Caddy Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Sliter litt med mobildekning innad våre mange betongvegger. Tenker da på ip telefoni som et alternativ for de 2 mobiltelefonene våre.Vi har mange inngående samtaler, få utgående. VDSL er bestillt. (20/2) Men nå leser jeg artikler fra 2005 som sier at ip telefoni ikke har noen særlig god samtalekvalitet grunnet forsinkelse feks.. Har dette forandret seg oppigjennom årene?Telefonene vi har fått "tilbud" på er Gigaset C530IP. Erfaringer med disse?Prisen var noe stiv fra leverandør, så disse vil muligens bli bestillt fra netshop/netonnet i stedet for..Planen er å kjøpe inn en asusrouter, og muligens sette opp QoS, samt at vi vil gi besøkende kunder et eget gjestenett.Til info har vi 1 datamaskin på nettverket. Ansattes telefoner, (2-3 stk i slengen) og en kindle via trådløst. Stort sett musikkstreaming og facebook som går på disse.. Endret 17. mars 2015 av Caddy Lenke til kommentar
slippern Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 IP telefoni er et fullgodt alternativ idag og ikke noe problem, telenor leverer jo iptelefoni om ønskelig.. alternativt: http://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/dekning/celfi/ Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Du bør nå også kikke på Lync Fullt mulig å få eksternt tlfnr på Lync og da er det det samme om du ringer PC til PC, PC til telefon eller tlf til PC. Mulighet for videosamtale, konferanser osv helt sømløst. Integrasjon mot meldinger og epost. (Varslinger, booking av møter osv..) Lett å investere i IP-telefoner som i praksis ikke blir brukt. (Brukerne foretrekker mobilen som er mye enklere, eller Lync/Skype fra PC) Lenke til kommentar
in-pectore Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Du bør nå også kikke på Lync Fullt mulig å få eksternt tlfnr på Lync og da er det det samme om du ringer PC til PC, PC til telefon eller tlf til PC. Mulighet for videosamtale, konferanser osv helt sømløst. Integrasjon mot meldinger og epost. (Varslinger, booking av møter osv..) Lett å investere i IP-telefoner som i praksis ikke blir brukt. (Brukerne foretrekker mobilen som er mye enklere, eller Lync/Skype fra PC) Etter hva eg hører er lync på vei ut og skype sin bedriftsversjon skal overta for denne tenesten, ville nokk sjekket opp i dette før jeg gikk til innkjøp av svindyre lync lissenser. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) vi brukr både lync og skype for business på jobb, de jobber greit i sammen, og i prinsippet har egentlig bare lync endret navn. Endret 1. mai 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Etter hva eg hører er lync på vei ut og skype sin bedriftsversjon skal overta for denne tenesten, ville nokk sjekket opp i dette før jeg gikk til innkjøp av svindyre lync lissenser. Det er fordi Microsoft skal endre litt på porteføljen sin og fase ut Lync-navnet til fordel for navnet "Skype for business". Lync 2013 er den siste serveren som går under navnet Lync men 2015-versjonen av serveren vil hete "Skype for business". Det vil fortsette å kreve egen server slik Lync gjør/gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå