balder_ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har satt opp en tabell som inneholder endel informasjon. Vil retunere mest og minst ut av denne tabellen uten å skrive en haug med if setninger. Er ganske fersk i java så veldig fint om noen kan hjelpe meg litt på vei! Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvis jeg har forstått deg rett kan det gjøres slik: int min = Integer.MAX_VALUE; int max = Integer.MIN_VALUE; for (int i = 0; i < tabellen.length; i++) { if (tabell < min) min = tabell; if (tabell > max) max = tabell; } Lenke til kommentar
balder_ Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Fikk det til å fungere, men takk for hjelpen likevel *grin* Lenke til kommentar
balder_ Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Fikk det til å fungere, men takk for hjelpen likevel *grin* Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg glemte visst at man har Math.min(tabell), og Math.max(tabell). Selv om det ikke er noe kjappere, er det jo mindre å skrive. (og mer oversiktlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå