AnonymDiskusjon Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg har møtt en mann i en lengre periode. Vi har blitt kjempegode venner, og oppfører oss som kjærester. Jeg vet ikke helt hvilke tittel vi kan kalle vårt type forhold. Men han har sagt at det finns ingen andre for damer for han, enn meg. Jeg har aldri fått hilse på venner av han. Men vet heller ikke om han har noen. Virker som om han er litt enstøing. Han bor et godt stykke fra sin familie så han har jo god grunn til at jeg ikke har fått hilse på dem. Han har ikke endret sivilstatus på facebook. Han står som singel. Jeg tenkte at han gjerne ikke er så seriøs, og har derfor tenkt at jeg ser på han som en god venn, og møter han jevnlig. Om dagen så sa jeg at jeg måtte inn å sjekke min instragram. Da sa han: hva er det? Og så virket han litt irritert ut og spurte om jeg hadde profiler andre steder enn på facebook, for han hadde slettet profilen på datelinjen vi traff hveandre på, og hadde kun profil på facebook. Jeg sa at jeg kun hadde instragram der jeg ligger inn bilder jeg tar, og facebook. Jeg ble litt sjokket for han virker så engasjert ut i det. Nærmest irritert. Dermed så begynte jeg å tenke: Kan han se på meg som mer enn en fuckfriend / venninne? Anonymous poster hash: 39340...18a Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Har du vurdert å spørre an om dette? I stedet for å overanalysere opp og ned i mente, så kan dette løses ved en enkel samtale med han... 7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg tror du rett og slett bare så et glimt av hans normale personlighet. Vi skjuler alle våre dårlige egenskaper i dating-fasen, men de kommer gradvis fram etterhvert som man blir trygg på sin partner. Ingen av de som idag er sammen med en psykopat eller kontrollfreak så noe til den siden før etter en lang stund. Ellers ville de nok ikke blitt sammen Jeg håper han ikke er sånn, men det er jo to ting som skurrer her: Hvordan kan noen ikke ha hørt om instagram? Og hvorfor reagerte han da så kraftig på det? Anonymous poster hash: a3fae...bae 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det første jeg tenker er at alt som skjer herfra og utover er din feil, du har fått advarselen... 3 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 det jeg lurer på er, hvorfor er folk interessert i å ha kontakt med åpenbare wierdos? det finnes jo så mange mennesker som er så mye enklere å forholde seg til.... han må ha stor K*K 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Det første jeg tenker er at alt som skjer herfra og utover er din feil, du har fått advarselen... Så uansett hva han eventuelt kan finne på så er det hennes feil? Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge. Jeg er forøvrig enig med Zash. Spør direkte og finn ut. Kanskje det er noe banalt, kanskje det er et kontrollbehov, hvem vet. Finn ut og ta en informert avgjørelse om hva du gjør videre. Endret 18. mars 2015 av tHz Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Det første jeg tenker er at alt som skjer herfra og utover er din feil, du har fått advarselen... Så uansett hva han eventuelt kan finne på så er det hennes feil? Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge. Jeg er forøvrig enig med Zash. Spør direkte og finn ut. Kanskje det er noe banalt, kanskje det er et kontrollbehov, hvem vet. Finn ut og ta en informert avgjørelse om hva du gjør videre. Jeg har vært sammen med menn før som ga meg ganske like spørsmål. Det kan være kontrollbehov. Jeg kan forstå at han kan spørre om det for å få en følelse av hvor han står. Men jeg trodde alle visste hva instragram var. Det har ingenting med dating å gjøre. Jeg forsøkte å forklare han hva det var, men da virket han bare enda mer irritert. Og så bare begynte jeg å dra samtalen over på et annet tema, for jeg ble så sjokket over at han spurte om det. Kjente igjen situasjoner fra tidligere. Men han kan behandle meg som om han er kun ute etter vennskap og sex, derfor enda mer sjokket Jeg tror at de fleste har en viss grad av kontrollbehov, mer eller mindre. Men å blir sur på grunn av at jeg har instragram er litt merkelig... Anonymous poster hash: 39340...18a Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg vil påstå at det å ikke få hilse på venner av ham er mer merkelig enn at han ikke vet hva Instagram er. (Forutsatt at han har venner, det er jo ikke sikkert) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvordan kan noen ikke ha hørt om instagram? Og hvorfor reagerte han da så kraftig på det? Anonymous poster hash: a3fae...bae Det er ikke så merkelig, kommer visst an på alder, men ikke bare det. Har hatt en del korrespondanse med en software-utvikler for en bildetjeneste vi bruker i avisa, som aldri har hørt om Instagram. Han er 30-40 år. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har vært sammen med menn før som ga meg ganske like spørsmål. Det kan være kontrollbehov. Jeg kan forstå at han kan spørre om det for å få en følelse av hvor han står. Men jeg trodde alle visste hva instragram var. Det har ingenting med dating å gjøre. Jeg forsøkte å forklare han hva det var, men da virket han bare enda mer irritert. Og så bare begynte jeg å dra samtalen over på et annet tema, for jeg ble så sjokket over at han spurte om det. Kjente igjen situasjoner fra tidligere. Men han kan behandle meg som om han er kun ute etter vennskap og sex, derfor enda mer sjokket Jeg tror at de fleste har en viss grad av kontrollbehov, mer eller mindre. Men å blir sur på grunn av at jeg har instragram er litt merkelig... Anonymous poster hash: 39340...18a Slik jeg ser så er dette en todelt problemstilling. Den ene gjelder instagram og den andre gjelder forventninger med forholdet. Jeg har helt sluttet å reagere på at folk ikke vet om en spesiell nettside, produkt, hendelse, innlysende fysikk/elektronkk/matematikk, land, språk, historie og alt mulig annet. Folk har forskjellig fokus og perspektiv, noe som i utganspunktet kan være positivt. Det kan være svært interessant å se verden fra et annet perspektiv enn det man selv gjør. Men det kan også være et stort problem i et forhold. Når han ikke vet hva Instagram er, så vil jeg tro han er lite interessert i moderne kultur (tabloide nyheter, tv serier, sosiale media, happenings, etc.). Så det er nok kanskje lurt å finne ut hva interessene hans er og vurder om de er kompatible med dine? Når det gjelder forventinger med forhold er det bare en måte å finne ut av det. Prat om det Kan det hende at han følte seg dum som ikke viste hva instagram var, og derfor reagerte rart? Trodde han det var noe ala tinder? Uansett, om kontrollbehovet virker litt i overkant er det kanskje best å komme seg unna. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det første jeg tenker er at alt som skjer herfra og utover er din feil, du har fått advarselen... Så uansett hva han eventuelt kan finne på så er det hennes feil? Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge. Jeg er forøvrig enig med Zash. Spør direkte og finn ut. Kanskje det er noe banalt, kanskje det er et kontrollbehov, hvem vet. Finn ut og ta en informert avgjørelse om hva du gjør videre. Det jeg mener (og som jeg tror du forstår, selv om du gjør deg dum her) er at TS nå velger å ta til følge eller å overse ganske tydelige faresignal. Det må da være lov å tenke selv, du studerer ikke en giljotin ved stikke hodet gjennom den, selv om du bare skulle ta en titt. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er jo ikke sikker han var irritert, og når han ikke vet hva instagram er så er det vel ikke så urimelig og kanskje tro det kan være en datingside eller noe i den duren. Jeg fortalte nylig dama mi om instagram, hun hadde ikke peiling på hva det var. Ikke alle er så veldig oppdatert på sosiale medier og internett kultur, takk gud. Jeg sliter med å forstå at akkurat instagram episoden gjorde deg usikker. Men for guds skyld, ikke oppfør deg som ei typisk jente og bare gå å overanalyser ting i stedet for å snakke med fyren. Da kan du fort lage et stort problem ut av intet. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Er nok bare et lite utslag av sjalusi som betyr at han ser på deg som kjæreste og ikke bare venn. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det jeg mener (og som jeg tror du forstår, selv om du gjør deg dum her) er at TS nå velger å ta til følge eller å overse ganske tydelige faresignal. Det må da være lov å tenke selv, du studerer ikke en giljotin ved stikke hodet gjennom den, selv om du bare skulle ta en titt. Det er bra du egentlig ikke egentlig mente det du skrev. Jeg gjør meg absolutt ikke dum, for du skrev ordrett "...er din feil". Det kan ikke tolkes på andre måter enn at du mener det ville være hennes feil om noe skulle intreffe. Noe som er helt uakseptabelt. Om faresignalet du snakker om er så svart/hvit er jeg ikke enig i. Om han trodde instagram var et sjekke-nettsted så ville det være rimelig normalt å bli satt ut av en slik nyhet. Vi kan bare spekulere hva årsaken til reaksjonen var, så la oss være litt ydmyke ovenfor manglende informasjon. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Det jeg mener (og som jeg tror du forstår, selv om du gjør deg dum her) er at TS nå velger å ta til følge eller å overse ganske tydelige faresignal. Det må da være lov å tenke selv, du studerer ikke en giljotin ved stikke hodet gjennom den, selv om du bare skulle ta en titt. Det er bra du egentlig ikke egentlig mente det du skrev. Jeg gjør meg absolutt ikke dum, for du skrev ordrett "...er din feil". Det kan ikke tolkes på andre måter enn at du mener det ville være hennes feil om noe skulle intreffe. Noe som er helt uakseptabelt. Om faresignalet du snakker om er så svart/hvit er jeg ikke enig i. Om han trodde instagram var et sjekke-nettsted så ville det være rimelig normalt å bli satt ut av en slik nyhet. Vi kan bare spekulere hva årsaken til reaksjonen var, så la oss være litt ydmyke ovenfor manglende informasjon. Om han ikke vet hva Instagram er, hvorfor skal han da automatisk anta at det er noe negativt? Hvor tydelige signaler mener du kan påregnes, der det er grunn for bekymring? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Om han ikke vet hva Instagram er, hvorfor skal han da automatisk anta at det er noe negativt? Hvor tydelige signaler mener du kan påregnes, der det er grunn for bekymring? Kanskje det første bilde han så på Instagram var et bilde som kunne tolkes slik? "han virket litt irritert" er ikke et signal jeg umiddelbart ville tolke til "kom deg unna, han er en psykopat". Hvem vet. Det blir bare spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Om han ikke vet hva Instagram er, hvorfor skal han da automatisk anta at det er noe negativt? Hvor tydelige signaler mener du kan påregnes, der det er grunn for bekymring? Kanskje det første bilde han så på Instagram var et bilde som kunne tolkes slik? "han virket litt irritert" er ikke et signal jeg umiddelbart ville tolke til "kom deg unna, han er en psykopat". Hvem vet. Det blir bare spekulasjoner. Nei, man kan selvfølgelig ikke spå, men når TS følger opp med dette blir man ikke direkte optimistisk. Men jeg trodde alle visste hva instragram var. Det har ingenting med dating å gjøre. Jeg forsøkte å forklare han hva det var, men da virket han bare enda mer irritert. Og så bare begynte jeg å dra samtalen over på et annet tema, for jeg ble så sjokket over at han spurte om det. Kjente igjen situasjoner fra tidligere. Men han kan behandle meg som om han er kun ute etter vennskap og sex, derfor enda mer sjokket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå