SirreStrikk Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Heisann, Planen er medisinstudiet nå til høsten og opptaksprøveb er 15. juni. Den består av flervalgsspørsmål, en kjemi del og en biologi del. Jeg har hatt både kjemi og biologi, men det er flere år siden. Jeg lurer på om noen vet av eksempler på disse opptaksprøvene så jeg kan se litt hva jeg kan forvente meg? Jeg fant et eksempel hos bjørknes, men kunne tenkt meg litt flere! Takk på forhånd Lenke til kommentar
Engm Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Regner med du mente Martin, Slovakia siden du refererte til bjørknes, som tilbyr 1+5 programmet. Dette er hva du må kunne til opptaksprøven: http://www.jfmed.uniba.sk/en/studium/uchadzaci/information-for-applicants/entrance-examination/ Du kan eventuelt se etter opptaksprøver fra andre land / universitet for medisin og bruke dem. Men fokuser på å kunne stoffet, ikke å kunne prøven. Multiple choice spm. kan bli svært forskjellige fra år til år. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Den opptaksprøven de selv har lagt ut var i ihvertfall skremmende enkel. Vis den blir noe lignende så blir jeg nesten skuffet når jeg ser hva jeg egentlig skal kunne. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Å komme inn er ikke utfordringen, å fullføre er den virkelige "testen" Pyramide opptak har jeg hørt det blir kalt Lenke til kommentar
Engm Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Opptaksprøven er vanskeligere enn det ja. Merk deg at noen spørsmål er vanskeligere enn andre. Jeg husker at ett spm var noe om svamper (relatert til biologi selvsagt), som jeg aldri hadde hatt om i Biologi 1 eller 2. Angående selve studiet så er det ganske krevende, det er veldig mye stoff du skal lære deg, hvor noe er vanskelig og noe er lett å forstå. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Jeg tok opptaksprøven i går og besto. Kjemien var ca like enkel som den eksempel prøven, ingen avanserte utregninger. Det var en del organisk kjemi. Biologien var vanskelig for meg siden jeg nesten ikke hadde lest på dette, men antar spørsmålene ikke var av så ekstremt vanskelig karakter. Jeg har aldri studert kjemi eller biologi tidligere, men hadde noe kjemi på første året av bacheloren min. Jeg brukte Khan academy og crash course sine videoer for læring. Av de 16 som møtte opp og tok prøven var det 7 som ikke besto. Endret 12. juni 2015 av SirreStrikk Lenke til kommentar
technicality Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Jeg tok opptaksprøven i går og besto. Kjemien var ca like enkel som den eksempel prøven, ingen avanserte utregninger. Det var en del organisk kjemi. Biologien var vanskelig for meg siden jeg nesten ikke hadde lest på dette, men antar spørsmålene ikke var av så ekstremt vanskelig karakter. Jeg har aldri studert kjemi eller biologi tidligere, men hadde noe kjemi på første året av bacheloren min. Jeg brukte Khan academy og crash course sine videoer for læring. Av de 16 som møtte opp og tok prøven var det 7 som ikke besto. Gratulerer! Og lykke til videre 1 Lenke til kommentar
D1OS Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Hei! Skal gjennom opptaksprøven til Martin 22. juni og er skikkelig nervøs.. Har allerede vært gjennom opptaksprøven til Semmelweis i Ungarn, men tar 3-4 uker før man får svar. Er det noen her som har tips til hva man burde lese ekstra mye på til Martin sin, både innenfor kjemi og biologi? Og er det noen som tilfeldigvis har tatt prøven til både Semmelweis og Martin og dermed kan fortelle litt om forskjeller, likheter og vanskelighetsgraden i forhold til hverandre? Nervene er i høyspenn om dagen.. Lenke til kommentar
studenten97 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 hei, skal ta opptaksprøven om noen uker sååå er det noen aktive her som kan hjelpe meg litt?? hadde virkelig satt pris på det. Lenke til kommentar
whatever4567890 Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 heisann, du nevner at 7 ikke bestod, er det krav om antall riktige for å komme videre eller tar de top 10 elns? Lenke til kommentar
whatever4567890 Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg tok opptaksprøven i går og besto. Kjemien var ca like enkel som den eksempel prøven, ingen avanserte utregninger. Det var en del organisk kjemi. Biologien var vanskelig for meg siden jeg nesten ikke hadde lest på dette, men antar spørsmålene ikke var av så ekstremt vanskelig karakter. Jeg har aldri studert kjemi eller biologi tidligere, men hadde noe kjemi på første året av bacheloren min. Jeg brukte Khan academy og crash course sine videoer for læring. Av de 16 som møtte opp og tok prøven var det 7 som ikke besto. var det krav om antall riktige for å komme inn? altså bestå.. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Jeg tok opptaksprøven i går og besto. Kjemien var ca like enkel som den eksempel prøven, ingen avanserte utregninger. Det var en del organisk kjemi. Biologien var vanskelig for meg siden jeg nesten ikke hadde lest på dette, men antar spørsmålene ikke var av så ekstremt vanskelig karakter. Jeg har aldri studert kjemi eller biologi tidligere, men hadde noe kjemi på første året av bacheloren min. Jeg brukte Khan academy og crash course sine videoer for læring. Av de 16 som møtte opp og tok prøven var det 7 som ikke besto. var det krav om antall riktige for å komme inn? altså bestå.. Kravet avhenger av poengscoren til de som deltok. Så vis mange fikk høy score ble snittet og kravet høyere. Lenke til kommentar
starlight32 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kravet avhenger av poengscoren til de som deltok. Så vis mange fikk høy score ble snittet og kravet høyere. hei. Starter du til høsten? Hadde vært koselig å blitt kjent da jeg også skal dit til høsten:) Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 hei. Starter du til høsten? Hadde vært koselig å blitt kjent da jeg også skal dit til høsten:) Jeg studerer medisin i Kroatia, og begynner på fjerde året til høsten. Lykke til med studier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå