Gå til innhold

Bør jeg selge min PS4 til fordel for PC-en?

Anbefalte innlegg

Enig med de andre her og føler litt det samme om denne konsollgenerasjonen. Det er liksom ingenting du får på PS4 som ikke gjøres bedre på en relativt kraftig PC, foruten eventuelt noen eksklusive spill men de får du jo tilgang til uansett ved å låne den tilbake.

Folk argumenterer med at inngangsprisen er billigere men det begynner å bli et veldig dårlig argument når du skal betale månedsavgift for å spille online, samt at spill er hvertfall 20% dyrere på konsoll.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg solgt den tvert til en god pris mot at du kan få låne den når det er noe spesielle spill du vil kjøre igjennom.

Ser også at du nevner Morpheus i posten din, og det største argumentet for at VR vil ta av på PC istedenfor PS4 er at utviklere er nødt til å lage spillene fra bunnen av med Morpheus i sikte om det i det hele tatt skal fungere. Dette er pga den krøkkete systemarkitekturen til Sony som de alltid har slitt med. Hvor mange utviklere tror du kommer til å spytte inn hundretusener i et produkt for tilleggsutstyr som de ikke vet kommer til å lykkes? Hvor mange kommer til å kjøpe Morpheus når spillene uteblir, og hva blir resultatet da?

VR kommer til å gjøre inntog på PC ettersom privatpersoner og spillselskaper lett kan tilpasse produktene sine med drivere og miljøer. Et lukket system som PS4 er døden for noe som er helt nytt på markedet, det kommer nok til å ta lang tid før VR blir stort på konsoll og jeg tror ikke det skjer via Morpheus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg var deg så hadde jeg lånt den bort til brødrene dine jeg. Så er du grei med dem og du har fortsatt tilgang til den når du vil.

Det er såklart en mulighet. Men jeg bor ikke samme sted som de, så hyppig låning frem og tilbake er uaktuelt. Hvis jeg hadde lånt konsollen til en av de ville det i praksis innebære at en av de får konsollen. Å bare gi bort konsoll og tilbehør som jeg kanskje har brukt minst 6000 kroner på totalt er ikke noe jeg kan gjøre med god økonomisk samvittighet, er selv student og ikke akkurat rik. Det hadde også blitt urettferdig for den av brødrene mine som ikke får PS4-en. (Vi bor 3 forskjellige steder i landet, så bare en av oss kan ha den til daglig)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ah forstår. Ja da blir det litt feil. Men vil du gå glipp av spill som Bloodborne,Kingdom Hearths 3,Until Dawn,Deep Down,The Tomorrow Children,Persona5,Rime,Uncharted 4 og Dragon Quest Heroes etc da? For å nevne dem jeg kommer på i farta..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ah forstår. Ja da blir det litt feil. Men vil du gå glipp av spill som Bloodborne,Kingdom Hearths 3,Until Dawn,Deep Down,The Tomorrow Children,Persona5,Rime,Uncharted 4 og Dragon Quest Heroes etc da? For å nevne dem jeg kommer på i farta..

Han kommer ikke til å gå glipp av Kingdom Hearts 3 så lenge han eier en Xbox One. En del av spillene du nevner kommer dessuten ikke ut før i 2016, så han har god tid på seg dersom han får lyst til å kjøpe en ny PS4.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sitter også med PS4 på en 65" og en god PC med SLI og 144hz-skjerm. Bruker nesten utelukkende PC-en, PS4 blir mest brukt til kompisgaming siden alle har en.

Alt flyter bedre på PC-en. Du har Steam, så nesten alle spillkjøp er bakoverkompatible, haugevis med tilbud hele tiden (kontra typiske 599kr for alt nytt på PSN), og de eksklusive til PS4 har latt vente på seg. Kanskje bedre å selge PS4 og heller kjøpe den på nytt om et år eller to når prisen er lavere og spillutvalget er større.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

.

1) Du nevner ingen fordeler ved å spille på konsoll.

2) Du kjøpte konsollen ukritisk i forhold til når eksklusive titteler ville komme. Hvis du titter tilbake til forrige generasjon så ser man at de store titlene kommer 2 år ut og gjerne midtveis ut i generasjonen.

Jeg sier selg konsollen. Du burde kanskje ha ventet med kjøp i utgangspunktet..? Du vil antagelig få lyst på en senere.

Når det er sagt så får jeg oftere tid til spilling nå og da på konsoll snarere enn på pc.

Endret av K2D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg hadde holdt litt igjen på min PS4... Uncharted 4 kommer... Selv om Sony sine exclusives kanskje har skuffet så har ikke Naughty Dog skuffet meg.

Og ratchet and clank og just cause 3 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...