Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei kjære dere. Jeg føler at det er noe med pcen min som jeg ikke klarer å legge fingern på. jeg gamer med denne pcen.

Det jeg har lagt merke til er at når jeg spiller så er det en del frysninger. fps min ligger mellom 35-130. og gradene på Skjermkort og hoved kort ligger lavt. Av det utstyret jeg bruker så er det

Hovedkort = ASRock Z77 Extreme 11

Strøm = Corsair 750w PSU

Skjermkort = Nvidia Geforze GTX 770

Minnekort = Kingston DDR3 1600 Hyperx (dem har jeg 4av) 8gb.

Prossesor = I7-3770 3.40GhZ

Jeg får også feil meldinger angående Skjermkorte. Da kontaktet jeg Nvidia og di fortalte meg å gå på en eldre oppdatering. var noe med kenel feil. men jeg hater når ting ikke ungerer som det skal. så jeg lurer på om det er noen her som har noe formening eller ide på hva det kan være. Med venligs hilsen en uerfaren data geni =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det, clean install på nvidia nå gadd ikke legge inn fysikkdriver pga den mente jeg hadde oppdatert driver..

Sletta også en amd-driver med uninstall, fant 900mb amd-filer på c: /register på en annen pc her.

Tipper det kan gi feilmeldinger og trøbbel innimellom.

Lenke til kommentar

Gjelder alle spill. Før så kunne jeg ikke se på youtube en gang. det bare frøs hele tiden. men nå har jeg gjort det jeg har fått beskjed om men det er forsatt frysninger i spillene. Jeg spiller mest wow og Lol. merker mange ganger at fps dropper mye ned. jeg kjørte også Bench det gikk igrunn veldig fint var et par steder der det kom en liten fryse stopp Jeg trur at grafikk korte mitt er rett og slett dårlig.

Lenke til kommentar

Har desverre ingen andre kort her i huset. den jeg hadde var en Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX. på den hadde jeg ikke det problemme. men der igjen så var korte litt dårlig etter min smak. så da byttet jeg til en Nvidia Geforze GTX 770. men den har igrunn bare sviktet meg.. jeg lurer rett og slepp på om jeg skal bestille meg et nytt kort.. Og om problemme er forsatt der med et nytt kort da må det være noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt slike problemer med gamle PC'en min. PCI-express kontaktene på strømforsyninga var ødelagt/ tullete (fant jeg ut i ettertid). Sjekket nytt skjermkort og samma skiten skjedde. Komplett satt penger inn på konto istedetfor å sende nytt kort da det var utgått, eller ikke var på lager, husker ikke helt. Greia var at jeg ikke hadde råd til nytt like bra kort da det kom en regning så da kjøpte jeg like godt et kort til 300,- som ikke trengte ekstra strøm. Da var det ikke noen problemer mer. Syntes dette var rart så etter 1 år ca så kjøpte jeg et nytt som trengte ekstra strøm, samma skiten igjen. Byttet til 300 kroners skiten og alt var bra. :p:) Merkelig men sant :D

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

det problemme har ikke jeg.. min PCI express funker. det er nok bare noe driver krasj tenker jeg. har avinstalert om hver andre på detta korte men har samme problemme helle tiden. jeg føler at det er noe med korte som er gåent.

Nei jeg vet ikke om noen andre som kan ha et kort som jeg kan låne. di som jeg skjenner er kjøp og salg gærne personer. hehe. så di sparer ikke på ting.

Jeg har spurt dem tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...