Arodem Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hva er denne «lille overraskelsen»?Square Enix har et uannonsert rollespill på lur i år Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 "Godformen" må vi nok bare innfinne oss med at er historie, men det kan fortsatt komme helt ålreite spill fra S-E. 2 Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 På tide med en FF VII remake, men jeg har ikke trua på SE lenger så jeg tviler, det er sikkert bare enda et casual JMMORPG, dessverre :< Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg vil ha et turbasert JRPG. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Turbaserte JRPGer er blitt for smale. De må selge minst 5 millioner enheter for at de skal kunne lage spillene med grensesprengende HD-grafikk og fortsatt tjene penger. Fansen klaget mye på FF13, men det er faktisk det fjerde mestselgende FF noensinne. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Selv om Human Revolution hadde sine svakheter, så hadde jeg ikke blitt lei meg over å se mer fra Deus Ex-settingen. 1 Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Håper det bare er bra jeg Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Turbaserte JRPGer er blitt for smale. De må selge minst 5 millioner enheter for at de skal kunne lage spillene med grensesprengende HD-grafikk og fortsatt tjene penger. Fansen klaget mye på FF13, men det er faktisk det fjerde mestselgende FF noensinne. Litt av grunnen til at det solgte bra var at forholdene var lagt til rette, og at det kom ut på mer enn én plattform. Oppfølgeren XIII-2 solgte ikke bra. Bra grafikk er fint, men man trenger ikke lange CGI sekvenser. Lost Odyssey var et meget bra turbasert JRPG, og det er vel det siste som var veldig bra. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Turbaserte JRPGer er blitt for smale. De må selge minst 5 millioner enheter for at de skal kunne lage spillene med grensesprengende HD-grafikk og fortsatt tjene penger. Fansen klaget mye på FF13, men det er faktisk det fjerde mestselgende FF noensinne. Litt av grunnen til at det solgte bra var at forholdene var lagt til rette, og at det kom ut på mer enn én plattform. Oppfølgeren XIII-2 solgte ikke bra. Bra grafikk er fint, men man trenger ikke lange CGI sekvenser. Lost Odyssey var et meget bra turbasert JRPG, og det er vel det siste som var veldig bra. Enig, Lost Odyssey var fantastisk. Jeg kjøpte faktisk 360en bare for det spillet og angret ikke. Dessverre er det en urettferdig verden der en perle som LO bare selger noen hundre tusen kopier mens FF13 solgte over 6 millioner. XIII-2 var en lidelse å spille. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Høres ut som det er snakk om en remake eller remaster av noe slag. Hadde digga en remaster av Lost Odyssey uten tilfeldige kamper. Ellers venter jeg stadig på en remake av FFVII. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Chrono Trigger fyller 20 år i år, så det er ikke umulig det er noe der. En HD remake, kanskje? Ellers har de jo visstnok jobbet med en HD-remake av Dragon Quest VII lenge. Det er ikke uventet, med tanke på at vi har en DS-remake av Dragon Quest 4, 5 og 6 allerede, samt Dragon Quest 3 på iPad. Ellers kommer jo Final Fantasy Type-0 HD remake på fredag, og fullfører man det får man en liten teaser fra et annet spill. Mange tror det er Final Fantasy Type-1. Med tanke på at Type-0 er en HD-remake av et gammelt spill, er det ikke utenkelig at Type-1 er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Crext Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Dessverre er det en urettferdig verden der en perle som LO bare selger noen hundre tusen kopier mens FF13 solgte over 6 millioner. XIII-2 var en lidelse å spille. XIII-2 var hvertfall raskere enn XIII, og hadde flere artige minigames. Det som er merkelig oppi det hele var at XIII-3 faktisk var et bra spill, men kom etter to store skuffelser => folk hadde alt hoppet av toget. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 "Godformen" må vi nok bare innfinne oss med at er historie, men det kan fortsatt komme helt ålreite spill fra S-E. FF 14 og FF 15 er jo i godformen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 "Godformen" må vi nok bare innfinne oss med at er historie, men det kan fortsatt komme helt ålreite spill fra S-E. *kremt* Bravely Default? Men det teller vel ikke hvis det bare er på 3DS... Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Høres ut som det er snakk om en remake eller remaster av noe slag. Hadde digga en remaster av Lost Odyssey uten tilfeldige kamper. Ellers venter jeg stadig på en remake av FFVII. Spilte gjennom Lost Odyssey for en ukes tid siden. Herlig spill med et veldig godt kampsystem. Jansen var en fargeklatt med mange vittige kommentarer. Er dog enig med tilfeldige kamper, det ble litt slitsomt mot slutten. Spesielt når kampene ofte varte en stund og man ikke kunne skippe introen og slutten på dem. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 "Godformen" må vi nok bare innfinne oss med at er historie, men det kan fortsatt komme helt ålreite spill fra S-E. *kremt* Bravely Default? Men det teller vel ikke hvis det bare er på 3DS... Og det er utviklet av Silicon Studio. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har ikke spilt Bravely Default av den enkle grunn at jeg ikke har skaffet meg 3DS. Jeg har så mye mer på tallerkenen enn hva jeg rekker over de nærmeste årene at jeg bestemte meg for å kutte ned på antallet plattformer. De håndholdte ble nedprioritert først. Dessverre er det en urettferdig verden der en perle som LO bare selger noen hundre tusen kopier mens FF13 solgte over 6 millioner.XIII-2 var en lidelse å spille. XIII-2 var hvertfall raskere enn XIII, og hadde flere artige minigames. Det som er merkelig oppi det hele var at XIII-3 faktisk var et bra spill, men kom etter to store skuffelser => folk hadde alt hoppet av toget. Ja, jeg hoppet av på XIII-2 og bestemte meg for å droppe XIII-3 etter å ha sett reviews. Selv om XIII-3 er et greit spill er det uansett så mange gode titler der ute at jeg spiller heller gjennom et nytt Tales f.eks. enn å ta sjansen på nok en FF-spinoff. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har ikke spilt Bravely Default av den enkle grunn at jeg ikke har skaffet meg 3DS. Jeg har så mye mer på tallerkenen enn hva jeg rekker over de nærmeste årene at jeg bestemte meg for å kutte ned på antallet plattformer. De håndholdte ble nedprioritert først. Greit nok det, men det blir feil å si det ikke lages flere topp JRPGs bare fordi du ikke har en konsoll som ikke kan spille dem. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Det ville jeg ikke sagt heller. Forrige generasjon hadde til tross for et relativt lite utvalg JRPGer i forhold til tidligere generasjoner allikevel noen av de beste titlene som er laget. Da tenker jeg på Xenoblade, Lost Odyssey, Valkyria Chronicles og et par av Tales-spillene. Samtidig var det også en del ræl som kom. Jeg tror denne generasjonen blir noenlunde lik med 4-5 virkelig gode JRPGer som kommer i løpet av levetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå