Gå til innhold

Hjelp til valg av høyttalere og forsterker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en platespiller (Rega RP1) og trenger hjelp til valg av forsterker og høyttalere. Anlegget skal kun brukes til å høre på musikk, litt varierte sjangere men mest rock og ikke klassisk. Forsterken må ha phono-inngang.

Har prøvd å sett litt på nettet på diverse tester osv. men vet på en måte ikke hva jeg skal se etter, derfor setter jeg stor pris på all hjelp jeg kan få.

Budsjettet er 7000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en platespiller (Rega RP1) og trenger hjelp til valg av forsterker og høyttalere. Anlegget skal kun brukes til å høre på musikk, litt varierte sjangere men mest rock og ikke klassisk. Forsterken må ha phono-inngang.

Har prøvd å sett litt på nettet på diverse tester osv. men vet på en måte ikke hva jeg skal se etter, derfor setter jeg stor pris på all hjelp jeg kan få.

Budsjettet er 7000.

Først hanker du inn denne forsterkeren fra Creek. Den spiller fletta av det meste til 10000 og litt til, spesielt i forhold til surroundforsterkere. Med RIAA-trinn og heftig strømforsyning.

Så finner du høyttalere som du synes låter bra, f.eks. B&W CM1 som du pruter ned 500 og lander dermed på totalt 7000,-. Noen lakrislisser til å koble sakene sammen, finner du rimelig på Clas Ohlson/Biltema osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Glemte helt den tråden her, men takk for svar. Ser dere har anbefalt brukt, men bor på et ganske lite sted og vil helst se det først hvis jeg skal kjøpe brukt så jeg vet at det er i grei tilstand. Siden det ikke er særlig mye brukt som selges i området rundt her jeg bor, lurte jeg på hva jeg burde kjøpe hvis jeg skal kjøpe utstyret nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...