tgrude Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Første "metal" med gåseøyne jeg hørte på var System of a Down. soad er ikke "metal", men himla bra nù-metal Jepp, derfor jeg lissom skrev det i gåsøyne. Ok, da er vi enige.. de er bare ganske unike innen metal vil jeg si. Men ikke dårlig av den grunn. Endret 4. februar 2004 av tgrude Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Første "metal" med gåseøyne jeg hørte på var System of a Down. soad er ikke "metal", men himla bra nù-metal Jepp, derfor jeg lissom skrev det i gåsøyne. Det jeg mente var jo at soad er metal, ikke liksom metal. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Argh! Nicholas Barker har slutta i Dimmu Borgir Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Argh! Nicholas Barker har slutta i Dimmu Borgir Nå ble vi lei oss dere Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Argh! Nicholas Barker har slutta i Dimmu Borgir Nå ble vi lei oss dere ja, jeg vurderer å ta selvmord pga det Lenke til kommentar
mkon Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Children Of Bodom er beste melodic black og Iced earth og Iron maiden beste heavy...\,,/(-.-)\,,/ Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Aller høyest vil jeg nok rangere Metallica, deretter følger In Flames, Nightwish, Dream Theater, Iron Maiden, System Of A Down, Scorpions og Stratovarios. Liker best melodiøs metal, hører lite på death/black. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Aller høyest vil jeg nok rangere Metallica, deretter følger In Flames, Nightwish, Dream Theater, Iron Maiden, System Of A Down, Scorpions og Stratovarios. Liker best melodiøs metal, hører lite på death/black. Du bør vel høre på Opeth og Dark Tranquillity! Opeth er noe helt særegent etter min mening er vel forsåvidt en blanding av doom, death, progressiv og er melodiøst til de grader. Har ikke hørt på de så lenge, men de kan helt klart sin musikk. Dark tranquillity ligger veldig nært til In Flames og ble startet vel 4 år før In Flames tenker jeg. Da med Anders Fridén som vokalist (nå i In Flames), nå bruker de Mikal Stanne som In Flames fans sikkert vet var vokalist på tidlige In Flames skiver. Virker som bra miljø de har der i Gøteborg hehe Endret 6. februar 2004 av SBS Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Opeth har jeg også hørt litt på ja, endel bra der også. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Noen som har hørt sangen Deliverence med Opeth? De avslutter sangen med et riff som eg nesten må sette på høgde med Smoke on the Water-riffet. Fy ****** så tight spelt, og så sjukt bra...*medalje til opeth for det riffet* Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Noen som har hørt sangen Deliverence med Opeth? De avslutter sangen med et riff som eg nesten må sette på høgde med Smoke on the Water-riffet. Fy ****** så tight spelt, og så sjukt bra...*medalje til opeth for det riffet* Hehe er et kongeriff det ja Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Noen som har hørt sangen Deliverence med Opeth? De avslutter sangen med et riff som eg nesten må sette på høgde med Smoke on the Water-riffet. Fy ****** så tight spelt, og så sjukt bra...*medalje til opeth for det riffet* Hehe er et kongeriff det ja Rett og slett helt sjef! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Noen som har hørt sangen Deliverence med Opeth? De avslutter sangen med et riff som eg nesten må sette på høgde med Smoke on the Water-riffet. Fy ****** så tight spelt, og så sjukt bra...*medalje til opeth for det riffet* *Plukke fram gitaren* Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Metallica, Iron Maiden, Opeth, In Flames, Sentenced, Megadeth, Dream Theater, Theater of Tragedy, My Dying Bride, Deep Purple, Rainbow, Annihilator, Alice In Chains, Slayer, Guns N' Roses for å nevne noen Er ikke så glad i norsk black metal egentlig. Er først og fremst 80 tallets heavy/thrash og svensk death metal som ligger mitt hjerte nærmest. Mye av det samme som jeg liker. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Symphony X Dream Theater Dio Testament Opeth Iced Earth Enslaved Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Tiamat, Samael, Burzum. Buzrum? Burzum, samma f¤%#, du mener vel Vargen(som er helt sykt i huet) sitt band? Det er vel ikke så mange andre Burzum-band å velge mellom, er det vel? Man kan si hva man vil om Greven som person, men musikk, det kan han. Forøvrig glemte jeg å nevne et par : Isengard, eldre Troll, eldre Ulver, The Covenant (egentlig bare "In times before the light", resten er for techno-poppete). Iced Earth er også morsomt, hvis man klarer å ta de overpatriotiske tekstene med et par klyper salt. "So we make our stand and pray On this Declaration Day For independence I will fight With liberty I will defy So we make our stand and pray On this Declaration Day Give me liberty or give me death I'll fight 'till my last breath" Edit: Glemte å nevne at jeg tenker på JoachimR hver gang Iced Earth spilles.. Endret 17. februar 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ta med Kvist i samme åndedrag Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 System of a down! Jeg vet ikke helt hvilken musikktype det er...Vansklig å si..Men de er veldig bra etter min smak.. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hum, oppdatert liste over mine favoritt metal-band: Aeternus Amon Amarth Borknagar Beseech Burzum Cannibal Corpse Children of Bodom Cryptopsy Dictionnaire Infernal Dimmu Borgir (deres eldre album vel å merke) Einherjer Finntroll Fleshcrawl God Dethroned Gorgoroth Iron Maiden Lord Gore Madder Mortem Red Harvest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå