Gå til innhold

Jumper settings @ Raid0?

mFaFa

Anbefalte innlegg

Har et lite sp0rsmaal angaaende Raid0 og jumper settings. For 0yeblikket har jeg 2x WD200BB som begge staar paa IDE3 (Abit KT7A-RAID hovedkort med HPT370 raid kontroller) paa samme kabel altsaa. Paa ATA100 kabelen skal blaa i IDE-kontrollern, graa til slave og svart til master.. right? Derfor har jeg satt den ene disken som master, og den andre som slave. Men faar VELDIG VELDIG daarlig scores i benchmarks i WinXP. Jeg faar liksom dobbel saa h0y poengsum naar jeg benchmarker min WD400BB (ingen RAID).

Jeg syns det h0res MYE mer logisk ut at begge diskene staar som master. Lurer paa om dette kan vaere et problem eller ei. Diskene kj0res jo paa en maate parallellt naar du kj0res i RAID0. Saa at begge staar som master er jo mest logisk :?:

PS! Skal pr0ve aa oppdatere BIOS'en til hovedkortet + hpt370 om noen dager. Sitter paa LAN naa og har ikke gjort det i tilfelle str0mmen skulle gaa.

(og forresten, naar jeg hadde Win2K fikk jeg litt over 40000 poeng paa HDBench i SiSoft Sandra 2001se, noe som er bra. Men i WinXP naa faar jeg plutselig bare ca. 12000! Faar ogsaa dritt resultater med HDTach 2.61)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

URK. Jeg fant det ut selv gitt..

For RAID-0 the two disks it is advisable to place them on separate Highpoint IDE controllers, as on my machine, using the disks as Master/Slave on the same controller resulted in very little speed increase. Other people achieve good speed improvements whether or not the disks are on separate controllers. You may wish to experiment - you don't need to reinstall anything if you simply move a disk to the other Highpoint controller - the Highpoint BIOS will successfully detect this.

http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqhpt370.htm#How do I install Windows98SE or Me directly on my RAID disks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...