Gå til innhold

Ditt Favoritt Metal Band?


Jonki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes _mange_ flinkiser innenfor metal sjangeren.

 

 

men om du skal se på det på den måten, at bare fordi alle bandmedlemmene har øvd 10 timer daglig siden de var 7 år, så fortjener de ikke status som metal-band, da skjønner jeg ikke helt opplegget..

 

 

Blir jo helt feil... :no:

 

 

Går Steve Vai også innunder flinkisene som ikke spiller metal da?

Lenke til kommentar
Det finnes _mange_ flinkiser innenfor metal sjangeren.

 

 

men om du skal se på det på den måten, at bare fordi alle bandmedlemmene har øvd 10 timer daglig siden de var 7 år, så fortjener de ikke status som metal-band, da skjønner jeg ikke helt opplegget..

 

 

Blir jo helt feil... :no:

 

 

Går Steve Vai også innunder flinkisene som ikke spiller metal da?

ok..

 

Def:

Flinkis er en som er svært dyktig til å spille gitar, men mangler det lille ekstra. Greier ikke helt å lage sanger som fenger, og overkomplifiserer komposisjonene sine. Han skjønner ikke at du ikke er nødt til å gjøre ting så ******* komplisert for at det skal høres kult ut.

 

edit: lager Steve Vai overkompliserte sanger som varer i 20 minutter og skifter stil ørten ganger?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Hvis HiM er metal, så er da Dream Theatre også metal. Jeg digger hverken av delene, men jeg husker jeg hørte litt på DT for å plukke opp litt tips og triks da jeg spilte i band og var en mer aktiv gitarspiller enn jeg er nå.

(ikke for å blusse opp under HiM-greia igjen, for all del)

 

Vai er også en flinkis, ja. For å si det mildt. Han har spilt i en del metal-band (deriblant puddelhårheltene Whitesnake svjv), men solo-tingene hans er litt sære, ikke lette å sette i bås (båssetting er noe drit uansett, altså typisk sånn bortsett fra de store genretypene).

Jeg har en plate av ham, Passion & Warfare, og det er stor variasjon mellom låtene, i grunn. Jeg har hørt på en god del andre, men den nevnte er den som jeg liker best, godt nok til at jeg kjøpte platen.

Gitarflinkismusikk, tenker jeg vi kan kalle det. :)

(samme gjelder for Joe Satriani også)

 

Ellers vil jeg påstå at Hellhammer og Garm også er flinkiser. :)

 

Men denne setningen har vel ikke så mye i en metalltråd og gjøre vel?

'Livets skole har lært meg at enkelte bør kvitte seg med skylappene når det gjelder musikksjangrer... Liker mye rart jeg :thumbs: '

 

Jeg mener, jeg liker også mye rart, men det nå tross alt snakk om metal her. :)

 

Edit:

lager Steve Vai overkompliserte sanger som varer i 20 minutter og skifter stil ørten ganger?

 

Ikke det jeg har hørt av ham, nei.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Hvis HiM er metal, så er da Dream Theatre også metal. Jeg digger hverken av delene, men jeg husker jeg hørte litt på DT for å plukke opp litt tips og triks da jeg spilte i band og var en mer aktiv gitarspiller enn jeg er nå.

(ikke for å blusse opp under HiM-greia igjen, for all del)

 

Vai er også en flinkis, ja. For å si det mildt. Han har spilt i en del metal-band (deriblant puddelhårheltene Whitesnake svjv), men solo-tingene hans er litt sære, ikke lette å sette i bås (båssetting er noe drit uansett, altså typisk sånn bortsett fra de store genretypene).

Jeg har en plate av ham, Passion & Warfare, og det er stor variasjon mellom låtene, i grunn. Jeg har hørt på en god del andre, men den nevnte er den som jeg liker best, godt nok til at jeg kjøpte platen.

Gitarflinkismusikk, tenker jeg vi kan kalle det. :)

(samme gjelder for Joe Satriani også)

 

Ellers vil jeg påstå at Hellhammer og Garm også er flinkiser. :)

 

Men denne setningen har vel ikke så mye i en metalltråd og gjøre vel?

'Livets skole har lært meg at enkelte bør kvitte seg med skylappene når det gjelder musikksjangrer... Liker mye rart jeg :thumbs: '

 

Jeg mener, jeg liker også mye rart, men det nå tross alt snakk om metal her. :)

Når sa jeg at Drem Theatre ikke var metal? Og se på hva jeg skrev i innlegget over.

 

Jeg mener er flinkis er en som kan instrumentet sitt ut og inn. Teknisk og musikalsk. _Men_ som ikke lager bra sanger... Yngwie Malmsteen er nok et eksempel.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Et lite problem der. Hvorfor er da Dream Theater kjent?

Steve Vai er jo også kjent forsåvidt...hva med han?

 

 

Og ja Steve Vai kan nok overkomplisifisere(?) sangene sine, spesielt solopartiene, men det er jo ingenting som å høre på en helt _syk_ gitarsolo. I tillegg spiller jo også mannen bass, trommer, og piano som en gud.

 

 

Dime bag i Pantera --> flinkis på gitar... men du hvor det fenger.

Tom Morello i RATM --> flinkis på gitar...gjør så masse sykt...men fenger som fy!

Eddie Van Halen --> flinkis på gitar..selv om han alltid var full på scenen..."oppfant" tappingen...eller gjorde den kjent om du vil...spiller mye fengende.

 

 

Dette er noen eksempler bare. Er ikke uenig...men kan jo heller ikke nekte deg å mene noe annet :p

Lenke til kommentar
Et lite problem der. Hvorfor er da Dream Theater kjent?

Steve Vai er jo også kjent forsåvidt...hva med han?

 

 

Og ja Steve Vai kan nok overkomplisifisere(?) sangene sine, spesielt solopartiene, men det er jo ingenting som å høre på en helt _syk_ gitarsolo. I tillegg spiller jo også mannen bass, trommer, og piano som en gud.

 

 

Dime bag i Pantera --> flinkis på gitar... men du hvor det fenger.

Tom Morello i RATM --> flinkis på gitar...gjør så masse sykt...men fenger som fy!

Eddie Van Halen --> flinkis på gitar..selv om han alltid var full på scenen..."oppfant" tappingen...eller gjorde den kjent om du vil...spiller mye fengende.

 

 

Dette er noen eksempler bare. Er ikke uenig...men kan jo heller ikke nekte deg å mene noe annet :p

Ingen av de du nevner hører under _min_ definisjon av en flinkis... men men heh vi lar det ligge ;)

Lenke til kommentar
Men denne setningen har vel ikke så mye i en metalltråd og gjøre vel?

'Livets skole har lært meg at enkelte bør kvitte seg med skylappene når det gjelder musikksjangrer... Liker mye rart jeg :thumbs: '

 

Enig i det, bortsett fra at det ble tatt litt utifra en sammenheng.

 

 

Setningen kom som et resultat av at Him var gay-metal og ikke knallhardmetall...og masse sånne usaklige ting i både den ene og den andre retningen...

 

 

Klar over at vi diskuterer metal band her...men fremdeles er sjangeren stor :D

Lenke til kommentar

Her kunne jeg nesten ha skrevet i evigheter, men skal ta med de jeg hører mest på:

 

-1349

-Arcturus

-Arch Enemy

-Borknagar

-CoF (Dusk and Her Embrace, Midian)

-Dark Funeral

-Darkthrone

-Dødheimsgard

-Einherjer (Viking Metal er rått!)

-Emperor

-Enslaved

-Entombed

-Finntroll

-Gorgoroth

-Immortal

-Isengard

-Khold

-Kovenant

-MayheM

-Mörk Gryning

-Myrkskog

-Old Man's Child

-Opeth

-Satyricon

-Soilwork

-Troll

-Ulver

-Vintersorg

-Windir

-Zyklon

 

Og mye mer. Ikke noe Harrymetal her i gården... Hinter til Manowar-fansen...

Lenke til kommentar
Hah..da vet ikke du hva harrymetal er engang. Latterlig å komme med slike påstander helt ut av det blå. Harrymetal = Manowar, Iron Maiden osv. At du sikter til nasjonalromantisk folkemusikkinspirert metal (Windir iallfall) har egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Latterlig innlegg men men...

 

Jeg sa absolutt ikke at Einherjer osv er harrymetal... Jeg sa bare at det blir sett på som omtrent like "spesielt" som harrymetal. Nasjonalromantiskdeathmetal er akkurat like "hipt" som harrymetal ;)

Lenke til kommentar
Hah..da vet ikke du hva harrymetal er engang. Latterlig å komme med slike påstander helt ut av det blå. Harrymetal = Manowar, Iron Maiden osv. At du sikter til nasjonalromantisk folkemusikkinspirert metal (Windir iallfall) har egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Manowar og Iron Maiden er så jalla-metal. Har jo ikke fengende riff i det hele tatt. I mine ører er det kun vokalisten som drar låtene fremover. Med et band som Metallica så er det både riffa og vokalisten som drar låtene fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...