Andrull Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Eller at man er i en bransje eller del av livet hvor penger betyr mer enn fri. Slikt varierer ganske kraftig, og for mange er det stikk motsatt. For meg har det vært slik som TS beskriver, men i disse tider (bla. I dag) så er det sånn midt på treet. Og etter hvert som jeg blir mer etablert så er nok tendensene at overtid/helligdager gir mindre. Så at balansen her er way off er jeg uenig i. Virker som om det ikke har vært unormalt at det ikke har vært særlig glede å jobbe på søndager, så enig her at man absolutt bør høre med sjefen først, at dette ikke er gjort for å spare dere. Endret 12. april 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 At folk heller vil jobbe på røde dager er en klar indikasjon på at lønnskompensasjonen for lengst har oversteget den ulempe som høyere lønn skulle kompensere for ...Du har ikke vurdert at det er en viss forskjell på demografien på diskusjon.no, og demografien i for eksempel helsevesenet? FOlk verdsetter fritid og høytider forskjellig. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Hva får deg til å tro at jeg ikke har vurdert det? Min kommentar retter seg selvfølgelig kun mot de tilfellene hvor folk heller vil jobbe på røde dager på grunn av kompensasjonen. Akkurat som jeg skrev. Når det gjelder helsevesenet, går jeg ut ifra at det er forskjell på yrkesgrupper. Ulempetillegget for leger er urimelig høyt og vokser urimelig mye sammenlignet med sykepleierne, for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Eller at man er i en bransje eller del av livet hvor penger betyr mer enn fri. Det siste er et godt poeng, mens det første indikerer nettopp at kompensasjonen i bransjen er for høy. Det fører til at de ansatte sloss om vaktene, istedenfor om å slippe vaktene. Der penger betyr mer enn fri, trengs det ikke like høy kompensasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå