Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

a2 teori prøve tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må kunne litt om alt, vikeplikt, skilt, plassering, er viktig å kunne. Leste gjennom boka 1 gang, og øvde litt på teoritentamen.no. Bestod med kun 1 feil, men dette var med a1 (trur teorien er ganske lik). Prøva er ikkje så vanskelig som folk seier... :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Må kunne litt om alt, vikeplikt, skilt, plassering, er viktig å kunne. Leste gjennom boka 1 gang, og øvde litt på teoritentamen.no. Bestod med kun 1 feil, men dette var med a1 (trur teorien er ganske lik). Prøva er ikkje så vanskelig som folk seier... :) Lykke til!

skal lese gjennom boken en gang til og øve på teoritentamen. håper jeg består neste uke :D da blir det tung sykkel snart "mellomtung" :p

Lenke til kommentar

Stryker du på teoriprøven så er det noe veldig galt ett sted mener jeg. Det er noe man leser på EN gang i livet (stort sett) og mye av det er ganske logisk. Spørsmålene er stillt på en slik måte at man ikke kan svare feil.

Men en viss forståelse av bremselengder/stoppelengder etc. bør du ha samt utregningen av dette. Du har jo sikkert fått en bok du kan lese i så da burde du vel være sikker på at det går bra. Koster deg noen kvelder med pugging, thats it.

Lenke til kommentar

Stryker du på teoriprøven så er det noe veldig galt ett sted mener jeg. Det er noe man leser på EN gang i livet (stort sett) og mye av det er ganske logisk. Spørsmålene er stillt på en slik måte at man ikke kan svare feil.

Men en viss forståelse av bremselengder/stoppelengder etc. bør du ha samt utregningen av dette. Du har jo sikkert fått en bok du kan lese i så da burde du vel være sikker på at det går bra. Koster deg noen kvelder med pugging, thats it.

japp! fant ikke noe om utregning om bremselengder/stopplengder. har du noe svar ?

Lenke til kommentar

tror det er samme prøve, siden du slipper å ta den på nytt

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at dette er noe å grue seg til jeg da. Det er vel bare å lese og pugge det?

Er jo ikke akkurat noen doktorgrad som skal tas her?

Oppkjøringen er en ting. Da kan mye skje og her er det mange faktorer som spiller inn, men teoriprøven er plankekjøring. Du har jo alle svarene i boken som er pensum. Mange kjøreskoler gir også ut slike ark fra gamle prøver som du kan teste deg selv med.

Når jeg tok lappen på tung sykkel så var det også noen ungdommer som skulle ta lett lappen som var med på deler av timene. Av de 6 ungdommene som var der så klarte 4 av dem å stryke på teoriprøve første gangen. Men det er kanskje ikke rart når dem sitter å fikler med mobiltelefonen og piller seg i nesa med blyanten mens læreren står og underviser.

Jeg ble bare litt flau på deres vegne. fullstendig ufokuserte hele gjengen (vertfall mange av dem).

Litt engasjement og vilje så kommer dette til å gå fint.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at dette er noe å grue seg til jeg da. Det er vel bare å lese og pugge det?

Er jo ikke akkurat noen doktorgrad som skal tas her?

Oppkjøringen er en ting. Da kan mye skje og her er det mange faktorer som spiller inn, men teoriprøven er plankekjøring. Du har jo alle svarene i boken som er pensum. Mange kjøreskoler gir også ut slike ark fra gamle prøver som du kan teste deg selv med.

Når jeg tok lappen på tung sykkel så var det også noen ungdommer som skulle ta lett lappen som var med på deler av timene. Av de 6 ungdommene som var der så klarte 4 av dem å stryke på teoriprøve første gangen. Men det er kanskje ikke rart når dem sitter å fikler med mobiltelefonen og piller seg i nesa med blyanten mens læreren står og underviser.

Jeg ble bare litt flau på deres vegne. fullstendig ufokuserte hele gjengen (vertfall mange av dem).

Litt engasjement og vilje så kommer dette til å gå fint.

takk takk! :D gleder meg som bare det. noen første sykkel å anbefale? tenker å ha supermotard

Lenke til kommentar

Kjøpte meg selv en Duke 690 R forrige helg og har alt lagt tilbake 100km på denne og gleder meg til neste mulighet jeg kan kjøre.

Duke er en fin kompromiss mellom en fullblods motard og en mer bedagelig sykkel for turer.

Lettkjørt og solid sykkel som, etter hva alle sier, er like fin for en nybegynner som en som har flere års erfaring. Jeg faller under første kategori og synes det er en god sykkel å kjøre.

Fine med en slik sykkel er at det er en sykkel man kan ha det veldig morsomt uten at man behøver å kjøre fort men som samtidig fungerer som en tursykkel.

Ønsker du deg en fullblods motard så er det vel andre sykler som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...