Gå til innhold

Spørsmålknyttet Til De Hotteste Temaene I Forumet

Anbefalte innlegg

Alle har muligheten til å starte en bedrift ja, men de fleste vil gå dunken.

Det kommer vel an på hvor dyktig man er. Det er ingen grunn til at det skal gå på dunken hvis man har en god forretningsidé og driver fornuftig.

Seff vil polakken se anerledes på det! Og bedriftseierne vil le hele veien til banken.

... i likhet med polakken.

jeg er faktisk for skatteletelser for bedriftene, og heller skatte kapitalisten som står bak hardt. På den måten vil ikke bedriftene lide pga skattene, og kapitalisten vil ta ut mindre fra bedriften :)

Så du er på glid? ;)

Jeg mener at heller ikke kapitalisten bør skattes for hardt. Han skal tross alt ha incentiver til å plassere kapitalen sin i tildels risikofylte prosjekter, som vil gavne samfunnet, fremfor å sette pengene i banken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det du synes er kjip musikk synes en fjortiss er kjempebramusikk. Å bruke dette som et argument er noe av det mest tøvete man komme med.

Amen.

Toolshed: Hvem skal bestemme hvilke artister som "virkelig bryr seg om musikk", og hva vil du gjøre med dem som ikke oppfyller kriteriene? Du står jo helt fritt til å høre på eller skape den musikken du vil i dagens kapitalistiske system, så hva er problemet med at folk flest kjøper A4-musikk?

Herregud. Går det an å misforstå Toolshed mer? Han sa at ikke noen skal bestemme det. Han klager på at i dag er det de som eier plateselskapene som bestemmer det.

Jeg må si meg enig med Toolshed i at Britney Spears ikke hadde kommet langt hadde det ikke vært for at hun ser så fin ut, som igjen gjorde at plateselskapet satset på henne. Noe som ikke har noe med musikk å gjøre. I Toolshed sin perfekte verden er ikke målet til plateselskapet å tjene mest mulig penger, men å tilby folk den musikken de vil ha. Om det er Brtiney, then so be it, han bare tror ikke det ville vært britney.

Lenke til kommentar
I Toolshed sin perfekte verden er ikke målet til plateselskapet å tjene mest mulig penger, men å tilby folk den musikken de vil ha. Om det er Brtiney, then so be it, han bare tror ikke det ville vært britney.

Så du tror folk bare kjøper plater fordi de blir hjernevasket til det av de store, onde plateselskapene? Maken til liten tiltro til folks vurderingsevne.

Lenke til kommentar
Jeg mener at heller ikke kapitalisten bør skattes for hardt. Han skal tross alt ha incentiver til å plassere kapitalen sin i tildels risikofylte prosjekter, som vil gavne samfunnet, fremfor å sette pengene i banken.

Det er klart at det er det som driver samfunnet i dag. Men det er jo dette Olsen vil forandre på. Dersom ingen kunne tjene seg rik på å starte bedrifter, tror du all virksomhet hadde stoppet da? Tror du folk hadde tenkt "Vi sulter, vi kan lage oss mat, men det tjener vi ikke penger på, så vi sulter heller"?Det tror ikke jeg. Jeg tror det da ville blitt lettere å oprette bedrifter på annet grunnlag enn å tjene mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Herregud. Går det an å misforstå Toolshed mer? Han sa at ikke noen skal bestemme det. Han klager på at i dag er det de som eier plateselskapene som bestemmer det.

Jeg må si meg enig med Toolshed i at Britney Spears ikke hadde kommet langt hadde det ikke vært for at hun ser så fin ut, som igjen gjorde at plateselskapet satset på henne. Noe som ikke har noe med musikk å gjøre. I Toolshed sin perfekte verden er ikke målet til plateselskapet å tjene mest mulig penger, men å tilby folk den musikken de vil ha. Om det er Brtiney, then so be it, han bare tror ikke det ville vært britney.

Og hvorfor har du eller noen andre grunn til å innføre meningsdiktatur ovenfor plateselskapet om hva som er bra musikk eller ei?

Jeg legger meg ikke oppi hvem selskapet til Dimmu Borgir utgir, og jeg kan neppe tenke meg at de har noen britney spears i stallen.

Og når vi er inne på "look", har det noengang vært "stygge" mennesker noengang innen popmusikk?

Btw: folk vil ha Britney Spears. Ellers ville de aldri ha kjøpt det.

Edit: det skal legges til at jeg finner både Britney og Dimmur sin musikk motbydelig.

Lenke til kommentar
Og når vi er inne på "look", har det noengang vært "stygge" mennesker noengang innen popmusikk?

Bill Haley and the Comets?

Sting?

Mick Jagger i The Rolling Stones?

Tracy Chapman?

Chris Rea?

Men egentlig, når du bruker ordet "popmusikk", så ligger jo litt av anklagen mot nettopp den sjangeren inne i uttrykket.

"Popcorn"-musikk, drittmusikk som selger på sex og kåte jomfruhorer.

"Bare ta men ikke røre, for jeg er så uskyldig og megakåt at jeg kommer gjennom cd-skiva og tar deg på tissen."

Lenke til kommentar
"Bare ta men ikke røre, for jeg er så uskyldig og megakåt at jeg kommer gjennom cd-skiva og tar deg på tissen."

Du får ikke meg til å tro at du ville lagt deg på magen og blånekta om Britney hadde raska ned smekken din.

Og ja jeg antar at du også hadde driti en lang marsj i om hun også hadde insistert på at en av hennes plater måtte stå på under akten.

Lenke til kommentar

Ser her at div. folk mener at folk ka starte en bedrift i stede for å jobbe for noen andre/gå på sosialen. Og at hvis man mener at man ikke tjener godt nok har man valgt feil bransje.

Alle kan ikke starte sin egen bedrift, hvem skulle da jobbet i den bedriften og muligens fått samme lønn som eieren klaget på at var for liten?

Og hvis alle skal skifte bransje hvem vil da være igjen som eletrikere eller tømrere eller vaskepersonale? Alle kan ikke være toppsjefer, eller leve av å invistere i aksjer. Hva tror du hadde skjedd hvis alle skulle sagt opp jobbene sine for så å leve av aksjeutbytte, er det en liten mulighet for at alle aksjene hadde vært værd null, og hele landet hadde rast sammen (ikke bokstavelig...)

Eneste som fungerer er ærlig arbeid i en kommunistisk verden

Lenke til kommentar
Du får ikke meg til å tro at du ville lagt deg på magen og blånekta om Britney hadde raska ned smekken din.

Og ja jeg antar at du også hadde driti en lang marsj i om hun også hadde insistert på at en av hennes plater måtte stå på under akten.

HVa er det med deg, da, Luftbor? Det har vel ikke noe med det å gjøre?

Og som Mortal har sagt her mange mange mange ganger... Jeg ville ikke innført noe forbud for diverse typer musikk eller tvang av lytting av annen type.

Det er bare det at i dag er det ikke fritt frem for alle å bli musikere. Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor enkelte selger musikk i dag... Det er pga markedsføring...

Alt for mange misforstod innlegget mitt... Ser ut som om alle untatt Mortal gjorde det.

Lenke til kommentar
HVa er det med deg, da, Luftbor? Det har vel ikke noe med det å gjøre?

Og som Mortal har sagt her mange mange mange ganger... Jeg ville ikke innført noe forbud for diverse typer musikk eller tvang av lytting av annen type.

Det er bare det at i dag er det ikke fritt frem for alle å bli musikere. Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor enkelte selger musikk i dag... Det er pga markedsføring...

Alt for mange misforstod innlegget mitt... Ser ut som om alle untatt Mortal gjorde det.

Skrevet av deg:

Vi kan lett ta eksempler som Britney Spears, Madonna, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kurt, Gaute og David osv. Dette er artister som egentlig ikke har mye å bidra med... Men som platebransjen har spydd inn millionvis av penger i for å promotere og kommersialisere, mens "ekte" musikere sliter med å skaffe penger til å leve.

Kan du bli mer patetisk?

Vil du at staten skal promotere f.eks Kurt?

For hva gjør han som ikke tilfredsstiller din eminente smak av musikk?

Fra samme innlegg:

Hadde vi hatt kommunisme kunne "ekte" musikere laget all musikken de ville, mens Britney Spears kunne gjort noe annet. Folk hadde ikke digget Britney Spears hadde det ikke vært for markedsføringen! 

Du og dine (latterlig egentlig, som det fantes kun en mening i den kommunistiske teori) vil alltså sparket vekk Britney fordi hun lager musikk som du personlig ikke liker fordi hun liksom ikke er ekte musiker. Mener du det samme om andre ting?

Over til ditt opprinnelig innlegg helt øverst.

Hvem i svarte er det som hindrer deg å klampre på en gitar på RU sine sommerleire?

Og hvorfor tror du ingen kjøper den musikk som du og dine laget når dere sang solidaritetssanger på denne leiren?

Skal jeg gi deg svaret?

Lenke til kommentar
Du og dine (latterlig egentlig, som det fantes kun en mening i den kommunistiske teori) vil alltså sparket vekk Britney fordi hun lager musikk som du personlig ikke liker fordi hun liksom ikke er ekte musiker. Mener du det samme om andre ting?

Så vidt jeg vet lager ikke Britney musikk, det er andre som gjør for henne. Hun hadde aldri vært kjent (dvs. ingen hadde hørt på musikken hennes) hvis plateselskap osv. ikke hadde promotert og reklamert som sinnsykt masse for å få hun frem. Tenk hvis de som faktisk skriver sangene hadde framført de selv, då kan du kalle de musikere, og folket ville fått den musikken du mener at de vil ha. Uten at det spiller på utseende. Men du spørs jo hvor mye som hadde blitt solgt hvis det var en som ikke hadde Britney sitt utseende, men gjerne var en vanlig mann eller kvinne i 30-årene, dvs. en med gjennomsnittlig utseende

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du vil frem til Luftbor. Hva tror du jeg mente?

Jeg skjønner ikke hva det er du ikke forstår, og hva mener du med om jeg vil promotere Kurt?

Hvem i svarte er det som hindrer deg å klampre på en gitar på RU sine sommerleire?

Og hvorfor tror du ingen kjøper den musikk som du og dine laget når dere sang solidaritetssanger på denne leiren?

Skal jeg gi deg svaret?

Jeg kan gjerne klampre på en gitar overalt, jeg. Men jeg har sluttet, men det har ikke noe betydning.

Det jeg mener er fremdeles at det er vanskeligere å få musikken ut til massene i dag hvis ikke du har et platekompani som promoterer deg og markedfører deg via reklame på tv og i radio.

Men ja, gi meg svaret, du.

Lenke til kommentar
Ser her at div. folk mener at folk ka starte en bedrift i stede for å jobbe for noen andre/gå på sosialen. Og at hvis man mener at man ikke tjener godt nok har man valgt feil bransje.

Alle kan ikke starte sin egen bedrift, hvem skulle da jobbet i den bedriften og muligens fått samme lønn som eieren klaget på at var for liten?

Og hvis alle skal skifte bransje hvem vil da være igjen som eletrikere eller tømrere eller vaskepersonale? Alle kan ikke være toppsjefer, eller leve av å invistere i aksjer. Hva tror du hadde skjedd hvis alle skulle sagt opp jobbene sine for så å leve av aksjeutbytte, er det en liten mulighet for at alle aksjene hadde vært værd null, og hele landet hadde rast sammen (ikke bokstavelig...)

Eneste som fungerer er ærlig arbeid i en kommunistisk verden

Hvem har hevdet at alle skulle starte sin egen bedrift? Jeg skrev at de som mener at de ikke får et godt nok tilbud som lønnstager, står fritt til å starte for seg selv. Jeg er naturligvis klar over at de fleste vil foretrekke å fortsette i lønnsarbeid, og det står de jo fritt til.

Hovedpoenget var uansett at jeg ikke mener at folk blir undertrykket fordi de får dårligere betalt enn enkelte andre. Det er jo en ganske tafatt holdning å forvente at Staten skal ordne opp så du får samme levestandard som alle andre, helt uavhengig av hvilke valg du (eller din familie) har gjort i livet.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet lager ikke Britney musikk, det er andre som gjør for henne. Hun hadde aldri vært kjent (dvs. ingen hadde hørt på musikken hennes) hvis plateselskap osv. ikke hadde promotert og reklamert som sinnsykt masse for å få hun frem. Tenk hvis de som faktisk skriver sangene hadde framført de selv, då kan du kalle de musikere, og folket ville fått den musikken du mener at de vil ha. Uten at det spiller på utseende. Men du spørs jo hvor mye som hadde blitt solgt hvis det var en som ikke hadde Britney sitt utseende, men gjerne var en vanlig mann eller kvinne i 30-årene, dvs. en med gjennomsnittlig utseende

Tåplige påstander dette.

Nevn en eller flere f.eks operasangere/musikere som spiller sine egne verker?

Hva er et gjennomsnittlig utsende?

4 cm over nesa og 12 cm fra hake til første rynke i panna?

Du diskuterer subjektivt, mot ting du ikke liker. Det prinsipielle hopper du glatt over, nemlig at du fratar Britney Spears mulighet til å drive musikk.

Menneskeforakt kaller jeg det.

Ingen som nekter at hun spiller på sitt utseende, som om det skulle være galt.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du vil frem til Luftbor. Hva tror du jeg mente?

Jeg legger jo merke til at du absolutt ikke skjønner selv hva du selv skriver. Jeg tar det til etteretning.

eks:

Vi kan lett ta eksempler som Britney Spears, Madonna, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kurt, Gaute og David osv. Dette er artister som egentlig ikke har mye å bidra med... Men som platebransjen har spydd inn millionvis av penger i for å promotere og kommersialisere, mens "ekte" musikere sliter med å skaffe penger til å leve.

Jeg skjønner ikke hva det er du ikke forstår, og hva mener du med om jeg vil promotere Kurt?

Får å putte det inn med teskje.

Hva er det som gjør at Kurt ikke er en "ekte" musiker som du så fint kaller det?

Men ja, gi meg svaret, du.

Fordi din musikk suger.

Lenke til kommentar

Jeg forstod vel Toolshed ditt hen at han mente (1)sangere som ble promotert / reklamert for, solgte mer enn dem ellers ville gjort, (2)på bekostning av andre artister som (3)kunne tenkes å være dyktigere.

1 og 3 er jeg enig i uten forbehold, 2 velger jeg å holde litt mer åpen.

@Toolshed:

Misforstår også jeg deg?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tja, her ser vi folk som mener deres musikk er "riktig" og andres er "ikke ekte"...

Nei, ingen tvil om at det er "røde" her på forumet...

Lenke til kommentar

Jeg beklager hvis jeg har såret dine følelser eller noe sånt. Jeg står fremdeles på det jeg sa om at Britney måtte ha fått lov til å drive på med musikk om hun ville. Jeg sa aldri at hun ikke fikk lov til det.

Det jeg sa var at det er så mange artister som aldri får sjansen fordi plateselskap ikke er villige til å investere penger i de. Dette er leit ettersom jeg synes det er mye som er mer kvalitetsmusikk enn det Britney Spears lager (selv om ikke hun lager noe, hun bare danser til).

Ja, Kurt har en bra stemme. Det må jeg være enig i. Men hadde alle artister fått den samme markedsføringen som han, David og Gaute har fått, hadde det nok vært mange over de tre på listene.

Mener du seriøst at jeg skal nevne artister som spiller det de selv har laget? Det kan du ikke mene... Men jeg kan gi det et forsøk:

Tool, APC, RATM, Metallica, Cake, Muse, Deftones, Shpongle, Ac/Dc, Aphex Twin, Alice in chains, ash, audioslave, beastie boys, big bang, mads eriksen, eric clapton, kaizers orchestra, Seigmen, Ribozyme, Rockatansky, NOXF, No use for a name, Led Zeppelin, Korn, Fountains of Wayne, RHCP, Sigur Ros, OSV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...