tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Kjøp en kabinettvifte eller to, det må da finnes et sted i kabinettet du kan få laget viftehull. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Utifra bildet ditt ser det ut som om du er 14år, alle vet at barn er dumme og klarer ikke utrette noe som helst. Jeg fikk min første pc'e når jeg var 15, vent til du blir litt eldre, og nå får det være tid for å leke i skogen, lage hytter, og krige med bensinbomber.. Virker som han er smartere enn deg ivertfall. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg har ikke bilde av meg selv fordi det er totalt unødvendig, hvis ikke du absolutt må dele ditt utseende med andre på nettet. Jeg har fått mange hat meldinger fra sinte "barn" som jeg velger å kalle det. De kan bare dra til ****** Eller enda bedre, skolen Innlegget jeg la inn om herr MrEirik, var et meget forståelsesfullt, med sympati for hans lave alder, og fullt forstående for at han ikke kunne utrette så mye. Men når det viser seg at han er hele 16år gammel trekker jeg det tilbake, det viser seg at han er både eldre enn bildet henviste til, mer moden og etter alt å dømme smartere enn han var når han var 14 år gammel. Men vi har ikke noen håndfaste bevis til det. Ellers så synes jeg MrEiriks svar til min noe Sarkastisk Stikkende kommentar (som var ment som ett humoristisk innslag i en ellers så veldig kjedlig lesende forumside), var vel passende, og de av dere som synes annerledes kan brenne i ******. Å herregud, istedenfor å forsvare deg selv kunne du ihvertfall be om unskyldning. Det virker som du er mindre moden enn en fjorten åring. Og humoren din kan du holde til deg sjølv... tror ikke det var så mange som syntes det var så veldig morsomt. Men, til trådstarter. Du burde skaffe deg en ny psu. Og kanskje rydde litt i kabinettet (slik at det blir mer luftgjennomstrømning) og kjøpe deg noen kabinett vifter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Men, til trådstarter. Du burde skaffe deg en ny psu. Og kanskje rydde litt i kabinettet (slik at det blir mer luftgjennomstrømning) og kjøpe deg noen kabinett vifter. Jeg så det var en del her som anbefalte ny CPU-vifte. Det er neppe problemet siden CPU-tempen ligger på veldig lave 10'C over kabinett-tempen. Problemet er altså kabinettet. Lytt til FrenChie du! Undersøk hvorfor luft-sirkulasjonen er dårlig og utbedre den. Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 kan være vifta sitter feil vei... Vifta sitter ikke feil vei. Jeg kan ha en skrue lös av og til, men så korka er jeg ikke neinei..eg kan ikke vite det...men det er ikke lett å vite om den e rett vei eller ikke assa Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Synes du først bør få deg en annen temp måler evt, låne av en venn.Hos meg f.eks så vister faktisk BIOS 10-15 Grader mindre enn hva det egentlig her. Du kan prøve å legge inn MBM f.eks og se hva du får der. jeg innstallerte MBM, men PC'n ble helt mongo..! Men jeg har et program som heter Hardware sensors Monitor... det forteller meg for öyeblikket 46°c... uten kabinett og kaldt på rommet... vanligvis (også uten kabinett, men med vanlig romtemp...) viser den rundt 50°c. I BIOS får jeg rundt 65°c... hva skal jeg stole mest på? (PC'n er veldig varm! Jeg kjenner godt varmen sige ut av den... og da ikke så mye fra psu, men fra selve HK...) Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Men, til trådstarter. Du burde skaffe deg en ny psu. Og kanskje rydde litt i kabinettet (slik at det blir mer luftgjennomstrømning) og kjøpe deg noen kabinett vifter. Trur ikke det gåe an å rydde bedre, uten å ta noe ut, da... Jeg har to skjermkort som begge er uten vifter. Regner med disse bidrar godt til temp'en... Virker ikke som det kommer mye varme fra psu, dessuten... Trur CPU- kjöleren er god nok, for jeg har sjekka at kjöleribba sitter godt på, og det gjör den... Men den er ikke så enormt varm (seff er den litt varm, men ikke akkurat sånn at jeg brenner meg...!). Men det er godt og varmt rundt prosessoren og spesielt der kjölelufta kommer ut fra CPU-vifta. Så kanskje varmen ikke slipper videre - at det er for trangt og tett nedi der... Må nok ihvertfall investere i ny psu + ettpar nye kabinett-vifter med tida... problemet er at nå skal jeg ha höyttalere (vil ikke vente lenger med di) og da får PC'n komme i andre-rekke, evt. etter moped også... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Så lenge pcn virker dropper du ny PSU. Kjøp heller noen kabinettvifter (under hundrelappen) og få litt mer "frisk" luft inn i pcen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg er enig med Serqevx. Kabinettvifter og gjennomtenkt luftgjennomstrømning er definitivt tingen for PC'n til MrEirik. Lenke til kommentar
simes Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du MrEirik, du trenger ikke å skrive 3-7 poster etterhverandre hele tiden. Det går ann å svare på flere spørsmål i en post. Det var litt irriterende å se at du faktisk reagerte på den 14-års posten to ganger på to forskjellige måter uten innslag fra andre enn deg selv mellom. Men ja. Jeg sier meg enig med Serqevx og Simen1 og anbefaler deg å få bedre luftgjennomstrømning i kabinettet. Hvis du har et eller annet gammelt møkkakabinett uten luftinntak foran og bare en kabinettvifteplass bak, så anbefaler jeg deg å kjøpe nytt kabinett. Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Du MrEirik, du trenger ikke å skrive 3-7 poster etterhverandre hele tiden. Det går ann å svare på flere spørsmål i en post. Det var litt irriterende å se at du faktisk reagerte på den 14-års posten to ganger på to forskjellige måter uten innslag fra andre enn deg selv mellom. Men ja. Jeg sier meg enig med Serqevx og Simen1 og anbefaler deg å få bedre luftgjennomstrømning i kabinettet. Hvis du har et eller annet gammelt møkkakabinett uten luftinntak foran og bare en kabinettvifteplass bak, så anbefaler jeg deg å kjøpe nytt kabinett. Hehe... skal pröve videre... er nokså ny i dette forumet, og har ikke funnet ut av alle finessene ennå... Har sett at andre har hatt flere "quotes" (eller hva det nå heter) i en post... Har (somsagt ganske mange ganger) ikke overflod av penger for tiden, så jeg bare pröver å borre ut et par hull der jeg får plass til det... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Da kan det jo være et tips å prøve å tenke ut hvor det er best å plassere hullene. F.eks på siden av kabinettet like ved siden av CPU-vifta bør være en god plass å starte. Lag gjerne en "luftkanal" av papir, plast eller annet du har tilgjengelig fra hullet og inn til CPU-vifta. PÅ den måten får du vifta til å trekke inn kald frisk luft hele tiden i stedet for å resirkulere den oppvarma kabinett-lufta. Hull ved siden av harddiskene kan også være en ide dersom de blir varme (noe jeg tipper de blir). Bare tenk ut hvor det er mest fornuftig og luftstrømmen blir forutsigbar og god. Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vi stopper alt som heter personhets nå. De som fortjener det har fått advarsel, de som fortsetter den diskusjonen heretter vil få en ukes ferie fra forumet - ubetinget og uten omsvøp. Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Da kan det jo være et tips å prøve å tenke ut hvor det er best å plassere hullene. F.eks på siden av kabinettet like ved siden av CPU-vifta bør være en god plass å starte. Lag gjerne en "luftkanal" av papir, plast eller annet du har tilgjengelig fra hullet og inn til CPU-vifta. PÅ den måten får du vifta til å trekke inn kald frisk luft hele tiden i stedet for å resirkulere den oppvarma kabinett-lufta. Hull ved siden av harddiskene kan også være en ide dersom de blir varme (noe jeg tipper de blir). Bare tenk ut hvor det er mest fornuftig og luftstrømmen blir forutsigbar og god. takk for tips:) trur faktisk ikke hdd'ene er så fryktelig varme... iallefall ikke mens kabinettet er av... får se hvordan det går om jeg setter på kabinettet igjen... Temp'en har iallefall sunket med ca. 15°c etter alle tipsene fra folk her på forumet! Tusen takk! *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå