Alexlinga Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hei hei! har drevet og tullet litt med anlegg osv i bilen idag, alt er gjort på skikkeligvis, koblet til jord osv osv.. Men nå ser jeg at ene bremselyset har røket og så begynte jeg og lure litt. for batteri lampen i dashboardet dimmer av når jeg stopper motoren, Volvo 740. Dimmer alltid den lampen av når du skrur av alt? Aldri sett på det, men det er jo typisk at slike ting sammentreffer idag.. Har installert en Pioneer X7500BT i bilen, og jeg kobla forsterker og sub til tidligere for og sjekke om det funket, men har fjernet det igjen fordi jeg skal legge opp ledningene i morgen.. Men jeg er redd for at noe er ødelagt nå, men håper på at det er et sammentreff, noen som vet? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hva mener du med 'dimmer av'? At den slukker saktere enn normalt? Alle lampene i dashbordet skal jo slukke når du slår av tenning. Jeg tviler på noe er ødelagt. Bremselyset kan ikke ryke på grunn av en koblingsfeil: Stereoanlegget lager ikke høyspenning! Den pæren har nok gått av naturlige årsaker Du skal heller bli bekymret for feilkobling hvis bremselyset (eller noen andre lamper) lyser når de ikke skal! 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ikke unormalt at batterilampen blinker eller lyser litt idét du stopper motoren. Hvis den derimot lyser med motoren i gang og dimmer når du stopper motoren så er det noe galt. Og bremselyset kan jo bare være pæra. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Når du installerte stereoanlegget, satte du oppp en stor kondensator ved siden av eller i sammenheng med den? I såfall er det utladinga av kondensatoren som kan får lampene i dashbordet til å "dimme" ned. 1 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Nei, bare glem det batterilyset, så på noen youtube videoer igår, men er helt normalt at den lampen dimmer av på Volvo. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Får ikke fikset det venstre bremselyset mitt, har bytta pærer. har prøvd og smøre kontakten/rense den.. Når jeg bremser så skrur lyset seg av.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Er det pære med 2 glødetråder? I så fall sjekk jordinga. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Så da har vi fastslått at batterilyset er normalt, bremselyspæren må ha gått av naturlige årsaker, og du står igjen med NULL problem! Blir ikke bedre enn det Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Vanlig med irr både på pære og sokkelen, sjekk det. Mener det er flere jordingsledninger per lampe, sjekk at de er som de skal. 740 sedan baklykter har en tendens til å ta inn vann. Mange borrer ett lite hull under på hver lykt for å hindre at vannet renner inn i bilen.... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Moderatormelding To tråder som omhandler samme bil og samme problematikk er flettet sammen.Innvendinger eller spørsmål om moderering tas på PM.LiamH Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 At lys i dashbord og slikt dimmer når du stopper motoren er jo helt normalt. Når du stopper motoren, slutter også dynamoen å lade batteriet, og spenningen synker og lys vil dimmes. 1 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Har skjønt det nå ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå