Arodem Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Rollespillutvikleren snudde skipet mens de fortsatt kunne.FEATURE: Kompromissløse Divinity: Original Sin ble redningen for Larion Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Altfor enkelt, skulle vært en vanskelighetsgrad til. Var noe utfordrene de første timene fram til jeg fikk blind-spells og noen stun-spells. Spamme blind, stun på fiendene og healing på meleè folka mine gjorde at jeg fikk en bulldozer av et team. Siste boss var en lek etter jeg hadde drept hjelperne hans.Ja, jeg vet at jeg ikke trenger å gjøre det slik, men når jeg kan velge verktøy så velger jeg ikke de dårlige fordi jeg vil at det skal være vanskeligere. Vanskelighetsgraden er det utvikleren som skal stå for.Historien er dog fantastisk og utgjør en stor del av spillet Bra spill, men litt "meh" også. Edit; Artikkelen handlet jo om at Larian overlevde, sporet av der. Jeg gleder meg til å se neste spill fra dem, hvis de gjør noen få småjusteringer i forhold til klagetalen min så blir det garantert konge, DOS var bare prins :) Endret 18. mars 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
rattjamann Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Altfor enkelt, skulle vært en vanskelighetsgrad til. Var noe utfordrene de første timene fram til jeg fikk blind-spells og noen stun-spells. Spamme blind, stun på fiendene og healing på meleè folka mine gjorde at jeg fikk en bulldozer av et team. Siste boss var en lek etter jeg hadde drept hjelperne hans. Ja, jeg vet at jeg ikke trenger å gjøre det slik, men når jeg kan velge verktøy så velger jeg ikke de dårlige fordi jeg vil at det skal være vanskeligere. Vanskelighetsgraden er det utvikleren som skal stå for. Historien er dog fantastisk og utgjør en stor del av spillet Bra spill, men litt "meh" også. Edit; Artikkelen handlet jo om at Larian overlevde, sporet av der. Jeg gleder meg til å se neste spill fra dem, hvis de gjør noen få småjusteringer i forhold til klagetalen min så blir det garantert konge, DOS var bare prins :) Digget dette spillet men helt enig om at det var for enkelt. Var kanskje en smule vanskelig helt i begynnelsen som du sier, men fant selv ut ganske fort at det å gi alle summon spider gjorde det latterlig lett. Plasser 4 spiders forran deg og fienden vil totalt ignorere folkene dine mens du slakter alt. Var alt for mange spells man kunne missbruke ganske heftig faktisk. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Glad for at du er enig. Forrige gang jeg skrev "negativt" om DOS så fikk jeg masse kjeft fra alle og enhver Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Har hørt i intervju fra Divinity-folkene at de ønsket at folk skulle kunne "breake" spillet. Hvis du var lur nok til å finne en metode som fungerte veldig bra mot fiender, så lot de deg gjøre det. Jeg synes det er kult, det oppmuntrer til eksperimentering. Jeg har f.eks aldri tenkt på å bruke taktikken du brukte Dante, men spamma derimot kombinasjone rain + freezing/electricity for massiv crowd control. Det finnes antakelig hundrevis av andre måter å drepe fiendene på. Det er litt opp til deg som spiller å teste forskjellige ting etter min mening. Denne filisofien går igjen i hele spillet. Har du ikke nøkkelen til en dør? Slå den i stykker. Har du lyst til å rundstjele noen selv om du ikke har skills i sneaking? Få en av karakterene dine til å snakke med personen og bruk han andre til å stjele mens offeret ser andre veien.Hvis du klarer å finne ut slike ting selv er det veldig morsomt, utviklerne ville at du skulle føle at du hadde lurt spillet. Men dette er et spill som virkelig lider hvis man spiller etter en guide. Jeg mener det i stor grad handler om oppdagelse.Det er nok svært få som vil anse spillet for å være "for lett". Men det er en noe ujevn læringskurve, og de kunne godt hatt en new game + eller mulighet for høyere vanskelighetsgrad for de mer hardcore der ute. Hadde de gjort spillet enda vanskeligere som standard tror jeg spillet hadde feilet ganske katastrofalt salgsmessig. Endret 18. mars 2015 av Jakoozie 3 Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Håper de dropper den superspesielle huben du seriøst må forholde deg til i neste spill. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg koste meg stort på første kartet. Var cyseal? Noe sånt. Men kjente at jeg ikke gadd å gå videre på neste når alt var gjort... Også hatet jeg inventory systemet, kjøp/salg og reparasjonsopplegget. Men anbefaler det hvis noe spør. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Jeg koste meg stort på første kartet. Var cyseal? Noe sånt. Men kjente at jeg ikke gadd å gå videre på neste når alt var gjort... Også hatet jeg inventory systemet, kjøp/salg og reparasjonsopplegget. Men anbefaler det hvis noe spør. Enig. Inventorysystemet er dårlig rett og slett. Jeg elsket spillet totalt sett. Men la dere merke til at siste tredjedel av spillet egentlig bare var kamp etter kamp? Virker som de gikk tomme for penger på siste delen av spillet, det blir mye mindre questing og dialog jo lengre du kommer uti spillet. Endret 18. mars 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 En taktikk som jeg brukte senere i spillet var rett og slett å teleportere vanskelige fiender oppi en lava-dam. De aller fleste døde øyeblikkelig, de som ikke døde med en gang fikk seg en ny omgang med teleportering og da strøk de med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå