Fjaslokt Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vurderer å lage en FAQ om vannkjøling siden jeg i det siste har merket utallige poster om det samme emnet, gjøres dette bra tror jeg det vil være til stor hjelp for usikre brukere. Ettersom bruken av vannkjøling stiger og stiger vil det med tiden bare bli flere og flere spørsmål. Ideelt hadde det vært om flere av de som har erfaring med vannkjøling kunne ha kommet med inspill, så kan vi evt. samarbeide om det for å få et mest mulig godt produkt. Ønsker tilbakemelding på ideen og hvem er villig til å hjelpe til med dette. Jeg er ikke den med mest erfaring innen vannkjøling, om noen føler at de ville være bedre egnet til oppgaven må de gjerne skrike ut, er ikke hvem som gjør det som betyr noe. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 (endret) Meget bra! Men skal denne ha noen nytte, så må du gå inn etterpå å redigere, legge en FAQ der du har innlegget nå, og få den sticky. Jeg sender deg en PM i løpet av natta med endel forslag og tips jeg har. Oppforder andre å gjøre det samme! En ting til, når du har fått litt forslag, så kan du jo evt få yummy til å gå raskt over, å legge det ut her. Edit, glem det jeg sa om i løpet av natta... Endret 5. november 2003 av Arctic Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det her har jeg ventet på Meget god ide. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 kommer nok med noen tips på pm når tråden er oppe, må bare ha litt inspirasjon Lenke til kommentar
Solve Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 da kan jo folk som faktiskt lurer på noe også skrive inn for å få et ordentlig svar Lenke til kommentar
Flames Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Dette høres bra ut. F.eks hvilke vannkjøling-oppsett en kan kjøpe seg, hva som passer ilag, og hvilke slanger / nipler osv som passer i lag. Nyttig info for oss "noobs" som vil ha vannkjøling Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 en liten ting du burde få en moddis til å gjøre er å stenge den/gjøre slik at bare trådstarter kan poste/redigere bare et lite tips... Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Dette høres flotters ut ! Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 en liten ting du burde få en moddis til å gjøre er å stenge den/gjøre slik at bare trådstarter kan poste/redigerebare et lite tips... tenkte på å foreslå det samme Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 en faq om vannkøling er en genial ide! jeg ser på vannkjøling nå men kan ikke mye om det, og hadde derfor satt svært stor pris på dette! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Virker som ideen blir godt motatt så da er det val bare å sette i gang. Kom med forslag om hva jeg bør være innom. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hvordan man kobler pumpa til usu, dvs slipper ledning ut+ sikekrhet for at den alltid er på når pc'en er på. Dvs kan slå den av med av-knappen bakpå strømforsyninga. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og da må jeg jo ile til med å melde at jeg har en vannkjølingsguide på beddingen. Hold ut, den kommer snart! Uten dermed å si at ikke fjaslokt kan lage en vannkjølings-faq. Bevares, gjør gjerne det! Temaet er uansett aktuelt i begge former, og jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få atskillige meningsytringer og synspunkter omkring dette! *grin* Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det er vanlig på utenlandske forum at det er en sticky med FAQ slik at spørsmålene ikke om og om igjenn, en FAQ kan virkelig gjøre underverket her Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har noen spørsmål du kan ta med.. om å lage egen vannkjøling.. leker med tanken på å lage en fra scratch! bare kjøpe vifter og pumpe! 1) Hva slags metall leder varme best? kobber? i så fall bruker jeg det i blokkene og i røra i radiatoren! 2) Hva leder varme MINST? noe jeg kan bruke til de resterende rørene og tanken! (og diverse annet) (målet her er å få mest mulig ut av minst mulig, alt blir sannsynligvis hardloddet.. ja det blir sannsynligvis et ****** å få det tett, men det tar vi når den tid kommer) 3) (i tilfelle jeg skulle komme på en eller annen syk ide om å bygge om en fryseboks eller noe til vannkjølingsradiator) Går det an å bruke alkohol eller noe sånnt istedenfor vann? PS: har aldri vært borti vannkjøling før... selvbygd er alltid kult, da edit: har kikket litt på utstyr, og slanger er jo såpass billig at de kan kjøpes. men har det noe for seg å isolere slangene for å hindre at varmen fra kabinettet heter opp vannet? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og da må jeg jo ile til med å melde at jeg har en vannkjølingsguide på beddingen.Hold ut, den kommer snart! Uten dermed å si at ikke fjaslokt kan lage en vannkjølings-faq. Bevares, gjør gjerne det! Temaet er uansett aktuelt i begge former, og jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få atskillige meningsytringer og synspunkter omkring dette! *grin* Noe ala loddeguiden? Gleder meg hvertfall. Har pønsket på vannkjøling litt for lenge nå. En faq ville også vært fint Forslag: -Hvor plassere en radiator i et kabinett for best mulig temp? (vet dette er et ganske vanskelig spm, men noen har kanskje et par idéer?) -Hvor kraftig pumpe trenger jeg? -Hvor stor radiator? (tenker da på hvis man bare har cpu, eller cpu/gpu/nb og eventuelt peltier osv) Var noe jeg kom på i farta Noe om hvordan lage egen kjøleblokk hadde også vært toppers. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og da må jeg jo ile til med å melde at jeg har en vannkjølingsguide på beddingen.Hold ut, den kommer snart! Uten dermed å si at ikke fjaslokt kan lage en vannkjølings-faq. Bevares, gjør gjerne det! Temaet er uansett aktuelt i begge former, og jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få atskillige meningsytringer og synspunkter omkring dette! *grin* Noe ala loddeguiden? Gleder meg hvertfall. Har pønsket på vannkjøling litt for lenge nå. En faq ville også vært fint Forslag: -Hvor plassere en radiator i et kabinett for best mulig temp? (vet dette er et ganske vanskelig spm, men noen har kanskje et par idéer?) -Hvor kraftig pumpe trenger jeg? -Hvor stor radiator? (tenker da på hvis man bare har cpu, eller cpu/gpu/nb og eventuelt peltier osv) Var noe jeg kom på i farta Noe om hvordan lage egen kjøleblokk hadde også vært toppers. Noe a´la Loddeguiden ja, bare "litt" mer omfattende. Alt du spør om vil du faktisk kunne få svar på, når jeg engang blir ferdig. Men ting tar tid, ofte myyye mer tid enn man selv tror.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå