Gå til innhold

[Løst] Ny skjerm til gaming


Odin11

Anbefalte innlegg

Trenger en skjerm til gaming, skal bestille ny data, siden jeg flytter over til pc, og har allerede oversteget budsjettet. Så skjermen må ha en stram pris. Ser for meg: 24 tommer og oppover, 1 - 1.3k, rask respons tid og selvfølgelig full oppløsning. Kunne ha gjort dette selv, men vet alt for lite om slags, så jeg henvender meg til dere.

Endret av Odin11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne sikkert fungert til konsoller som PS3-4 eller Xbox 360/One, siden man får vel godt under 60 bilder i sekundet.

Men til PC burde skjermen ha displayport, funger mye bedre.

 

Flere ville foretrekke HDMI v2 særlig hvis det er 4k skjerm.

 

Mini displayport eller MHL 3.0 vil de fleste foretrekke.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gått for større skjerm enn 24", med mindre skjermen står langt unna. Husk på ulempen med lavere pikseltetthet på større skjermer med med 1080p oppløsning osv. Sitter du 50cm unna en 24" skjerm med 1920x1080, vil dette oppleves som et klarere bilde enn hvis du sitter 50cm unna en 27" skjerm med 1920x1080.

 

Jeg ville også heller ha investert i en skjerm med høy oppdateringsfrekvens enn en som har høyere oppløsning enn 1080p. Høyere oppløsninger enn dette begynner å bli svært krevende for mange skjermkort, samt en oppdateringsfrekvens på 120 eller 144Hz føles helt nydelig. Da burde du også kjøre spillet på 120/ 144 FPS konstant (noe som igjen kan bli problematisk hvis du skal kjøre i 4k)

 

Du burde bruke Dual Link DVI eller DisplayPort-kabel for å få nok båndbredde til å kjøre 120Hz ++

 

Har hørt mye positivt om skjermene fra BenQ. Men du må kanskje doble budsjettet ditt skal du ha den "beste" spillskjermen deres i 24" format. Forskjellen er vel farger, kontrastnivåer etc.

 

Men innenfor budsjettet ditt, virker Acer "Predator" skjermen som et greit valg :)

Lenke til kommentar

 

https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953#!tab:reviews

 

Denne ligger jo på en lavere prisklasse enn predatoren, yter den like bra?

Den skjermen er 60hz.

 

Aha, tror jeg går for Predator da. Har sjekket og det finnes jo ingen bedre alternativer til gaming for den prisen. Men burde jeg ha vga kabel, eller displayport-kabel? Og hva følger med av kabler da jeg kjøper skjermen?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

 

 

https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953#!tab:reviews

 

Denne ligger jo på en lavere prisklasse enn predatoren, yter den like bra?

Den skjermen er 60hz.

 

Aha, tror jeg går for Predator da. Har sjekket og det finnes jo ingen bedre alternativer til gaming for den prisen. Men burde jeg ha vga kabel, eller displayport-kabel? Og hva følger med av kabler da jeg kjøper skjermen?

 

Takk for alle svar!

 

Bruk DVI kabel, det følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...