Gå til innhold

Spørsmålknyttet Til De Hotteste Temaene I Forumet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg sa var at det er så mange artister som aldri får sjansen fordi plateselskap ikke er villige til å investere penger i de. Dette er leit ettersom jeg synes det er mye som er mer kvalitetsmusikk enn det Britney Spears lager (selv om ikke hun lager noe, hun bare danser til).

Det er da fullstendig irrelevant hva du eller jeg mener om Britney og hennes musikk! Når mange liker det og kjøper platene, så kan jeg ikke se problemet. Hvilket motiv platekjøperne har, enten de er opptatt av enkel underholdning eller "kvalitetsmusikk", er ikke særlig interessant.

Ja, Kurt har en bra stemme. Det må jeg være enig i. Men hadde alle artister fått den samme markedsføringen som han, David og Gaute har fått, hadde det nok vært mange over de tre på listene.

Det kan tenkes, men det får være opp til plateselskapene hvem de vil satse på. Det er tross alt deres penger som brukes til promotering av artistene. Hvis man ikke liker det, kan man finne andre plateselskaper med passende holdninger. Det finnes jo faktisk også folk som gir ut ting på eget selskap. Dette er helt legitimt, i motsetning til å skulle tvinge andre plateselskaper til å handle annerledes enn de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Det kan tenkes, men det får være opp til plateselskapene hvem de vil satse på. Det er tross alt deres penger som brukes til promotering av artistene. Hvis man ikke liker det, kan man finne andre plateselskaper med passende holdninger.

Det er jo akkurat det det er i dag. Opp til plateselskapene hvem de vil satse på. Ergo det er opp til plateselskapene hvem som blir best markedsført. Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Opp til platekompaniene hvem flertallet av befolkningen skal høre på.

Jeg vil bare gi alle en lik sjanse. Slik er det ikke i dag. Takk for at du skjønte det...

Lenke til kommentar
Jeg beklager hvis jeg har såret dine følelser eller noe sånt. Jeg står fremdeles på det jeg sa om at Britney måtte ha fått lov til å drive på med musikk om hun ville. Jeg sa aldri at hun ikke fikk lov til det.

Følelser på nett? hehehe...ja du kan spøke du.

God å høre at du lar henne få lov. Som om hun egentlig trengte å få din tilgivelse.

Nok om det

Det jeg sa var at det er så mange artister som aldri får sjansen fordi plateselskap ikke er villige til å investere penger i de. Dette er leit ettersom jeg synes det er mye som er mer kvalitetsmusikk enn det Britney Spears lager (selv om ikke hun lager noe, hun bare danser til).

Og så?

Hva du synes er kvalitetsmusikk er både jeg og ethvert annet individ på denne klode knekkende likegyldig til.

Ja, Kurt har en bra stemme. Det må jeg være enig i. Men hadde alle artister fått den samme markedsføringen som han, David og Gaute har fått, hadde det nok vært mange over de tre på listene.

Igjen, og så?

Det er vel en avtale mellom Kurt, Gaute og David og plateselskapet som hverken du eller jeg har noe som helst med. Personlig hadde jeg sett at de avgikk med døden (musikalsk sett) men jeg går ikke dit hen med mine fjortistakter og hevder at de bør miste sin støtte fordi jeg synes deres musikk er bånn. Da gjør jeg som enhver annen fornuftig forbruker, kjøper musikk jeg liker.

Mener du seriøst at jeg skal nevne artister som spiller det de selv har laget? Det kan du ikke mene... Men jeg kan gi det et forsøk:

Tool, APC, RATM, Metallica, Cake, Muse, Deftones, Shpongle, Ac/Dc, Aphex Twin, Alice in chains, ash, audioslave, beastie boys, big bang, mads eriksen, eric clapton, kaizers orchestra, Seigmen, Ribozyme, Rockatansky, NOXF, No use for a name, Led Zeppelin, Korn, Fountains of Wayne, RHCP, Sigur Ros, OSV.

Og mange av disse har ikke et tungt markedsføringsapparat bak seg?. Isåfall tro meget hardt om igjen.

Men jeg ser ingen prinsippiel begrunnelse for at disse gruppene skulle få mer støtte av plateselskapene på bekostning av Kurt, gaute, britney og osv.

Det er ikke opp til meg eller deg, men mellom gruppen/personen og plateselskapet.

Dessuten har du ikke svart på om du klarer å finne noen Operasangere som synger egne verker.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det det er i dag. Opp til plateselskapene hvem de vil satse på. Ergo det er opp til plateselskapene hvem som blir best markedsført.

Så langt er jeg enig.

Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Opp til platekompaniene hvem flertallet av befolkningen skal høre på.

Men her svikter det. Det er du som bestemmer hva du skal kjøpe, ikke plateselskapene. Oppegående mennesker kjøper ikke musikk de ikke liker, selv om den blir reklamert for aldri så mye. Jeg kunne gitt noen eksempler, men da ville jeg gått i samme felle som du, og hengt ut enkeltartister jeg ikke kan fordra.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det det er i dag. Opp til plateselskapene hvem de vil satse på. Ergo det er opp til plateselskapene hvem som blir best markedsført. Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Opp til platekompaniene hvem flertallet av befolkningen skal høre på.

Jeg vil bare gi alle en lik sjanse. Slik er det ikke i dag. Takk for at du skjønte det...

Når du står i en platebutikk. Står det da en mann for et plateselskap og truer deg til å kjøpe den siste til Britney Spears?

Hva andre velger av plate har du ingenting med. De er selvstendige individer som klarer utmerket å velge ut i fra sin musikksmak selv.

Lenke til kommentar

@Luftbor:

Pirking er skoi.

"Operasangere" (hva du nå mener med begrepet, at du ikke bare baker en etymologisk felle inn i betegnelsen "opera") som synger egne verker:

* Lisa Gerrard

* Sarah Brightman (?)

Hm. Kommer ikke på mer, men kanskje du kan spesifisere "operasangere" litt mer presist? Må dem bare synge opera? *grin*

Lenke til kommentar
@DrDoogie

Poenget er, som jeg utmerket vet at du skjønner, er at de aller aller fleste operasangere/musikere spiller verker som er lagd for 100 og 200 år siden, om ikke enda eldre.

Gjør det dem til mindre "ekte" musikere/artist/<putt inn det du måtte ønske>?

Neeeh...

Ikke hvis du sidestiller deres "kunstneriske" fremføring av klassiske verker med artister som "Tittney Shithead" sin fremføring av søppel-musikk.

Og det er jo en grei sak, en slik vurdering blir jo smak og behag. Masse folk som hater opera og digger WhoreNun.

Men poeng og poeng, mitt poeng (som jeg drassa frem litt tidligere) var at plateselskaper spiller på "saueflokk"-instinktet.

Massiv bombardering med reklame for akkuratt den artisten, rettet mot en, for det meste ung, dum, og smaksløs gruppe som da kan manipuleres.

Noe jeg ser på som negativt.

Men for all del, jeg har ingen ting med å blande meg opp i hvordan plateselskapene driver businessen sin.

Sånn bortsett fra hvis jeg er en kunde hos dem.

Og føler meg manipulert, utnyttet / utbyttet og ført bak lyset.

Lenke til kommentar

@DrDoogie

Hva jeg synes er bra musikk eller ei, om det er bra utført eller ei, om det er bra hoftevrikk eller ei er av 0 betydning for en person som liker det.

Selvsagt spiller plateselskaper på "saueflokk"-instinktet. Det gjør t.o.m Toolshed i sin fåfengte tro å "omvende" folk til kommunisme.

Tross alt det er der pengene og makten ligger.

Lenke til kommentar
Selvsagt spiller plateselskaper på "saueflokk"-instinktet. Det gjør t.o.m Toolshed i sin fåfengte tro å "omvende" folk til kommunisme.

Det er jo ikke vanskelig å forstå at du ikke er musiker... Det eneste jeg vil er å gi samme mulighet for alle som driver på med musikk. Og la det bli basert på musikalske egenskaper og ikke penger eller utseende.

Hvilke fåfengt tro bygger jeg rundt saueflokk-instinktet?

Lenke til kommentar
@DrDoogie

Hva jeg synes er bra musikk eller ei, om det er bra utført eller ei, om det er bra hoftevrikk eller ei er av 0 betydning for en person som liker det.

Har kommet til side 120 i "Atlas Shrugged".

Vil du si det er en forbindelse med problemstillingen "plateselskap pusher sterkt på et mindretall av artister", og utsagnet "By the standards of our time, the man who has the least to offer is the man who wins."?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke vanskelig å forstå at du ikke er musiker... Det eneste jeg vil er å gi samme mulighet for alle som driver på med musikk. Og la det bli basert på musikalske egenskaper og ikke penger eller utseende.

Og det gjør f.eks ikke smørrockebandet metallica? Tror du de ikke går kledd slik de gjør for å skape seg et image? På samme måte som Britney har funnet sin nisje så gjør metallica akkurat det samme. Slutt å syt.

Som musiker (om jeg er eller ei) har jeg tilgode å syte på andre og konsentrerer heller om min egen musikk. Ser at slike tanker og handlemåter er utrolig vanskelige.

Hvilke fåfengt tro bygger jeg rundt saueflokk-instinktet?

For min del kan du godt tro at du er edel og ikke vil at andre skal følge din teori om samfunnsbygging er saueflokkmentalitet.

Men hvis du er annerledes så gratulerer jeg deg

Lenke til kommentar

Det gjør det ikke noe bedre at også Metallica bli promotert pga sitt image istedenfor sine musikalske evner. De går kledd slik for å skape seg et image ja. Hvorfor? Fordi hvis de ikke gjør det satser ikke plateselskapet på dem. Om de hadde gått kledd som meg hadde sikkert plateselskapet nektet å gi ut den siste platen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...