snabelkraft Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Hei. Jeg har i det siste slitt med dårlig trådløst nettverk, og bestemte meg for å laste ned istumbler. De to øverste nettverkene er mine. Er det normalt at det vises så mange nettverk med så mye støy? Er det en grunn til at trådløse nettverket mitt er dårlig mon tro? Er det noe jeg kan gjøre for å hindre det? Får på følelsen av at nettverket som heter "Hov" ødelgger for meg, da jeg har bedre signalstyre til det, enn til mitt som er 4 meter unna meg. Jeg aner ikke hvor dette "Hov"-nettverket befinner seg heller. Endret 19. mars 2015 av snabelkraft Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Ja denne "Hov" kan nok være en en årsak. GPS-lokasjonen avslører at han holder til i samme bygg som deg (....-eller nesten da, se "Location"). Legger merke til at routeren din må jobbe på BÅDE 2,4GHz OG på 5GHz. Det kan også være årsaken. Du klarer ikke å begrense deg til å bare bruke samme protokoll på alle dine trådløse enheter? (alternativt slå av støtten for "dual-mode" i routeren). Endret 19. mars 2015 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
snabelkraft Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg kan sikkert slå av støtten for "dual-mode" (for å se om det hjelper), men jeg har enheter som ikke takler 5ghz, og det er i grunn den jeg ønsker å kjøre da jeg har 75/75 linje fra altibox. Med 2,4 ghz klarer jeg ikke utnytte hastigheten jeg har. Er det ikke litt merkelig at nesten alle nettverkene har støy på 100%? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Kjenner ikke iStumbler, men lurer litt på hva de legger i 100% noise? Tror ikke "Hov" er noe problem da den ligger på kanal 1 mens TS sitt nett ligger på kanal 11. Da er det heller "Nygaard" på samme kanal som lager problemer. Synes det ser ut som TS har dårlig signal. Hvordan står ruteren plassert? Kan den flyttes nærmere/høyere? Lenke til kommentar
snabelkraft Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg bor i en 90kvm rekkeleilighet, og den står plassert ca midt i. Signalene blir noe sterkere når jeg er nærmere, men ikke bra. Men fortsatt er det 100% noise. Har du et annet program å anbefale? Problemet kom jo bare plutselig her om dagen, så jeg aner ikke hva som er feil. Takker for svar forresten Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hjalp det å slå av "dual mode"? Klarer du å tvinge routeren over til en annen kanal? Lenke til kommentar
snabelkraft Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk satt routeren i "dual mode". Jeg har prøvd å bytte kanal uten at det hjalp. Hvis du vet hvordan man skrur av det, så si gjerne ifra. Routeren jeg har er asus rt-ac66u. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Nei, vet ikke det. Men du kan jo lett slå av alle PC'ene og alle mobil'ene (og alle andre WiFi enhetene i huset) som er logget opp mot routeren, og så teste med dem en og en. Dersom dette er årsaken til tregt nett så vil ikke nettet bli tregt før du logger opp en 2,4GHz og en 5GHz enhet samtidig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Problemet kom jo bare plutselig her om dagen Prøvd å restarte ruter? Ellers så kan det være lurt å resette ruteren (da må man sette opp alt på nytt) og oppdatere til nyeste firmware hvis det finnes. Jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk satt routeren i "dual mode". Jeg har prøvd å bytte kanal uten at det hjalp. Hvis du vet hvordan man skrur av det, så si gjerne ifra. Routeren jeg har er asus rt-ac66u. Skal kunne slå av hvis man velger Trådløs -> Profesjonelt -> Aktiver radio -> Nei. Husk å velge 2,4GHz eller 5GHz i feltet over. Men dette skulle ikke være noe poeng på denne ruteren da den har skikkelig maskinvare. Lenke til kommentar
snabelkraft Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg har prøvd å restarte routeren og oppdatert til nyeste firmware. Jeg får bare finne meg i det at det er sånn. Uansett, tusen takk for hjepen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå