Lugia Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hei, den siste tiden har arbeidsplassen min blitt utsatt for ransomware, og av den grunnen har webmail blitt stengt på intranettet. Finnes det noen mulighet å komme forbi denne sperringen? Forsøkte å google litt rundt, og fant noe som heter hide.me, men jeg er avhengig av en onlineløsning som ikke krever nedlastning/installering. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hei, den siste tiden har arbeidsplassen min blitt utsatt for ransomware, og av den grunnen har webmail blitt stengt på intranettet. Finnes det noen mulighet å komme forbi denne sperringen? Forsøkte å google litt rundt, og fant noe som heter hide.me, men jeg er avhengig av en onlineløsning som ikke krever nedlastning/installering. Prøv en proxy webside Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Hei, den siste tiden har arbeidsplassen min blitt utsatt for ransomware, og av den grunnen har webmail blitt stengt på intranettet. Finnes det noen mulighet å komme forbi denne sperringen? Forsøkte å google litt rundt, og fant noe som heter hide.me, men jeg er avhengig av en onlineløsning som ikke krever nedlastning/installering. Prøv en proxy webside Noen forslag? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Dersom arbeidsplassen har sperret for webmail er det nok en grunn til det. Sjekk med arbeidsreglementet ditt hvilken konsekvenser det kan få for deg dersom du aktivt prøver å komme forbi sperrer og infiserer arbeidsgiver utstyr med virus/ransomware. Det meste logges og for å avdekke driftsforstyrrelser har man lov til å bruke disse loggene for å finne ut hvem som har forårsaket driftsforstyrrelsene. Kanskje logges det også at du prøver å benytte deg av eksterne proxy-servere. Det gjør det på de proxy-serverne jeg administrerer. Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hva med å ha mailen på telefonen? Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Å bryte sikkerhetsbestmmelsene på jobb kan i verste tilfelle føre til oppsigelse... Dersom hotmailen er så viktig for deg, kan du jo heller bare ha en mobiltelefon med deg? Da kan du jo bare skru av wifi på den og bruke mobilnettet til å sjekke mailen. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg fant i hvert fall en brukbar hotmail app til android som jeg får bruke inntil videre, dette skal jo være en midlertidig sperring på jobb etter et forhøyet trusselbilde, men jeg vet jo selv at jeg ikke kommer til å laste ned noen .src fil fra en fremmed avsender. Ønsker likevel ikke å komme i klammeri med noen på arbeidsplassen! Takker for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå