Gå til innhold

Pris på komponenter som jeg skal selge.

Anbefalte innlegg

Da er vi bare 300 over det jeg sa :rofl:

Jeg har solgt mer datautstyr og har mer datautstyr i dag en alle i denne tråden og familiene kommer til å eie ut livet.

Det er ikke bare trolling jeg kommer med.

Hardwaren er ikke verdt noe, men det kan fint brukes enda og selger man det så kan man være heldig å komme over en kjøper som ikke er så kravstor, ikke har peiling eller bare vil ha noe for en lav sum som også er taket.

Tror nok det er jeg som har mer enn deg og samtlige resten her, nå :p rundet et firesifret antall prosessorer for leeeenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 per del?

100 for en minnebrikke er greit (eller tenkte du alle her?)

200 for en harddisk er under halve prisen for en ny.

300 for skjermkort er det helt på bærtur?

Å gå ut fra nypris føler jeg blir dumt, da det er prisen som er nå som teller.

Hva koster et skjermkort som er like kraftig som HD 6970 nytt i dag?

6970 er noe raskere enn 7950 der begge yter godt, 7950 er igjen ekvivalent med R9-280, som koster ca 1700kr nytt. Nå skal det sies at det er kjøpers marked på 7xxx-serie om dagen, så ikke sikl over tastaturet helt ennå. 7950 går nok for ca 7-800kr om dagen, så 600 bør du kunne få for 6970. Kjenner ikke arkitekturen i detalj, men 6000-serien mangler vel støtte for Mantle, bl.a., som trekker et par knepp ned.

8GB er en grei minnemengde, ikke noe å klage veldig på selv i dag, og ikke undervurder oppgraderingspotensialet et slikt sett har for de som f.eks. sitter på 2x1GB i dag. Jeg ville prøvd med 500kr for det settet først - forbauser meg ikke om noen desperate sjeler kunne betalt noe mer, også. CPUen har også en god oppgraderingsverdi, så igjen er den verdt en liten slant. Prøv 400kr, må du ned på 300kr tar jeg gjerne over den :) Mangler Q9550 i "samlingen" (antar det er denne modellen du mener).

PSU får du vel 300kr for, alltid noen som skal ha noe "billig ræl". Diskene er jeg mer spent på, der tror jeg neppe du får mer enn 150kr/stk - men du kan selvsagt ha flaks. Lav kapasitet og brukt er ikke noen slager på den fronten... slikt vil man vel helst ha så nytt og trygt som mulig - langt mindre kritisk hvis det dør en minnebrikke, f.eks.

Lenke til kommentar

Det er nok tett opptil 270 totalt sett, men OK - jeg overvurderte 6970 litt. 260x koster vel uansett 1100kr og oppover, så om vedkommende selger sitt 6970 til 4-500kr er det jo fantastisk mye ytelse for pengene - intet nytt kort i den prisklassen er i NÆRHETEN av å levere det samme :)

Helt enig :) spørsmålet er hvor mye "rabatt" man skal ha fordi det er brukt. Man risikerer tros alt at kortet ryker den neste måneden.

Lenke til kommentar

Jeg har 6970, og det gir helt grei ytelse.

Det man må huske på er at man i dag får helt splitter nye kort, med garanti, med tilnærmet lik eller bedre ytelse, som koster under 2000,-. I tillegg vil jeg tro at de nye kortene bruker mindre strøm, noe som gjør at de blir mindre varme. Det er verdt å tenke på når man setter prisen.

Lenke til kommentar

...dette er vel tatt hensyn til dersom, prisen er 500kr eller lavere? Reklamasjonsretten kan jo ikke trekke så billige ting veldig mye lengre ned i pris, det er jo ikke akkurat kritisk om noe til 4-500kr dør. I tillegg er jo den risikoen betydelig overdrevet - har selv en haug skjermkort som er langt eldre i "samlingen"; og de fungerer da fint likevel. Slikt utstyr har nok en medianlevetid på et tosifret antall år.

Lenke til kommentar

Seriøst War. Rart onkel blå ikke har vært innom for å sjekke om du hadde cannabis plantasje på det gamle server rommet ditt med det strøm forbruket :-P høres artig ut,det skal du ha. TS: høres ikke dumt ut men mye penger er det ikke vært,kjøpte noe lignende som netflix streamer til min kjære mor så nytte for seg har det uansett. Er ikke alle som spiller bf4 :-)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på det, hula mi burde lyse knall-lilla opp på varmesøkende scan fra helikopter.

En dag så kommer de på døra, da blir war lagt i jern.

For å ikke snakke om de 7 årene det vil ta purken å sjekke så mye hardware etter trussel ol.

Ikke no swating takk

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...