Jesper95 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 hei! neste fredag skal jeg ta teori til a2. har dere noen tips på hva jeg burde øve mye på og om dere har noen nettsider dere anbefaler som kan være lik som hos staten vegvesen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Er vel teoritentamen som gjelder. Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Må kunne litt om alt, vikeplikt, skilt, plassering, er viktig å kunne. Leste gjennom boka 1 gang, og øvde litt på teoritentamen.no. Bestod med kun 1 feil, men dette var med a1 (trur teorien er ganske lik). Prøva er ikkje så vanskelig som folk seier... Lykke til! Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Må kunne litt om alt, vikeplikt, skilt, plassering, er viktig å kunne. Leste gjennom boka 1 gang, og øvde litt på teoritentamen.no. Bestod med kun 1 feil, men dette var med a1 (trur teorien er ganske lik). Prøva er ikkje så vanskelig som folk seier... Lykke til! skal lese gjennom boken en gang til og øve på teoritentamen. håper jeg består neste uke da blir det tung sykkel snart "mellomtung" Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Stryker du på teoriprøven så er det noe veldig galt ett sted mener jeg. Det er noe man leser på EN gang i livet (stort sett) og mye av det er ganske logisk. Spørsmålene er stillt på en slik måte at man ikke kan svare feil. Men en viss forståelse av bremselengder/stoppelengder etc. bør du ha samt utregningen av dette. Du har jo sikkert fått en bok du kan lese i så da burde du vel være sikker på at det går bra. Koster deg noen kvelder med pugging, thats it. Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Stryker du på teoriprøven så er det noe veldig galt ett sted mener jeg. Det er noe man leser på EN gang i livet (stort sett) og mye av det er ganske logisk. Spørsmålene er stillt på en slik måte at man ikke kan svare feil. Men en viss forståelse av bremselengder/stoppelengder etc. bør du ha samt utregningen av dette. Du har jo sikkert fått en bok du kan lese i så da burde du vel være sikker på at det går bra. Koster deg noen kvelder med pugging, thats it. japp! fant ikke noe om utregning om bremselengder/stopplengder. har du noe svar ? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvis ikke du klarer og finne dette, så tviler jeg også på at du kommer til å bestå teoriprøven. Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Hvis ikke du klarer og finne dette, så tviler jeg også på at du kommer til å bestå teoriprøven fant det Endret 20. mars 2015 av Jesper95 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Der kan du se Står du på litt, så går dette veldig fint Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Der kan du se Står du på litt, så går dette veldig fint noen fler tips? hehe Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Må kunne litt om alt, vikeplikt, skilt, plassering, er viktig å kunne. Leste gjennom boka 1 gang, og øvde litt på teoritentamen.no. Bestod med kun 1 feil, men dette var med a1 (trur teorien er ganske lik). Prøva er ikkje så vanskelig som folk seier... Lykke til! tror det er samme prøve, siden du slipper å ta den på nytt Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Rekna nesten med det ja enda et tips er å ta deg god tid når du skal ta prøva! Ikkje gå tilbake å skift svar, er som oftest det du tenker først som er rett Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg kan ikke forstå at dette er noe å grue seg til jeg da. Det er vel bare å lese og pugge det? Er jo ikke akkurat noen doktorgrad som skal tas her? Oppkjøringen er en ting. Da kan mye skje og her er det mange faktorer som spiller inn, men teoriprøven er plankekjøring. Du har jo alle svarene i boken som er pensum. Mange kjøreskoler gir også ut slike ark fra gamle prøver som du kan teste deg selv med. Når jeg tok lappen på tung sykkel så var det også noen ungdommer som skulle ta lett lappen som var med på deler av timene. Av de 6 ungdommene som var der så klarte 4 av dem å stryke på teoriprøve første gangen. Men det er kanskje ikke rart når dem sitter å fikler med mobiltelefonen og piller seg i nesa med blyanten mens læreren står og underviser. Jeg ble bare litt flau på deres vegne. fullstendig ufokuserte hele gjengen (vertfall mange av dem). Litt engasjement og vilje så kommer dette til å gå fint. Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Rekna nesten med det ja enda et tips er å ta deg god tid når du skal ta prøva! Ikkje gå tilbake å skift svar, er som oftest det du tenker først som er rett okei! skal huske på det! Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Jeg kan ikke forstå at dette er noe å grue seg til jeg da. Det er vel bare å lese og pugge det? Er jo ikke akkurat noen doktorgrad som skal tas her? Oppkjøringen er en ting. Da kan mye skje og her er det mange faktorer som spiller inn, men teoriprøven er plankekjøring. Du har jo alle svarene i boken som er pensum. Mange kjøreskoler gir også ut slike ark fra gamle prøver som du kan teste deg selv med. Når jeg tok lappen på tung sykkel så var det også noen ungdommer som skulle ta lett lappen som var med på deler av timene. Av de 6 ungdommene som var der så klarte 4 av dem å stryke på teoriprøve første gangen. Men det er kanskje ikke rart når dem sitter å fikler med mobiltelefonen og piller seg i nesa med blyanten mens læreren står og underviser. Jeg ble bare litt flau på deres vegne. fullstendig ufokuserte hele gjengen (vertfall mange av dem). Litt engasjement og vilje så kommer dette til å gå fint. takk takk! gleder meg som bare det. noen første sykkel å anbefale? tenker å ha supermotard Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Har ikke noen erfaringer med Motard'er, men Duke 690 vet jeg mange som har og dem er fornøyde. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kjøpte meg selv en Duke 690 R forrige helg og har alt lagt tilbake 100km på denne og gleder meg til neste mulighet jeg kan kjøre. Duke er en fin kompromiss mellom en fullblods motard og en mer bedagelig sykkel for turer. Lettkjørt og solid sykkel som, etter hva alle sier, er like fin for en nybegynner som en som har flere års erfaring. Jeg faller under første kategori og synes det er en god sykkel å kjøre. Fine med en slik sykkel er at det er en sykkel man kan ha det veldig morsomt uten at man behøver å kjøre fort men som samtidig fungerer som en tursykkel. Ønsker du deg en fullblods motard så er det vel andre sykler som gjelder. Lenke til kommentar
Jesper95 Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 da er det tid for å ta teorien imorgen lest boken nesten 2 ganger nå og har sikkert tatt over 50 prøver på teoritentamen og noen på prove.no så vi får se hvordan det går Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Høres bra ut! Sei ifrå imorgon om du bestod eller ikkje Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Tok teoriprøva på A2 sommeren 2013. Den var egentlig ganske lett, så lenge du har lest et par ganger i boka, og tatt prøvene på teoritentamen.no. Det som var enda lettere, var selve oppkjøringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå