Gå til innhold

Ditt Favoritt Metal Band?


Jonki

Anbefalte innlegg

Into Eternity og In Flames må jeg si er favorittene mine.

Ellers er Dark Tranquillity, Callenish Circle, Nevermore og Total Eclipse meget bra.

Dream Theater er også bra, men har ikke så god tålmodighet til å høre på en hel sang av dem :p

Endret av Kebabxt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Favoritt metal band er nok Metallica. Selv om jeg er i sterk tvil om jeg skal klassifisere Metallica som metal, er vell totalt sett mere hard rock. Dimmu Borgir kommer på andre plass.

Metallica er metal, ferdig med den saken... Bare fordi det kommer noen som spiller fortere og med mer bråkete vreng betyr det ikke at metallica slutter å være metal... Iron Maiden er også metal... til og med Manowar er metal.

Lenke til kommentar

Bra sagt SBS.

 

De nye har tross alt bare videreutviklet sjangeren uten å bidra med noe helt nytt.

 

Dette er ikke med som noe dritt mot nye metalband, da jeg digger både gammelt og nytt.

 

 

 

EDIT: pokkers skrivefeil :blush:

 

Ble litt mer forstålig nå?

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar
Favoritt metal band er nok Metallica. Selv om jeg er i sterk tvil om jeg skal klassifisere Metallica som metal, er vell totalt sett mere hard rock. Dimmu Borgir kommer på andre plass.

Metallica er jo heavy metallens røtter.

 

De to første albumene er til og med speed metal, og det er metal så det holder.

St. anger er faktisk også metal, trash metal, men hvor bra det er, det er en annen sak.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Har ingen favoritt så... :no:

 

*trekke pusten*

 

24-7 Spyz, The 3rd And The Mortal.

 

Abstakt Algebra, AC/DC, Aghora, Alice in Chains, Anathema, Annihilator, Anthrax, Arcturus, Ark, At the Gates, Atheist.

 

Black Sabbath, Borknagar, Botch, Behemoth.

 

Cadaver Inc. Candiria, Candlemass, Carcass, Celtic Frost, Confessor, Coprofago, Coroner, Corrosion Of Conformity, Alice Cooper, Crimson Glory, Crowbar, Cryptopsy, Cynic, Darkane.

 

Death, Deep Purple, Deicide, The Dillinger Escape Plan, Dio, Disneyland After Dark, Dragonlord, Dream Theater, Dysrhythmia.

 

Emperor, Enslaved, Ephel Duath, Equinox, Evergrey, Exodus, Extol.

 

Faith No More, Fantômas, Fates Warning, Fear Factory, Fishbone.

 

Gordian Knot, Gorguts, Green Carnation.

 

The Haunted, Helmet.

 

Impaled Nazarene, Infectious Grooves, Ingermanland, Iron Maiden.

 

Judas Priest.

 

Khanate, King's X, Korum, Kyuss.

 

Last Crack, Led Zeppelin, Living Colour.

 

Manowar, Martyr, Mayhem, Megadeth, Mekong Delta, Melvins, Meshuggah, Metal Church, Metallica, Ministry, Mordred, Motorhead, My Dying Bride, Myrkskog.

 

Napalm Death, Nevermore, Nile, Nuclear Assault.

 

O.S.I. Old, Opeth, Ozzy Osbourne, Overkill.

 

Pain of Salvation, Painkiller, Pantera, Pearl Jam, A Perfect Circle, Pestilence, Phantomsmasher, Power Of Omens, Primus, Prong, Psychotic Waltz.

 

Quo Vadis, Queensryche, Quicksand.

 

Rage Against The Machine, Red Harvest, Rush.

 

Sadus, Satyricon, Sausage, Sepultura, Sieges Even, Slayer, Soilwork, Solitude Aeturnus, Soundgarden, Spastic Ink, Spiral Architect, Stormtroopers Of Death, Strapping Young Lad, Suicidal Tendencies, Symbyosis, System Of A Down.

 

Tears Of Euphony, Testament, Thin Lizzy, Thought Industry, Tiamat, Tool, Devin Townsend, Type O Negative.

 

Vintersorg, Voivod.

 

W.A.S.P. Watchtower.

 

Yattering.

 

Zero Hour.

 

Har som man ser også tatt med Den Nye Bølge av Britisk Tung Metall, Tradisjonell Metall, Fønk Metall, Hard Råkk, Stein Råkk, Grønsj Metall etc...

Lenke til kommentar
Har ingen favoritt så... :no:

 

*trekke pusten*

 

24-7 Spyz, The 3rd And The Mortal.

 

Abstakt Algebra, AC/DC, Aghora, Alice in Chains, Anathema, Annihilator, Anthrax, Arcturus, Ark, At the Gates, Atheist.

 

Black Sabbath, Borknagar, Botch, Behemoth.

 

Cadaver Inc. Candiria, Candlemass, Carcass, Celtic Frost, Confessor, Coprofago, Coroner, Corrosion Of Conformity, Alice Cooper, Crimson Glory, Crowbar, Cryptopsy, Cynic, Darkane.

 

Death, Deep Purple, Deicide, The Dillinger Escape Plan, Dio, Disneyland After Dark, Dragonlord, Dream Theater, Dysrhythmia.

 

Emperor, Enslaved, Ephel Duath, Equinox, Evergrey, Exodus, Extol.

 

Faith No More, Fantômas, Fates Warning, Fear Factory, Fishbone.

 

Gordian Knot, Gorguts, Green Carnation.

 

The Haunted, Helmet.

 

Impaled Nazarene, Infectious Grooves, Ingermanland, Iron Maiden.

 

Judas Priest.

 

Khanate, King's X, Korum, Kyuss.

 

Last Crack, Led Zeppelin, Living Colour.

 

Manowar, Martyr, Mayhem, Megadeth, Mekong Delta, Melvins, Meshuggah, Metal Church, Metallica, Ministry, Mordred, Motorhead, My Dying Bride, Myrkskog.

 

Napalm Death, Nevermore, Nile, Nuclear Assault.

 

O.S.I. Old, Opeth, Ozzy Osbourne, Overkill.

 

Pain of Salvation, Painkiller, Pantera, Pearl Jam, A Perfect Circle, Pestilence, Phantomsmasher, Power Of Omens, Primus, Prong, Psychotic Waltz.

 

Quo Vadis, Queensryche, Quicksand.

 

Rage Against The Machine, Red Harvest, Rush.

 

Sadus, Satyricon, Sausage, Sepultura, Sieges Even, Slayer, Soilwork, Solitude Aeturnus, Soundgarden, Spastic Ink, Spiral Architect, Stormtroopers Of Death, Strapping Young Lad, Suicidal Tendencies, Symbyosis, System Of A Down.

 

Tears Of Euphony, Testament, Thin Lizzy, Thought Industry, Tiamat, Tool, Devin Townsend, Type O Negative.

 

Vintersorg, Voivod.

 

W.A.S.P. Watchtower.

 

Yattering.

 

Zero Hour.

 

Har som man ser også tatt med Den Nye Bølge av Britisk Tung Metall, Tradisjonell Metall, Fønk Metall, Hard Råkk, Stein Råkk, Grønsj Metall etc...

:roll: Det var da jævli! :D

 

noken som veit forresten om RATM og Tool sitt samarbeid på en konsert elns har komt ut på cd? :hmm:

Lenke til kommentar

FF: Strapping Young Lad med cd'n City, norske Red Harvest, Godflesh kan være av interesse, har ikke hørt Pitchshifter siden '93 men de da også industriell.

 

P: Down har du vel hørt om, Crowbar, Corrosion of Conformity (mer likt Alice in Chain og Kyuss, tenker da på skivene Deliverance og Wiseblood), Confessor (lys vokal men seigt som f43n). Ehh vanskelig å anbefale annet uten å ha mer å gå på, men må bare tilføye at Meshuggah spiser Pantera til frokost.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du godeste*, Nisje Olm! :wow:

 

Du har jo... Fredrik Thordendal... som avatar!!!

MIN EGEN FREDRIK!!! :love:

Beste plata i verdenshistorien det der**, inklusive all framtidig verdenshistorie og eventuelle ortogonale tidsretninger.

 

Alle (dvs. begge?) våre tidligere uoverenskomster til side,

du er nå min Venn.

 

 

 

 

 

 

 

*(jeg skrev først "Åh gud", men det hørtes litt for orgasmisk ut. Hvilket ville vært greit hvis det ikke hadde vært for at det nesten var sant.)

 

**For dem som ikke har sett anbefalelsen tidligere: Fredrik Thordendals Special Defects - Sol Niger Within.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...