Gå til innhold

Ditt Favoritt Metal Band?

Jonki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Det blir vel mange. Einherjer er uten tvil på første plass for meg, tett etterfulgt av Ram-Zet på andre og ellers er lista uten numre:

- Skyclad

- Black Sabbath (som, selv om det er Stoner-Rock, er opprinnelsen til Doom-Metal om dere ikke visste det)

- Dog Fashion Disco

- Borknagar

- Metallica

- Pantera

- Opeth

- Carnal Forge

- Necrophagist

- Extol

- Finntroll

- Liquid Tension

- Pagan's Mind

- Dream Theater

- Symphony X

- Atrox

- Turisas

- Vanden Plas

- Evolution Denied

- Mörkegjemsel

- Troll-Myr

- Freak Kitchen

- Planet X

- Cock and Ball Torture (Fordi det er Cock and Ball Torture)

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar

De siste innleggene vitner om at dette er en telletråd. La meg sitere retningslinjene for musikk:

4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.

Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet.

Så lenge man begrunner hvorfor det og det bandet er ens favoritter, kan tråder som dette leve. Så lenge det bare er oppramsinger på oppramsinger av navn, noe som ikke forteller noe særlig i det hele tatt, er dette en telletråd. Vi får se hva dere ønsker at tråden skal være de neste dagene.

Som anbefalingstråder har vi Backstage og Samletråden oppe blant annonseringer.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er favoritten helt klart Solefald

Utrolig variasjon, men alikevel ikke for grensesprengende. Holder seg innen metal sjangeren samtidig som de bruker elementer fra veldig mange andre sjangere.

De vokale prestasjonene er helt sinnsyke. Alt fra utenjordiske primalskrik til fantastiske kor partier. Tekstene er heller ikke så ille.

Denne oppbyggingen av progressive sanger med merkelige elementer og sinnsyke vokale prestasjoner gjør at dette bandet ikke kan oversees!

Lenke til kommentar

Et lite søk i tråden etter Red Harvest ga ikke mange treff, får håpe at de er litt ukjent for de fleste som har svart i tråden :)

Akkurat nå er den gruppa uten tvil min favorittgruppe og det har de vel i grunn vært siden jeg oppdaget dem. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvorfor, men kan vel koke det ned til noe så enkelt som at musikken er helt jævlig tøff! Alle burde ta en gjennomhøring av Sick Transit Gloria Mundi, obligatorisk.

Det var en av favorittene mine, eller selve favoritten, men vet ikke helt om jeg ser hensikt med å nevne band nesten alle har hørt om uansett. Kan slenge på en liten attpåklatt; Die Apokalyptischen Reiter, absolutt verdt en titt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mitt favorittmetalband har i snart et år nå vært Meshuggah. Jeg kjøpte Destroy Erase Improve og Chaosphere en måned etter jeg begynte på skolen i fjor. Det tok en stund før de satt, men når de først gjorde det, satt de skikkelig jævlig godt også. Nå har jeg trålt gjennom alle studioalbumene og de fleste EPene og jeg må si at jeg har til gode å komme over noe mer unikt og ekstremt, ihvertfall på metalfronten. Gitarduoen lever beinsolide riff, akkompagnert av en minst like beinsolid trommis og en vokalist som dominerer det meste som finnes av skrikhalser der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...