djgudleif Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hei! Kjøpte en avskiltet bil forleden til kr 9000. Selger spurte på forhånd om jeg kunne ta med en slik NAF-kontrakt og det gjorde jeg. Tenkte at han sikkert hadde vognkort del 2 eller ordnet med en slik salgsmelding selv da, så det tok jeg ikke med. Men det var ikke tilfellet. Uansett, vi skrev under kontrakten på kveldstid og han mente at det var nok å levere den på biltilsynet neste dag, men jeg sa "nei, men kan alltids prøve, hvis ikke kommer jeg i morgen og da ordner vi salgsmelding" 6 dager senere har jeg ikke fått til å møte han fordi han kommer med unnskyldninger. Er det noe jeg kan gjøre? Har hørt om folk som fyller ut salgsmeldinga selv og bruker kontrakten som juridisk bevis på at bilen er kjøpt, men vil det funke da? Kan jeg hente ut skiltene på bilen slik det ligger an nå? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har du sett at bilen faktisk står på han som selger? Jeg hadde dratt dit uanmeldt å krevd at dere fylte ut den i fellesskap. Hvis han fortsatt ikke vil så lever tilbake bilen å si du vil ha pengene igjen. At han ikke skriver under på salgsmelding må kunne regnes som en betydelig mangel i forhold til salget. Du kan nok ikke hente ut skiltene gitt.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Dere må fylle ut og levere inn vognkort del 2. Har han ikke denne må han skrive tapsmelding og få et nytt. 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Dere må fylle ut og levere inn vognkort del 2. Har han ikke denne må han skrive tapsmelding og få et nytt. Leverer man ikke inn del 2 når man leverer inn skiltene? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Dere må fylle ut og levere inn vognkort del 2. Har han ikke denne må han skrive tapsmelding og få et nytt. Leverer man ikke inn del 2 når man leverer inn skiltene? Du trenger del 2 hvis du må ha nye skilter, så det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Man leverer del 2 sammen med skiltene ja, får nytt når du evt henter de ut igjen. Jeg har aldri solgt en avskiltet bil, men hentet ut egne skilt senere og da fått nytt del 2. Siden del 2 antagelig allerede er levert sammen med skiltene, kan du laste ned og bruke salgsmeldingen derfra. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering/Salgsmelding Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Det står ingenting om at man skal levere del 2 sammen med skiltene så de beholder man. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Har skrevet ut den salgsmeldinga fra biltilsynets nettsider og lagt den synlig ved inngangsdøra hans, har også sagt fra om dette. Hvis han ikke har skrevet under i morgen så må jeg vel true med å heve kjøpet... Men nå ble jeg usikker her, må man ha del 2 for å hente ut skilter eller ikke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har skrevet ut den salgsmeldinga fra biltilsynets nettsider og lagt den synlig ved inngangsdøra hans, har også sagt fra om dette. Hvis han ikke har skrevet under i morgen så må jeg vel true med å heve kjøpet... Men nå ble jeg usikker her, må man ha del 2 for å hente ut skilter eller ikke? Del 2 skal leveres inn. Er den levert inn sammen med skiltene så skal Vegvesenet ha den. Hvis ikke må forrige eier skrive tapsmelding og få nytt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Okay, da satser vi på at han skriver under. Har til og med tilbudt meg å levere den for han. Så alt han trenger å gjøre er å skrive under å legge utanfor døra si så er det i boks. Hvor vanskelig kan det være? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Avregistrering Når eieren ønsker å avregistrere et kjøretøy, gjøres det ved å levere kjennemerkene til en trafikkstasjon. Vognkortet skal ikke innleveres, dette skal eieren beholde. Det viser at vedkommende står som registret eier av kjøretøyet i statens vegvesens motorvognregister. Del to skal innleveres om kjøretøyet skal selges og registreres på ny eier. Kilde: Vegvesen.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå