Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvordan kommer varene til Norge? Jeg synes det tar forferdelig lang tid og jeg hørte noen sa det kom med båt. Men mener jeg har hørt tidligere at varene går med fly til USA og videre til Nederland før det blir sortert og transportert videre til Norge. Noen som vet? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Små konvolutter og sånt går nok garantert med flyfrakt. Jeg har opplevd alt fra 10 dager til 8 uker fra dealextreme og aliexpress. Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Tok 1-2 uker å få tilsendt 2 mobildeksel og skjermbeskyttelse. Kom i en konvolutt.At det tar lang tid må man nesten bare forvente når det de har er så å si gratis. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ikke bestill derifra om du har det travelt. Min siste bestiling tok rundt 3 måneder, det pleier å ta under 1 måned, men ikke sats på at det tar så kort tid... Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Hvordan kommer varene til Norge? Jeg synes det tar forferdelig lang tid og jeg hørte noen sa det kom med båt. Men mener jeg har hørt tidligere at varene går med fly til USA og videre til Nederland før det blir sortert og transportert videre til Norge. Noen som vet? Det går ikke med båt m.m. det er veldig stort - sjøfrakt kina-oslo tar ca 40 dager. Det går med normal, lavprioritert luftpost, altså standard brevpost. De samler gjerne opp en sekk eller 20 til hvert land før den i det hele tatt forlater lageret, deretter kan sekken bli stående på et eksportlager en stund, hvorpå den kan bli stående på flyplassen en stund i påvente av ledig plass på egnet fly - det samme gjentar seg på flere flyplasser. TL;DR: Lavpris post blir ikke kastet på første fly, men stående til passende ledig plass dukker opp. Ergo levering tar ~1-8 uker. Endret 18. mars 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Ok - takk for svar! Min erfaring er ca 3-4 uker. Nå har det tatt 14 dager ekstra siden de ikke hadde alle varene på lager - så best å ha god tid folkens! Lenke til kommentar
Neton Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Pleier og ta alt fra 5-7 dager til mange måneder før pakken kommer fra dealextreme, spørs om du er heldig. Pakkene sendes med fly, men tror dem samler opp veldig mange pakker før dem sender dem ut av landet, for av og til har det tatt 5 dager fra den er blitt sendt til jeg fikk pakken og en annen gang tok det 2 måneder før den var i postkassen. Men er jo gratis frakt da! Så kan ikke klage. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg handler ikke mye på dx, men jeg bestiller fra EU-avdelingen i Nederland. Da blir det ikke så lang ventetid. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Men EU-avdelingen har ikke gratis frakt før du kommer over en viss sum. (Som jeg tror er over toll/momsgrensa). Man kan også betale for raskere frakt fra DX i kina. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Husker jeg handlet en del på dx, da hjalp det å gå for den dyreste fraktmuligheten. Tok 2 uker istedet for 1 mnd, men er helt vanlig med lang leveringstid fra dx. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Grensen er $30. er ikke grensen 450kr nå(hele kostnaden på bestillingen, m frakt osv)? uansett kurs og valuta edit: er vist 350 i 2015 utfra det jeg kan finne ut. http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/?step=2 Endret 18. mars 2015 av kjeLL// Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Grensen er $30. er ikke grensen 450kr nå(hele kostnaden på bestillingen, m frakt osv)? uansett kurs og valuta edit: er vist 350 i 2015 utfra det jeg kan finne ut. http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/?step=2 Han snakket om grensen for hvor mye man må handle for å få gratis frakt fra EU-avdelingen, ikke den norske tollgrensen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Tok 1,5 måneder å få en ladekabel til ipad fra dx.com rundt juletider. Men det var jo ikkeno hastverk, bare en lengre kabel. Har aldri kjøpt noe større greier derfra, bare småting som mobildeksel, et batteri, hdmi kabler etc Endret 18. mars 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå