power Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hallo Jeg prøver meg litt på å sende bildet fra mplayer fra en "bra" maskin til en gammel laptop.. for å prøve å se på film med den.. Men jeg har jo da et problem.. Når jeg prøver å starte prosessen på maskinen som skal stå for avspilling... får jeg bare en "Error cant open display ip-til-laptopen:0.0 (har også prøvd med bare 0) Dette har jeg gjort: Jeg har skrevet xhost + på laptopen Jeg har har bare en X server kjørende på hver av maskinene Jeg har redigert DISPLAY variabelen på maskinen som skal stå for avspilling til ip-til-laptop:0.0 (også prøvd med 0) Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 prøvd Gentoo forumet? Mulig du får svar der... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Sikker på at X ikke kjører med --nolisten tcp? Om den gjør det, prøv å starte den uten. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Må du ikke også fortelle Mplayer at den skal vise bilde i primary surface? Overlay funker vel ikke når du sender til en remote X? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå