Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vennekjøring i helgene


Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der står bare spesifikt kolleger og naboer til jobb, ikke venner og familie til Hafjell. Og hvis venner til Hafjell er ok er vel også familie til puben og hjem igjen ok?

Det står spesifikt at det gjelder kolleger og naboer til jobb ja, men det betyr ikke nødvendigvis at det er ment å tolkes så restriktivt.. Juss praktiseres ikke alltid akkurat som det skrives.

 

Jeg ville vurdert det til å tilsi at det er kurant med bensinpenger om man skal sammen til Hafjell, men ikke om naboen spør om du kan kjøre han bort på puben uten at du altså skal dit selv.

Lenke til kommentar

 

Der står bare spesifikt kolleger og naboer til jobb, ikke venner og familie til Hafjell. Og hvis venner til Hafjell er ok er vel også familie til puben og hjem igjen ok?

Det står spesifikt at det gjelder kolleger og naboer til jobb ja, men det betyr ikke nødvendigvis at det er ment å tolkes så restriktivt.. Juss praktiseres ikke alltid akkurat som det skrives.

 

Jeg ville vurdert det til å tilsi at det er kurant med bensinpenger om man skal sammen til Hafjell, men ikke om naboen spør om du kan kjøre han bort på puben uten at du altså skal dit selv.

Det er riktig at juss ikke alltid er bokstavelig, men det er også riktig at juss i praksis hviler tungt på presedens - og jeg tror du skal slite med å finne én dom som erklærer det ulovlig å få dekket kostnader(ikke fortjeneste, kun kostnader).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...