AnonymDiskusjon Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 For en god stund siden bestemte jeg meg for fjerne en god slump med hår nedentil. Det endte med en dårlig høvel jobb. Jeg var tilfeldigvis på gåtur et par dager senere og har aldri hatt så mye ubehag. Det klødde og stakk nedentil flere måneder etter den fatale hendelsen. Nå er smerten glemt og i den anledning bestemte jeg meg igjen for at laksen ikke hører til i skogen. Dessverre fjernet jeg litt for mye, og har det samme forferdelige ubehaget. Har nå på det plagede område (rundt kanten av pikken og på oversiden av pungen) ca 1-3 mm langt hår. Det klør og stikker så mye at jeg må i normale sittestillinger rette på skrotet hvert 5-10 s. Jeg sliter til og med å konsentrere meg om skole arbeid. Og spørmålet mitt er som følgende. Hva skal jeg gjøre? Kommer jeg aldri til å kunne glatt barbere meg? Hadde det vært bedre om jeg glatt barberete meg fremfor å ha stumper? Vente på at det vokser ut igjen? Vennligst hjelp en desperat tenåring. Anonymous poster hash: 14403...a5f 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Jeg hadde tatt en god titt på forumets "Guide til intimbarbering". Ellers så er det en kjent sak at stumper stikker, så du må nesten velge mellom trimmet (hvilket altså er hakket lengre enn stumper) og glattbarbert. Stumper ser heller ikke spesielt bra ut... Endret 18. mars 2015 av blured Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hva med å glattbarbere de stedene som skaper trøbbel, og la resten være slik du ønsker det skal se ut? Lenke til kommentar
lk66172 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det virker som den naturlige løsningen, men problemet er at jeg ikke tørr å da sjansen på glattbarbering pga det som for meg er en meget ubehagelig utvekstprosess, hvis det ikke funker. Tror rett og slett det blir et uløselig dilemma. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Nei, barbering/stussing er IKKE den "naturlige" løsningen. Det som er naturlig er å la ting vokse fritt. 1 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Visst du vil unngå stikking så må du gjøre det oftere enn en gang i skuddåret. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Uansett. Hvor ofte jeg gjør det, stikker det alltid og klør 3-4 dager etter jeg har shavet. Men jeg overlever. Men det verste var da jeg shava rumpa. Gjort det 3 ganger, og det er ikke behagelig de neste 5-6 ukene etterpå. Fy fasan så mye kløe, stikking og klamme skinker har jeg ikke sett maken til. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Håret stikker desidert mest når det er et par mm langt, så enten må du glattbarbere (og holde det glattbarbert), eller så må du la det være litt lenger. Alternativt kan du kjøre brasiliansk voksing, da er håret mykere når det vokser ut igjen. For øvrig: naturlig eller ikke, å gå med kjønnshår er som å ha en fuktig klut i bokseren. Jeg vokser meg ca. hver 6. uke og trives best med det. Skulle jeg barbert måtte jeg gjort det hver eneste dag for å unngå stikking, og det gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: 1eccf...90c Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 For en god stund siden bestemte jeg meg for fjerne en god slump med hår nedentil. Det endte med en dårlig høvel jobb. Jeg var tilfeldigvis på gåtur et par dager senere og har aldri hatt så mye ubehag. Det klødde og stakk nedentil flere måneder etter den fatale hendelsen. Nå er smerten glemt og i den anledning bestemte jeg meg igjen for at laksen ikke hører til i skogen. Dessverre fjernet jeg litt for mye, og har det samme forferdelige ubehaget. Har nå på det plagede område (rundt kanten av pikken og på oversiden av pungen) ca 1-3 mm langt hår. Det klør og stikker så mye at jeg må i normale sittestillinger rette på skrotet hvert 5-10 s. Jeg sliter til og med å konsentrere meg om skole arbeid. Og spørmålet mitt er som følgende. Hva skal jeg gjøre? Kommer jeg aldri til å kunne glatt barbere meg? Hadde det vært bedre om jeg glatt barberete meg fremfor å ha stumper? Vente på at det vokser ut igjen? Vennligst hjelp en desperat tenåring. Anonymous poster hash: 14403...a5f Slutt å barbere deg da vel, det vokser der av en grunn. Du kan tro det eller ei,men kjønnshår bidrar til å opprettholde riktig og sunn bakterieflora. Det er unaturlig å ikke ha kjønnshår. Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Håret stikker desidert mest når det er et par mm langt, så enten må du glattbarbere (og holde det glattbarbert), eller så må du la det være litt lenger. Alternativt kan du kjøre brasiliansk voksing, da er håret mykere når det vokser ut igjen. For øvrig: naturlig eller ikke, å gå med kjønnshår er som å ha en fuktig klut i bokseren. Jeg vokser meg ca. hver 6. uke og trives best med det. Skulle jeg barbert måtte jeg gjort det hver eneste dag for å unngå stikking, og det gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: 1eccf...90c Holder du deg ikke ren? Kan være lurt å dusje en gang i blant, da er det ikke ubehagelig å ha kjønnshår. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 Holder du deg ikke ren? Kan være lurt å dusje en gang i blant, da er det ikke ubehagelig å ha kjønnshår. Jeg vet ikke hva slags anatomi du har, men det å dusje har ingenting å gjøre med hvorvidt man svetter eller ikke. Så med mindre du anbefaler å dusje annenhver time er det bedre å få fjernet alt som kan holde på fuktighet nedi bokseren. Før vi begynte å gå med klær var kjønnshår et poeng, da det ledet fukt bort fra huden og vind og luftstrømning sørget for at svetten fordampet. I dag, når vi går med klær, er det klærne som tjener denne hensikten. Å gå med kjønnshår mellom huden og bokseren blir dermed en fuktoppsamler. Det trengs vel ikke å forklares nærmere at skitt samler seg lettere der man har hår? Anonymous poster hash: 1eccf...90c 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg