Eriksendrul Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg spiller battlfield hardline og det tar lang tid mellom kampene fordi loading screen tar så lang tid Jeg har BF H på en vanlig HDD men jeg hadde også Battlefield 4 på den samme disken men loading tiden den var 1/3 av hva den er på hardline. Vill det bli mye bedre om jeg legger inn hardline på SSD ? Har en god nokk pc til og kjøre alt på ultra med 60-100 fps så det "hardware" burde ikke være noe problem med mindre det er HDD sin skyld hva trur du ? Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hvorfor spiller du det nå? kommer ikke det på Torsdag? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Alt går fortere på SSD-disk. Loading, spilling, swapfil. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hvordan ?:O De som abonnerer på EA Access har hatt en ti timers tilgang siden før helgen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Det er mye som spiller inn , kjapt minne , om du sitter på Windows 7 eller 8 , SSD disk eller treg 5400 Rpm snurredisk , mengden minne , mengden skjermkort minne , om HD'en er defragmentert osv osv. Noen kjappe ting du kan gjøre : Last ned Defraggler og kjør programmet. Se om du kan fjerne bakgrunnsprogrammer som ikke brukes (Flash , adobe oppdateringsverktøy , eventuelt overlappende spilltjenester osv ). Uansett vil jeg anbefale minst 8GB minne i dag som er relativt kjapt (DDR3 1600 eller raskere på en Intel ) , Ideelt nå begynner å bli 16Gb. Har du et hovedkort som støtter DDR4 minne kjøper du 16Gb med feks 2200 / 2400 minne. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Hvorfor spiller du det nå? kommer ikke det på Torsdag? EA Access vil jeg tro EA access har jeg aldri hørt om. Spilt siden 16.03 med VPN =) Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvor mye arbeid er det å få VPN, vil få spilt i dag! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvor mye raskere det vil gå på loadingen med SSD varierer veldig, etter hvilken SSD, hvilken harddisk du har fra før, men ikke minst hvor godt vedlikeholdt partisjonen er og hvor rask HDDen er. Men at du vil få en merkbar effekt er jeg ganske sikker på at du uansett vil få, spesielt om du irriterer deg av det til vanlig. Dvs. noe mellom en halvering til 20 % mindre tid ville vært min gjetting. Selv om det tidvis kan være enda mer å hente. Å ha en så rask PC som du selv påstår du har i dag uten SSD er dog noe jeg ikke ville funnet på å vurdert en gang. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Problemet med slike spill er jo ofte at det er lagt inn en sånn nedtellings tidtaker før runden starter, da hjelper det liksom ikke hvor fort man får loadet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Jepp. Dog, med SSD så tror jeg det også kan gå raskere å ALT+TAB'e. Er det ventetid over 5 sec, så vil dette uansett skje her i gården. Og så heller bruke tid å poste på diskusjon.no hvor tregt alt går. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Kan jo ha noe med serverne å gjøre også. Er det mange som spiller på en gang kan servene være trege. Dette gjelder spesielt om du ikke spiller på en Europeisk server. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Det var meget stor forskjell på SSD og HDD på loading tiden i battlefield hardline. Det gikk fra 30-40 sec til 3-7 sec Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hva er vitsen når du uansett må vente cirka 30 sekunder før du kan starte Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvor mye minne har du på maskinen? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Haha, enorm forskjell. Da misstenker jeg: - Harddisken sliter, kan være tegn til defekthet. - Fragementert/stappfull - For lite minne, dvs. sidevekselfil blir brukt for aktivt. Som gavekort insinuerte. 8 GB ville jeg nok hatt som et absolutt minimum på moderne spillmaskiner for å slippe problemer. Selv 4GB skapte store problemer på kontormaskinen med HDD. Med 8GB gikk det mye bedre, og overgangen til SSD var ikke fullt så stor da. Uansett, problem solved. ^^ Endret 19. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Bruk plumbo om det går litt tregt. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 HDD har jeg hatt leeenge. Den har blitt godt brukt og bruker den til filmer.serier og spill som jeg ikke nødvendigvis spiller så ofte. Tenkte egentlig og formatere hele greia snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå