andesam Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) en ting er jo å kunne spille 200 toner i minuttet, en annen ting er å få det til å høres bra ut... en helt annen ting Ja, så hør på en del av bandene i denn tråden da heh Har selv alle Metallica cd'ene og var på konserten i Oslo, men det hindrer meg ikke i å synes at andre band har bra/bedre musikk nei nei selfølgelig ikke, men det er noen band som er litt "rart" at er populære. som f.eks. system of a down, har hørt litt på dem selv, men det er egentlig utrolig talentløs musikk. Kunne ha lært meg en av sengene på på gitar på under 10 min, seriøst. Endret 14. januar 2004 av andesam Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 SoAD har det mer i holdning, vokal og stemning enn i det reint tekniske... Mener bestemt at hvor god musikken er _ikke_ henger sammen med hvor teknisk vanskelig den er å spille... Hvis det er så lett så er det jo bare å sende inn en demotape å selge masse cd'er etter hvert? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 en ting er jo å kunne spille 200 toner i minuttet, en annen ting er å få det til å høres bra ut... en helt annen ting Dream Theater - This Dying Soul, 10:00 og utover Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dimmu Borgir, Opeth, In Flames og.. Hmm... Hører vel ikke på så mye mer en det. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dimmu Borgir, Opeth, In Flames og.. Hmm... Hører vel ikke på så mye mer en det. Du burde høre på Dark Tranquillity... som sagt så anbefaler jeg både The Gallery (1995) og Damage Done (2002?) Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 1. Dimmu 2. Satyricon 3. Dark throne men jeg kommer ikke utenom å nevne sangen "ormin langi" av Lumsk (norsk viking metal ) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Hmm skjønner meg egentlig ikke helt på folk som liker Dimmu... hva er det som er spesielt med musikken de lager? (Gamle låter fra Dimmu kan forsåvidt være ok, men ikke noe store greier) edit: oooh 777 innlegg Endret 15. januar 2004 av SBS Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Hmm skjønner meg egentlig ikke helt på folk som liker Dimmu... hva er det som er spesielt med musikken de lager? (Gamle låter fra Dimmu kan forsåvidt være ok, men ikke noe store greier) edit: oooh 777 innlegg Hmm... Det vet jeg ikke selv. Synes bare det er noe annerledes med Dimmu som gjør dem spesielle... Annerledes enn alle Black Metal band liksom. Synes musikken deres er forskjellig fra hver sang, hvor ingen ligner en annen. Instrumentene og vokalen og alt. Min favoritt er forresten "In Death's Embrace" Men jeg kan være enig at de kanskje har blitt mer "pysete" hvis det var det du tenkte på... Endret 17. januar 2004 av KompleX Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Min favoritt er forresten "In Death's Embrace" ÅHHHHHHHH! nå får jeg frysninger! den eier så jevlig! spes introen. Live versjonen fra Dynamo 98 er også rå! Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Min favoritt er forresten "In Death's Embrace" ÅHHHHHHHH! nå får jeg frysninger! den eier så jevlig! spes introen. Live versjonen fra Dynamo 98 er også rå! Ojee... Har ikke hørt den Live på scenen... Men å høre live opptak på CD/DVD. Ah... Digg det. Endret 17. januar 2004 av KompleX Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 det er video da men det går fett Dimmu Borgir er rett og slett genialt Lenke til kommentar
carnage Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Darkthrone, Burzum, Mayhem, Windir, Gorgoroth, Carpathian Forest, Immortal, Emperor, Grimfist, Venom, Bathory... ...sånn cirka... lika egentle best old school! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 en ting er jo å kunne spille 200 toner i minuttet, en annen ting er å få det til å høres bra ut... en helt annen ting Dream Theater - This Dying Soul, 10:00 og utover 1349 Agoraphobic Nosebleed Dragonforce Candlemass - Into the unfathombed tower. Alt dette er utvilsomt meget raskere enn Dream Theater. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 1349Agoraphobic Nosebleed Dragonforce Candlemass - Into the unfathombed tower. Alt dette er utvilsomt meget raskere enn Dream Theater. Raskere kan så være, men det handler om hvor avansert komposisjonen er i tillegg vettu Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Da var også Black Sabbath lagt til i listen! ****** å groovy det er Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Liker egentlig ikke metal, men HIM som ikke er særlig "heavy" som jeg liker å kalle det, er digg! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Liker egentlig ikke metal, men HIM som ikke er særlig "heavy" som jeg liker å kalle det, er digg! Jeg likte HIM godt før, nå er jeg griselei. Takke meg til 69 eyes Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Første "metal" med gåseøyne jeg hørte på var System of a Down. Så kom band som Sonata Arctica og Nightwish som er ganske rolig, men som kanskje er grunnen for at jeg liker Metal i det hele og store. Nå idag hører jeg mye på Opeth, som jeg fallt pladask for! Men ellers blir det dette (Mer eller mindre Metal): Dimmu Borgir Opeth (som nevnt) Soilwork Testament (Dødsbra!) Slipknot To/Die/For Blind Guardian In Flames Children Of Bodom Megadeth Dream Theater (av favorittene) Metallica Hammerfall Kamelot Rammstein Fear Factory Disturbed Tristiania Er kanskje ikke "ordentlig" hardmetall fanatiker enda (da tenker jeg på brølemusikk) med unntak seff Syns gitarspilling er viktigere enn vokal, man må liksom ha riff som fenger!! Endret 31. januar 2004 av tgrude Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Første "metal" med gåseøyne jeg hørte på var System of a Down. soad er ikke "metal", men himla bra nù-metal Endret 1. februar 2004 av olsen Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Children Of Bodom Cradle Of Filth Dimmu Borgir Dream Evil Drowning Pool In Flames Iron Maiden Metallica Pain Norther Running Wild Satyricon .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå