Gå til innhold

leie ut leilighet?

Mrmulti

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvis jeg kjøper en eller flere leiligheter i fremtiden for å leie den/de, men ønsker å slippe det administrative selv. Er det da mulig å få en 3 part i form av et firma eller byrå til å gjøre dette for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye vil du de skal gjøre? Finne leietaker og alt?

Jeg bruker selv husleie.no til aa fakturere for leie, de skal ha 199 i maaneden.

utleiemegleren.no har "full pakke", de annonserer leiligheten, og finner leietaker for deg. Disse har jeg ingen erfaring med selv.

Edit: Utleiemegleren skal ha 10 % av leieinntektene i forvaltningsgebyr, pluss at det er en etableringskostnad.

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med noen av de to nevnte, men ville påpeke at jeg personlig aldri ville leid leilighet gjennom Utleiemegleren eller andre lignende firma. Med de kontraktsvilkårene jeg har sett og skrekkhistoriene man hører fra folk som har leid gjennom slike firma, så skremmer man vekk mange potensielle leietakere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med noen av de to nevnte, men ville påpeke at jeg personlig aldri ville leid leilighet gjennom Utleiemegleren eller andre lignende firma. Med de kontraktsvilkårene jeg har sett og skrekkhistoriene man hører fra folk som har leid gjennom slike firma, så skremmer man vekk mange potensielle leietakere.

Har du lyst aa dele disse historiene? Og kontraktsvilkaarene? Er jo ikke lov aa avtale noe som er mindre gunstig for leier enn det som staar i Husleieloven.

Lenke til kommentar

Hvor mye vil du de skal gjøre? Finne leietaker og alt?

Jeg bruker selv husleie.no til aa fakturere for leie, de skal ha 199 i maaneden.

utleiemegleren.no har "full pakke", de annonserer leiligheten, og finner leietaker for deg. Disse har jeg ingen erfaring med selv.

Edit: Utleiemegleren skal ha 10 % av leieinntektene i forvaltningsgebyr, pluss at det er en etableringskostnad.

Tenkte egentlig på full pakke, så jeg slipper å tenke så mye på dette selv. Men takk for linkene disse kommer nok til nytte i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...