T133 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) eg har eit problem med at pcen ikkje slår seg på med ein gang eg trykker på knappen for å slå den på. pcen har fungert greitt til dette problemet kom for ei stund siden. i starten så gjekk det ei lita stund så virka den som vanlig, slår seg på og alt er normalt. men i dag når eg skulle slå den på så ville den ikkje slå seg på. men etter eit par forsøk så slo den seg på, men denne gangen fikk eg ein melding om at bios var korrupt, og at den brukte backup bios. men når eg fikk den til å slå seg på så virka den. kan noen hjelpe meg å fikse dette. Endret 17. mars 2015 av T133 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Virus? Feil i bios? Jeg ville kanskje startet med å ta backup av bilder og musikk, og alt du ellers ikke vil miste. Deretter forsøke å gjenopprette pc med gjenopprettingscder eller minnepinne. Bruker du Windows 8 finnes det gjenopprettingsalternativer i menyen/kontrollpanel. Lenke til kommentar
T133 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 eg har ikkje noen gjenopprettingscd tilgjengelig. trur ikkje det er virus fordi det har eg sjekka. har du noen tips til kva eg kan gjøre for å fikse problemet mitt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Kan du gi litt mer spesifikasjoner på pcen din? Det som er viktig her er : Merke og modell på strømforsyning. Hovedkort. Skjermkort. Minne. Prossesor. Lenke til kommentar
T133 Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 spesifikasjoner: Merke og modell på strømforsyning: Corsair AX 850W Hovedkort: Gigabyte GA-Z77X-UD5H Skjermkort: MSI Radeon HD 7970 x2 Minne: Corsair Vengeance DDR3 8gh x2 Prossesor: Intel Core i5-3570K Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg antar du har 2 skjermkort i Crossfire? Napp ut 1 av skjermkortene og se om problemet er der fortsatt. Test også med kun 1 minnebrikke. Sjekk også varsellampen på hovedkortet om det støtter denne funksjonen (se brukermanual) for å eventuelt få litt mer tilbakemelding på hva som kan være galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå