Twwaat Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Hei, vær gang jeg overclocker skjermkortet mitt ("MSI GTX 970 Gaming") @+228MHZ offset, så kræsjer spillet (bf4 i dette tilfellet) dette skjer kun når jeg stiller på Clock'sa. noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan hindre det? dette skjer kun når jeg stiller på Clock'sa. noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan hindre det? Endret 18. mars 2015 av Twwaat Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Du kan forhindre det ved å ikke overklokke. Hvert eneste skjermkort har sin "Hot spot" når det gjelder klokkefrekvens og temperatur , er du litt uheldig må du nøye deg med det du har. Det som kan gjøres er å øke spenningen på skjermkortet og se om det hjelper , men hvor mye og i og med at du risikerer å ta knekken på skjermkortet ditt så er det på egen risiko. 1 Lenke til kommentar
Twwaat Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Tror jeg fiksa det ved å reduserte klokkefrekvensen til 195. har ikke opplevd crashes enda ivertfall men jeg har ett lite spørsmål til; hvorfor får jeg ikke endra på "memory clock" ? den stiller seg tilbake når jeg trykker apply og når jeg først får til å stille på den så får jeg ikke til å stille den tilbake igjen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Delvis enig med Malvado En ting som du bør gjøre ved overklokking er å øke veldig lite av gangen til det krasjer for så å sette ned til det nivået du hadde før krasjen. Som jeg har forstått så er det slik man bør gå frem ved overklokking og det er slik jeg har gjort det de få gangene jeg har surret rundt med det Les en del om andres erfaringer, fremgangsmåter, oppsett (hvor mye de overklokker og innstillinger av strøm etc), husk da at selv om det er mange forskjellige produsenter av skjermkort av samme type så har de forskjellige kortene alikevel forskjellige grenser på overklokkingen. Sjekk også temperaturer da noen kort/ programvare "kræsjer med vilje" for at det ikke skal være mulig å drepe kortet. Jeg tror kanskje du vet de greiene jeg har skrevet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå