Gå til innhold

Ditt Favoritt Metal Band?


Jonki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Liker flinkiser, jeg. Og den aller flinkeste flinkisen er uten tvil Fredrik Thordendals Special Defects. Japanske Ruins er også uforståelig dyktige. Vi har/hadde noen i Norge også: Dødsverk.

 

Men når det gjelder rein digg: for tida får jeg ikke Oceansize ut av hodet - og for en gangs skyld er det en veldig bra ting.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Manowar og Iron Maiden er så jalla-metal. Har jo ikke fengende riff i det hele tatt. I mine ører er det kun vokalisten som drar låtene fremover. Med et band som Metallica så er det både riffa og vokalisten som drar låtene fremover.

Jøss, hør på gutten som vet hva han snakker om.

Fyr opp Phantom of the Opera (sang 7 (?) på maiden japan) så får pipa en annen låt skal du få se.

Lenke til kommentar

Må bare legge til et nytt Gøteborg band jeg har begynt å digge:

 

Dark Tranquillity!

 

Mye samme stilen som In Flames (vokalisten i In Flames var tidligere vokalist der), dvs mange hetige melidøse melodier med klassisk (klassisk som i klassisk og ikke avdanket rock ellerno) preg, bra riff og grov synging :D

 

Sjekk spesielt ut albumet The Gallery, fåes på cdon.com for 109kr heh

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Metallica er jo bare rått da. masse talent og ikke bare noen simple sanger sånn som mange av de andre bandene spiller... Det er det som skiller de gode fra de dårlige bandene

Er ikke noen hemmelighet at Metallica er dyktige musikere, men de er ikke akkurat de flinkeste sånn reint teknisk... Er mange andre som er en god del flinkere

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gode power metal band? Liker best når de ikke har über-ond-diablo-######-halsbrann-stemme.

Har du lest tråden? heh

Ja... Men sikter til slike mega onde ###### heaviere enn tungtvann grupper. Ikke helt min smak. Men skikkelig Power Metal som Manowar, Hammerfall, Sonata derimot, Det er digg :thumbs:

 

Freedom call er også bra, og en gruppe jeg ikke husker navnet på.

Rage med War of the worlds.

Lenke til kommentar
Metallica er jo bare rått da. masse talent og ikke bare noen simple sanger sånn som mange av de andre bandene spiller... Det er det som skiller de gode fra de dårlige bandene

Er ikke noen hemmelighet at Metallica er dyktige musikere, men de er ikke akkurat de flinkeste sånn reint teknisk... Er mange andre som er en god del flinkere

en ting er jo å kunne spille 200 toner i minuttet, en annen ting er å få det til å høres bra ut... en helt annen ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...