Gjest Slettet+513 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hjelp! Pcen min prøver stadig å forandre bios instillingene sine ved å enten underklokke seg eller overklokke seg. Men da starter ikke windows. Er det noe galt med Biosen? Eller pcen i seg selv? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Vet ikke om batteriet kan gjøre dette, annet enn at kortet ikke holder på settings, altså resetter seg siden batteriet ikke fungerer. Men ville sett etter en annen bios versjon og flashet, skader ikke med et batteri heller. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 det er jo problemet han beskriver. at innstillinger han settet i bios ikke blir. at den tilbakestiller seg og automatisk finner feil innstillinger. (eller skjer det mens pc'n er på? da har jeg missforstått. da er det et eller annet OEM program som styrer fra windows.) løsningen må bli å eventuelt stille inn bios riktig og ikke skru av pc. i norge er det nesten gratis å ha igang en pc alikevell siden den lager varme på kalde dager =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Fant feilen mulig defekt ssd Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 det er jo problemet han beskriver. at innstillinger han settet i bios ikke blir. at den tilbakestiller seg og automatisk finner feil innstillinger. (eller skjer det mens pc'n er på? da har jeg missforstått. da er det et eller annet OEM program som styrer fra windows.) løsningen må bli å eventuelt stille inn bios riktig og ikke skru av pc. i norge er det nesten gratis å ha igang en pc alikevell siden den lager varme på kalde dager =) Nei kan godt være du har rett, jeg leste det som at Bios fikk forskjellig setting hver gang han skrudde på pc'en, ikke at den resetter seg til default. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) ] Stemmer. Biosen ble forvirret av da ssd til os gikk i stykker mens maskinen var på. Siden ssd forsvant frem og tilbake fra bios ble Biosen forvirret hver gang jeg starter maskinen. Edit: skriver med iPaden. Ssd har forsvunnet fra bios helt. Jeg er ikke sikker på det med klokkinga. Det skjer en gang i blant men ganske skjeldent. Som oftest prøver den å klokke seg ned men det går ikke så det blir overklokking failed noen ganger når jeg starter pcen Endret 18. mars 2015 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå