Gå til innhold

Hvor Kan Jeg Finne En 4- 6" Lcd Skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alfanumeriske display (slike se her på hammar) består av "grupper" av pixler... er 5x7 (8?) pixler tror jeg... de er gruppert slik at hver gruppe danner en bokstav...

Disse kan kun vise bokstaver og tall, og veldig små bilder (5x7 pixler)...

grafiske display har pixler over hele displayflata (ikke noe mellomrom mellom pixelgruppene) er foresten ikke pixelgrupper på grafiske moduler...

disse kan vise et stort bilde over hele skjermen...

Lenke til kommentar
er 5x7 (8?) pixler tror jeg...

er faktisk 5x8 piksler men alle standardtegnene bruker ikke den nederste, dette tror jeg er fordi den brukes til cursor...

men man kan benytte de nederste pixlene når man lager egne tegn...

jeg har skrevet et bibliotek til lcd kontroll, og jeg laget visst funksjonen for egne tegn slik at man ikke kan bruke den nederste raden der...

dette fordi den nederste raden ikke finnes på alle displayer av den typen, og fordi det ser teit ut med tegn som bruker den nederste linjen innimellom de andre som bruker den...

Lenke til kommentar

Image6.jpg

dette er ihvertfall et alfanumerisk display... stemmer at det er 5x8... gadd bare ikke telle... :)

som du ser av bildet er det små ruter som betår av mange mindre pixler...

(jadajada, jeg vet bildet er dårlig... Er vanskelig å ta bilde av LCD... )

<pirkemode>

www.hammer.no ----->Elektronikk ------>LCD display ...........(gikk ikke an å sende link :p)

kan egentlig ikke skrive "LCD Display"... LCD står jo for liquid crystal display.... da blir det jo liquid crystal display display... hehe

</pirkemode>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...