Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er da på jakt etter et nytt skjermkort og skjerm, har et EVGA 780 GTX.

Jeg har vurdert litt fram og tilbake, er keen på et 970, evt. 980, men jeg er usikker på om det er verdt pengene. Skal også investere i en G-Sync skjerm, maks 24 tommer.

Har titta på denne skjermen:

https://www.komplett.no/aoc-24-led-g-sync-g2460pg/815653

Noen som har erfaringer med den? Jeg er ikke veldig kravstor på farger etc, er bare mest gira på 144hz og g-sync. Jeg sitter på en drittskjerm nå, så alt er vel egentlig en forbedring.

Noen som har noe skjermkortforslag? Evt, burde jeg vente på ny generasjon fra AMD, eller er det lenge å vente?

Skjermforslag er også fint, om dere har noen andre.

Maks 10k.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opgradering fra 780 er poengløst nå. Det er ikke mye mer ytelse og hente sammenlignet med hvor mye du må betale for det.

Alternativene er R9 295X2 eller Titan Z og det er ikke verdt pengene.

http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

Takk for svar. Var på en måte det jeg kom fram til selv også, men er litt gira på noe nytt bare.. Har enda ikke møtt noen problemer i forhold til ytelse heller, så det gir jo mening det du sier.

Men ny skjerm med g-sync er fortsatt noe jeg vil ha

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt samme skjerm og jeg er ikke annet enn positiv til AOC 2460PG. Eneste jeg misliker er at rotasjonsfunksjonen på skjermen ikke er med lås eller har noen form for spor den hopper inn i når den er helt i vater.

Bildekvalitet er helt grei til spill og hobbyredigering av bilde/video.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt samme skjerm og jeg er ikke annet enn positiv til AOC 2460PG. Eneste jeg misliker er at rotasjonsfunksjonen på skjermen ikke er med lås eller har noen form for spor den hopper inn i når den er helt i vater.

Bildekvalitet er helt grei til spill og hobbyredigering av bilde/video.

Ah, akkurat den tilbakemeldingen jeg var ute etter.

Da blir det nok en sånn en ja.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt skeptisk til to gpuer.. Synes bare jeg ser negative ting om det. Mer ytelse er jo vel og bra det, men jeg misliker sterkt løsninger som krever noe av meg, altså instillinger osv. Eller er det bare jeg som er i overkant negativ her?

Lenke til kommentar

2Way SLI fungerer fint det, spesielt på såpass ny serie som 7xx.

Har du PSU til å drive det og plass i kabinett så finn deg et 780 på bruktmarkedet til rundt 2K.

Som allerede nevt her er "oppradering" til 970 totalt bortkastet! Det eneste måtte være om du får solgt ditt 780 og kjøper 2 970 da :p

Lenke til kommentar

2Way SLI fungerer fint det, spesielt på såpass ny serie som 7xx.

Har du PSU til å drive det og plass i kabinett så finn deg et 780 på bruktmarkedet til rundt 2K.

Som allerede nevt her er "oppradering" til 970 totalt bortkastet! Det eneste måtte være om du får solgt ditt 780 og kjøper 2 970 da :p

Ja, er jo det og da.. jeg har "kun" 750w, og det er en relativt dårlig PSU, så det er vel utelukket i så tilfelle.

Nei, får droppe skjermkortplanene inntil videre da, og heller kun investere i ny Skjerm. Er keen på noe nytt bare, men så er det jo dette med å få noe verdi for pengene og da.

Takk for all hjelp, bestiller meg en sånn AOC sak om ikke lenge tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...