Gå til innhold

Slette Harddiskene?

Anbefalte innlegg

Kan noen si en med mindre pc-teknisk innsikt hvordan jeg sletter harddiskene (C og D) for å legge inn XP HE på nytt.

Saken er den at jeg har hatt et kræsj, :shrug: så på C disken ligger en skadet XP Pro i tillegg til en nyinnstallert XP HE. På D disken ligger noen gamle filer fra XP Pro utgaven som jeg vil fjerne. Vil rydde alt dette av veien .

Hvordan får jeg maskinen "pen og ren" får å innstallere XP HE på nytt? Noen som kan hjelpe en stakkar? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror han mente at du setter inn XP Cd'en og restarter maskinen, da skal pc'en starte fra cd plata og starte XP installasjonen, underveis får du spørsmål om sletting av diskene.

Hvis PC'en ikke starter fra cd-plata, må du gjøre noen små instillinger i BIOS, kan jo prøve å se først :-)

Lenke til kommentar

Tror han mente at du setter inn XP Cd'en og restarter maskinen, da skal pc'en starte fra cd plata og starte XP installasjonen, underveis får du spørsmål om sletting av diskene.

Hvis PC'en ikke starter fra cd-plata, må du gjøre noen små instillinger i BIOS, kan jo prøve å se først :-)

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det med D disken, men tror ikke du får lov å slette C siden filene der er i bruk.

Det Hårek mente (tror jeg) er at du setter inn XP cd'en og starter maskinen på nytt, da skal pc'en starte fra cd plata (xp installasjon) og underveis der kan du formatere disker.

Prøv det først, starter ikke pc'en fra cd plata er det noen små instillinger i BIOS som må gjøres, jeg antar XP Home plata også er bootbar, har bare installert corporate versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...