikerne at de kan bruke så mye penger som de vil, den er også så lønnsomm for politikerne at de gladelig betaler økonomene gode penger for deres modeller.

Menneskeheten er ikke relevant for modellens lønnsomhet. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi effektiviserer, skaper vekst, arbeisplasser og det ene med det andre. Men i det store bildet så dreier det seg vel om å flytte jordas resurser til søppelfylliga i et stadig økende tempo. Og det går visst ikke fort nok enda. Vi burde jobbe mer og fortere. Flere må i jobb. Både syke og gamle ingen unntak. Her skal det bygges søppeldynge som om vi har fanden i hælene. Hvorfor gidder vi dette egentlig?

Lenke til kommentar

Er den økonomiske modellen vi har i vesten i dag lønnsom for menneskeheten?

Det er en stund siden "vesten" fikse de største sweatshop probleme sine, så kanskje, ja?

Det er også verdt å merke at innad i vesten er det store forskjeller på stipend, utdanningsavgifter, flyttesøknader, arbeidslover, arbeidssektorer, og mye rart. Hva mener du med "vesten"?

Lenke til kommentar

Selfølgelig er den lønnsom for menneskeheten (regner med at du sikter til kapitalismen). Jeg er glad for at jeg kan forvente å leve til jeg er 80+, at jeg aldri kommer til å sulte og at jeg kan opprettholde et høyt velstandsnivå. Hvis du er redd for bærekraftighet, tror jeg ikke det er noe stort problem.Vi får ny teknologi hele tiden som tillater oss å utvinne jordas ressurser på nye, og ofte mer bærekraftige måter. På 1800-tallet var det flere vitskapsmenn som spådde at verden ville gå tom for mat før 1900-tallet, men vi fant jo ny teknologi, og vi lever fortsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...