madman88 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har et par ideer til enkelte spill, men jeg finne det vanskelig med å finne noen som har spesialisert seg som fagfelt på å lage spill. Finnes det noen firmaer i Norge som kan dette?De jeg har spurt har sagt at de ikke lagerspill. Eventuelt kan det være lurt å gå for studenter som har par års erfaring noe som vil bli billig i så fall? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har du råd til å betale for dette? Hvis det tar 3 måneder (fulltid) å lage spillet blir det ca 500 timer. Med vanlig timebetaling blir det ganske dyrt. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Har du råd til å betale for dette? Hvis det tar 3 måneder (fulltid) å lage spillet blir det ca 500 timer. Med vanlig timebetaling blir det ganske dyrt. Vet du om noen som lager dette? Det er mulig å komme til enighet rundt pris og kanskje de liker ideen at de heller vil ha en andel ? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Hvis du tenker "mobilspill" er det vel noen apputviklere å få tak i - på PC-siden tror jeg det er vanskelig å finne noen til å lage spill på oppdrag med mindre du har et budsjett på noen titalls millioner. Det kan være du kan oppdrive noe i østeuropa eller india? Du bør dog være forberedt på å betale hele utviklingen selv; de fleste utviklere har flere idéer liggende enn de har arbeidskraft/penger til å utvikle på egenhånd, så en idé til er ikke verdt stort i seg selv. Endret 17. mars 2015 av Djn Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg gikk spillprogrammering på NITH, det er mulig å ta kontakt der. Det er slik jeg fikk min første jobb faktisk (ble der i fire år). Jeg jobber nå en del sammen med pixelware.no som er et lite konsulenthus. Det er bare å sende en mail dit hvis du er interessert i pristilbud. Eller DM til meg. Lykke til! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Har du råd til å betale for dette? Hvis det tar 3 måneder (fulltid) å lage spillet blir det ca 500 timer. Med vanlig timebetaling blir det ganske dyrt. Vet du om noen som lager dette? Det er mulig å komme til enighet rundt pris og kanskje de liker ideen at de heller vil ha en andel ? En "ide" er nok desverre i det fleste tilfeller ikke verdt noen ting. Med mindre du kan bidra med en betydelig arbeidsandel kan du forvente at andelen din blir tilnærmet null, din eneste utvei her blir nok å legge svært mye penger på bordet selv med den billigste arbeidskraften mulig å oppdrive. 1 Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Har du råd til å betale for dette? Hvis det tar 3 måneder (fulltid) å lage spillet blir det ca 500 timer. Med vanlig timebetaling blir det ganske dyrt. Vet du om noen som lager dette? Det er mulig å komme til enighet rundt pris og kanskje de liker ideen at de heller vil ha en andel ? En "ide" er nok desverre i det fleste tilfeller ikke verdt noen ting. Med mindre du kan bidra med en betydelig arbeidsandel kan du forvente at andelen din blir tilnærmet null, din eneste utvei her blir nok å legge svært mye penger på bordet selv med den billigste arbeidskraften mulig å oppdrive. Men hvis man har en solid forretningsplan gående hvor vanskelig er det å skaffe investorer? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Har du 2mill? Isåfall kan vi snakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå