Gå til innhold

Frakt fra Dealextreme

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hvordan kommer varene til Norge?

Jeg synes det tar forferdelig lang tid og jeg hørte noen sa det kom med båt. Men mener jeg har hørt tidligere at varene går med fly til USA og videre til Nederland før det blir sortert og transportert videre til Norge. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kommer varene til Norge?

Jeg synes det tar forferdelig lang tid og jeg hørte noen sa det kom med båt. Men mener jeg har hørt tidligere at varene går med fly til USA og videre til Nederland før det blir sortert og transportert videre til Norge. Noen som vet?

Det går ikke med båt m.m. det er veldig stort - sjøfrakt kina-oslo tar ca 40 dager.

Det går med normal, lavprioritert luftpost, altså standard brevpost. De samler gjerne opp en sekk eller 20 til hvert land før den i det hele tatt forlater lageret, deretter kan sekken bli stående på et eksportlager en stund, hvorpå den kan bli stående på flyplassen en stund i påvente av ledig plass på egnet fly - det samme gjentar seg på flere flyplasser.

TL;DR: Lavpris post blir ikke kastet på første fly, men stående til passende ledig plass dukker opp. Ergo levering tar ~1-8 uker.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok - takk for svar!

Min erfaring er ca 3-4 uker. Nå har det tatt 14 dager ekstra siden de ikke hadde alle varene på lager - så best å ha god tid folkens!

Lenke til kommentar

Pleier og ta alt fra 5-7 dager til mange måneder før pakken kommer fra dealextreme, spørs om du er heldig. Pakkene sendes med fly, men tror dem samler opp veldig mange pakker før dem sender dem ut av landet, for av og til har det tatt 5 dager fra den er blitt sendt til jeg fikk pakken og en annen gang tok det 2 måneder før den var i postkassen. Men er jo gratis frakt da! :grin2: Så kan ikke klage. :laugh:

Lenke til kommentar

Tok 1,5 måneder å få en ladekabel til ipad fra dx.com rundt juletider. Men det var jo ikkeno hastverk, bare en lengre kabel. Har aldri kjøpt noe større greier derfra, bare småting som mobildeksel, et batteri, hdmi kabler etc

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...