Gå til innhold

Treg loading på battlefield hardline ?

Anbefalte innlegg

Jeg spiller battlfield hardline og det tar lang tid mellom kampene fordi loading screen tar så lang tid

Jeg har BF H på en vanlig HDD men jeg hadde også Battlefield 4 på den samme disken men loading tiden den var 1/3 av hva den er på hardline.

Vill det bli mye bedre om jeg legger inn hardline på SSD ?

Har en god nokk pc til og kjøre alt på ultra med 60-100 fps så det "hardware" burde ikke være noe problem med mindre det er HDD sin skyld

hva trur du ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye som spiller inn , kjapt minne , om du sitter på Windows 7 eller 8 , SSD disk eller treg 5400 Rpm snurredisk , mengden minne , mengden skjermkort minne , om HD'en er defragmentert osv osv.

Noen kjappe ting du kan gjøre :

Last ned Defraggler og kjør programmet.

Se om du kan fjerne bakgrunnsprogrammer som ikke brukes (Flash , adobe oppdateringsverktøy , eventuelt overlappende spilltjenester osv ).

Uansett vil jeg anbefale minst 8GB minne i dag som er relativt kjapt (DDR3 1600 eller raskere på en Intel ) , Ideelt nå begynner å bli 16Gb. Har du et hovedkort som støtter DDR4 minne kjøper du 16Gb med feks 2200 / 2400 minne.

Lenke til kommentar

Hvor mye raskere det vil gå på loadingen med SSD varierer veldig, etter hvilken SSD, hvilken harddisk du har fra før, men ikke minst hvor godt vedlikeholdt partisjonen er og hvor rask HDDen er.

Men at du vil få en merkbar effekt er jeg ganske sikker på at du uansett vil få, spesielt om du irriterer deg av det til vanlig.

Dvs. noe mellom en halvering til 20 % mindre tid ville vært min gjetting. Selv om det tidvis kan være enda mer å hente.

Å ha en så rask PC som du selv påstår du har i dag uten SSD er dog noe jeg ikke ville funnet på å vurdert en gang.

Lenke til kommentar

Haha, enorm forskjell. Da misstenker jeg:

- Harddisken sliter, kan være tegn til defekthet.

- Fragementert/stappfull

- For lite minne, dvs. sidevekselfil blir brukt for aktivt. Som gavekort insinuerte. 8 GB ville jeg nok hatt som et absolutt minimum på moderne spillmaskiner for å slippe problemer. Selv 4GB skapte store problemer på kontormaskinen med HDD. Med 8GB gikk det mye bedre, og overgangen til SSD var ikke fullt så stor da.

Uansett, problem solved. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...