Jco Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 jeg holder på å lage en cs film... så da bruker jeg divx 5.1 på 4000kb på film snuttene jeg har hentet fra cs... men så skal jeg redigere sammen snuttene.... og når jeg skal encode de igjenn på samme encode rate, da blir dårligere kvalitet enn før.... hvordan fikser jeg dette? gjør jeg noe galt? :grine: Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Problemet er at du enkoder og dekoder med et lossy codec. Jo flere ganger du gjentar dette jo dårligere blir det. Du kan ikke se på komprimering med DivX som om det var en zip-fil, for med DivX kaster du noe informasjone hver gang. Det kommer ikke tilbake når du dekoder igjen. Dermed kaster du mer og mer informansjon for hver gang du gjentar denne prosessen. Løsningen blir å hoppe over å enkode snuttene og redigere det sammen til en stor film før du til slutt lager en DivX fil av hele filmen. Lenke til kommentar
Jco Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 i stedet for å encode hva skal jeg bruke da? gjøre det om til? Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Grab klippene uten å bruke komprimering. (evt. DV-codec..) Rediger filmen. Encode filmen. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå