Gå til innhold

Noen eksperter på daglig bruk av bow ties?


Anbefalte innlegg

Heisann, har plutselig slått meg at mange av personene jeg ser opp og bort til bruker bow ties og at det er veldig unikt, noe som kan gjøre deg lett å huske. Det at nesten ingen butikker har bow ties du knyter selv gjør det naturlig at få bruker det hver eneste dag, og utvikler et varemerke med det. Har man noen bukser og skjorter og en hævv av bow ties kan man se veldig sharp og unik ut med lite arbeid.

 

Så første spørsmål er vel hvor kan jeg finne ett massivt utvalg av bow ties som knytes selv? Hørt om Neckwear som er fra Sverige tror jeg, men finnes det ikke noe i Norge som ikke må igjennom toll osv? Som sagt har ingen av de store klesbutikkene bow ties du knyter selv, bare en hævv ferdig knytte.

 

Når jeg planlegger å bruke det hver eneste dag så må det jo være en litt mer casual look, ikke stivpyntet liksom. Jeg foretrekker chinos over jeans i utgangspunktet, chinos blir vel ikke for stivt hvis de er i sterke farger?

Skjorten har kanskje mye å si? Hvis den er helt hvit kan det virke stivere?

 

Fargevalg er vel viktig? Noen linker som lærer bort dette godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sløyfe har blitt en motesak de siste årene, men det kan være fint, det. Spesielt dersom en går med vest, for da vises ikke så mye skjorte. Det er også fint at menn pynter seg. Spesielt fint er det med sløyfe til grovere stoff som tweed.

 

Flere av de større Jermyn Street-baserte nettbutikkene har sløyfer, noen ferdigknyttet, de fleste ikke.

Fargevalg er som for slips; enten komplimentær til eller ta opp farger fra skjorten; tenk helhet og harmoni uten å overkoordinere.

Pass på størrelsen (bredde og lengde) skal passe til kragen og hodet ditt, først og fremst ved å ikke være så stor at den går uten for kragen. Jo smalere snitt på klærne, jo smalere sløyfe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...