Gå til innhold

Belfast 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det flere elementer du mestrer godt: lys, skygger og ikke minst fin linjeføring. Liker det godt. Det jeg biter merke i er utsnittet. Det blir veldig høyt og smalt, mens dynamikken i bildet går i horisontal retning. Her er jeg litt usikker på om denne "konflikten" kler bildet, eller om den skulle vært dempet ved å velge et annet utsnitt. Kanskje bare kutte litt nederst slik at det nærmer seg 4:3

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fra tid til annen hører man jo om urolighetene i Belfast.

Assosierer dette bildet med en person som kanskje går usikre tider i møte. Fin lys- og skyggevirkning.

Vennlig hilsen Ragnar

Fantastisk lys i dette bildet, og spennende med personen som er på veg inn i mørket. Hva venter ham der mon tro? :hmm:

Her er det flere elementer du mestrer godt: lys, skygger og ikke minst fin linjeføring. Liker det godt. Det jeg biter merke i er utsnittet. Det blir veldig høyt og smalt, mens dynamikken i bildet går i horisontal retning. Her er jeg litt usikker på om denne "konflikten" kler bildet, eller om den skulle vært dempet ved å velge et annet utsnitt. Kanskje bare kutte litt nederst slik at det nærmer seg 4:3

Tusen takk alle tre. Angående utsnitt. Jo, jeg er enig egentlig, det er lite som skjer i bunn og jeg kunne nok kuttet opp til litt under der den hvite streken går. Men av praktiske årsaker så prøver jeg å holde meg til et fast format 2/3, lettere når man skal sette sammen bilder til serier. Og jeg synes på en måte at det formatet er mer elegant enn 3/4, uten at jeg klarer å forklare hvorfor.

Henning

Lenke til kommentar

Angående utsnitt. Jo, jeg er enig egentlig, det er lite som skjer i bunn og jeg kunne nok kuttet opp til litt under der den hvite streken går. Men av praktiske årsaker så prøver jeg å holde meg til et fast format 2/3, lettere når man skal sette sammen bilder til serier. Og jeg synes på en måte at det formatet er mer elegant enn 3/4, uten at jeg klarer å forklare hvorfor.

Henning

Skjønner! Det ante meg at det var en forklaring bak dette. Alltid interessant å høre om hvordan folk tenker før de foretar sine valg.

Tror nok det kan bli en bra serie til slutt, kanskje en fin bok.

Lenke til kommentar

Angående utsnitt. Jo, jeg er enig egentlig, det er lite som skjer i bunn og jeg kunne nok kuttet opp til litt under der den hvite streken går. Men av praktiske årsaker så prøver jeg å holde meg til et fast format 2/3, lettere når man skal sette sammen bilder til serier. Og jeg synes på en måte at det formatet er mer elegant enn 3/4, uten at jeg klarer å forklare hvorfor.

Henning

Skjønner! Det ante meg at det var en forklaring bak dette. Alltid interessant å høre om hvordan folk tenker før de foretar sine valg.

Tror nok det kan bli en bra serie til slutt, kanskje en fin bok.

Men egentlig burde jeg kanskje ha tiltet kameraet litt opp og på den måten fått kuttet i bunn slik du foreslo og samtidig fått interessefeltet med personen litt lenger ned i bildeflaten.

Henning

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Her er du i ditt ess:-) Veldig god bruk av lys og skygge. Også et godt eksempel på hva en person kan tilføre bilder. Uten denne hadde bildet fort blitt litt kjedelig. Og så har du dette med med historie spinning da......

Lenke til kommentar

Flott kveldsbilde med mystikk i !Flott med lyset og skyggene!

Hilsen Tove

Her er du i ditt ess:-) Veldig god bruk av lys og skygge. Også et godt eksempel på hva en person kan tilføre bilder. Uten denne hadde bildet fort blitt litt kjedelig. Og så har du dette med med historie spinning da......

Takktakk Tove og Pentaxen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...