Jappesen Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Har en Synology DS211j NAS med Western Digital Red 1 TB tilkoblet WiFi. Det så sakte å overføre data; ca. 5 MB/s. Har noen et godt råd til å få høyere hastighet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Trådløst er aldri noen foretrukket måte å overføre data på. Du mister mye hastighet når en av endene er tilkoblet med wifi og enda mer når begge er det. Det optimale for deg er NAS-> nettverkskabel inn på gigabit router->kabel helt til pc. Skal du da ha utbytte av denne hastigheten må du ha noenlunde samme hastighet mellom alle enhetene fra NAS til PC. 2 Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Thor,det er beklageligvis ikke mulig å bruke kablet nettverk. Kan det være mulig å forbedre hastigheten ved å sette NAS'en i samme rom som pc'n? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Thor,det er beklageligvis ikke mulig å bruke kablet nettverk. Kan det være mulig å forbedre hastigheten ved å sette NAS'en i samme rom som pc'n? Neppe noen særlig effekt. Wifi er wifi Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Thor,det er beklageligvis ikke mulig å bruke kablet nettverk. Kan det være mulig å forbedre hastigheten ved å sette NAS'en i samme rom som pc'n? Neppe noen særlig effekt. Wifi er wifi Da har et tydeligvis et uløselig problem. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Noe er helt klart feil her. 5 MB/s. er nesten ikkje mulig å få om det ikkje er verdens eldste trådløse ruter, og er 1 km fra... 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 det er beklageligvis ikke mulig å bruke kablet nettverk Jo, det er sikkert mulig. Men spørsmålet er nok hvor mye arbeid som må til... Kan det være mulig å forbedre hastigheten ved å sette NAS'en i samme rom som pc'n? Sett NAS-en ved ruteren og koble med kabel. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Thor,det er beklageligvis ikke mulig å bruke kablet nettverk. Kan det være mulig å forbedre hastigheten ved å sette NAS'en i samme rom som pc'n? Powerline kanskje? feks https://www.komplett.no/devolo-dlan-1200-starter-kit-powerline/823096 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) La meg gjette: Din Synology, som min, er tilkoblet ruteren med USB? Da tar det evigheter da EDIT: Nei, nå surrer jeg fælt. Dette er da ikke koblet med USB.... skal fyre opp min og teste litt nå... Endret 27. mars 2015 av Lakus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå