erikoed Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Skal sette opp galleri på en side og har probler med å få det til å fungere. Jeg får ikke startet setup filen. http://www.example.com/gallery/setup/index.php når jeg går inn hit får å komme i gang kommer det bare feilmeldingen You don't have permission to access /gallery/setup/index.php on this server. er helt sikkert noe veldig elementært jeg har gjort feil, finner bare ikke ut hva. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hvis det er snakk om gallery.menalto.com du må først kjøre en fil kalt setup.sh <-- hvis *nix server setup.bat <-- hvis win server da skal du etterpå få tilgang til setup programmet, når du er ferdig med det må du kjøre: secure.sh <-- hvis *nix server secure.bat <-- hvis win server Lenke til kommentar
erikoed Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 har server hos servetheworld. Og ja, det er gallery.menalto.com. Hvordan får jeg kjørt denne filen når jeg har galleriet der ? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 <?php $something = system("sh /home/setup.sh"); ?> home må byttes med fullstendig path til fila... (har ikke prøvd dette selv, men fant det på google) Lenke til kommentar
erikoed Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 ok. da prøver jeg det. Takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå